ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν. ΣΚΟΠΟΥ ΣΕΡΡΩΝ με Α.Π.Θ

Τον Οκτώβρη του 2001, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με το Α.Π.Θ χάρη στη τεχνολογία και τεχνογνωσία του κ. Βαγγέλη Γκιμπερίτη καθηγητή και συγγραφέα βιβλίων πληροφορικής του 6ου Γυμνασίου Σερρών, ειδικό σε θέματα πληροφορικής.  Έγινε, on line σύνδεση, των μαθητών της Β΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου Νέου Σκοπού στο 7ο συνέδριο Επιστημόνων Πληροφορικής όπου έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμέτων ενός ειδικού προγράμματος στα πλαίσια του «Ελπήνωρ».
 
Προς το 6οΓυμνάσιο Σερρών
Επιθυμούμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον υπεύθυνο καθηγητή Πληροφορικής κ. Ευάγγελο Γκιμπιρίτη, του 6ου Γυμνασίου Σερρών, η τεχνογνωσία του οποίου έκανε εφικτή την on line σύνδεσή μας με το 7ο συνέδριο Επιστημόνων Πληροφορικής στο οποίο εκφράσαμε τις εμπειρίες και τις απόψεις σχετικά με τη χρήση της νέα τεχνολογίας στην εφαρμογή του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Ο Διευθυντής του Ενιαίου Λυκείου
Νέου Σκοπού Σερρών Πελιτάρης Παντελής
Οι μαθητές της Β ΄τάξης Ε.Λ. Νέου Σκοπού
Η Υπεύθυνη Σ.Ε.Π.Δεμιρδεσλή Αθηνά

     Αξιολογώντας λοιπόν την όλη δραστηριότητα μιλήσαμε για τη σημασία της χρήσης των Νέων Τεχνολογιών στην εφαρμογή του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Μερικές από τις απόψεις που εκφράσαμε παραθέτουμε παρακάτω:

ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
Εκείνη την Παρασκευή του Μάη για πρώτη φορά μπήκαμε σε μία σχολική αίθουσα χωρίς τα συνηθισμένα μας εφόδια, βιβλίο, τετράδιο, μολύβι. Αντί τη καθημερινή χρήση του μαυροπίνακα τώρα είχαμε μπροστά μας μια μεγάλη τηλεοπτική οθόνη και έπρεπε να επικοινωνήσουμε με κάποιους άγνωστους ανθρώπους που ζουν μακριά από μας και όμως είχαμε την δυνατότητα όχι μόνο να επικοινωνήσουμε μαζί τους αλλά σχεδόν να τους αγγίξουμε. Ξαφνιαστήκαμε ευχάριστα όταν μετά τη πρώτη αμηχανία αναπτύχθηκε ένα πολύ φιλικό κλίμα μεταξύ μας. Έτσι χαλαρώσαμε και με μεγάλη άνεση και χιούμορ ρωτούσαμε και παίρναμε απαντήσεις για ένα κόσμο που ενώ τόσο επηρέαζε τις επιλογές μας μόνο επιφανειακά γνωρίζαμε. Δεν ξέρω πως θα ήταν τα πράγματα αν με την άκρη του ματιού μου δεν έβλεπα κάπου εκεί στη γωνία τον καθηγητή μου.  Πάντως σήμερα ξέρω ότι μπορώ να το ξανακάνω και ότι για μένα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα επικοινωνιακή εμπειρία.

ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ  ΣΟΦΙΑ
Όπως είναι γνωστό οι τηλεοπτικές συνήθειες,  σχεδόν όλων των μαθητών είναι να παρακολουθούν καθημερινά τηλεόραση από μισή έως δύο ώρες. Θεωρούν την TV ως μέσο κυρίως ψυχαγωγίας αλλά και ενημέρωσης. Ανάλογη είναι και η προτίμησή τους κυρίως σε τηλεοπτικά πρόσωπα από το χώρο της έγκριτης δημοσιογραφίας ενώ διαβάζουν σπάνια εφημερίδα Έτσι ήταν σημαντικό που ήρθαμε σε επαφή με άτομα που γνωρίζουμε από τα ΜΜΕ, που αποτελούν επαγγελματικά πρότυπα για μας, αλλά τα θεωρούσαμε απόμακρα σχεδόν ψεύτικα. Δεν φανταζόμασταν ότι αυτά τα πρόσωπα ενώ μέσα από τα τηλεοπτικά προγράμματα δεν αναφέρονται συχνά στα ενδιαφέροντά μας θα γινόταν κάποια στιγμή σημαντικές πηγές αναζήτησης πληροφοριών και ενημέρωσης.

ΚΑΡΑΜΙΧΑΛΗ ΟΛΓΑ
 Εγώ θα έλεγα ότι ίσως να υπερισχύει ο ενθουσιασμός μας σήμερα μια που η εμπειρία μας είναι πολύ μικρή και επίσης μπορεί ο ΣΕΠ να μην είναι ένα συμβατικό μάθημα αλλά όταν ο καθηγητής ξέρει να το διδάσκει είναι αναντικατάστατος μια που ο Επαγγελματικός προσανατολισμός δεν είναι μόνο ξερές πληροφορίες αλλά με βοηθάει στο να ξέρω πώς να αποφασίζω και τι πώς να επιλέγω σύμφωνα με τις κλίσεις και τις ικανότητές μου σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό. Έτσι θα πρότεινα μια ελεγχόμενη χρήση του εργαστηρίου των νέων τεχνολογιών από το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι του εκπαιδευτικού συστήματος από τις νέες τεχνολογίες.

ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Από την άλλη μεριά εγώ πιστεύω ότι γλίτωσα από μια παγίδα. Πίστευα ότι για να γίνω δημοσιογράφος έπρεπε να φοιτήσω σε μια ανάλογη πανεπιστημιακή σχολή. Τώρα ξέρω ότι το επάγγελμα δεν θέτει τέτοιες προϋποθέσεις. ΄Ετσι θα ακολουθήσω τη σχολή που μου αρέσει και αργότερα, αν εξακολουθήσω να είμαι το ίδιο ψώνιο, βλέπουμε.

ΤΑΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Θεωρώ ότι οι Νέες Τεχνολογίες μπορούν να γίνουν σε σημαντικά μεγάλο βαθμό πηγή διάδοσης γνώσεων, αξιών και πληροφόρησης για ποικίλα επαγγέλματα αλλά και για τις εξελίξεις στον εκπαιδευτικό και εργασιακό χώρο τόσο στη χώρα μας όσο και στον ευρύτερο κόσμο. Μεγαλύτερη ανάγκη γι αυτή την πληροφόρηση έχουμε εμείς που  προερχόμαστε από απομακρυσμένες από το κέντρο, παραμεθόριες και φτωχές σε επαγγελματικές εμπειρίες περιοχές. Έτσι μέσα από τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας γίνεται αποτελεσματικότερη η επαγγελματική μας καθοδήγηση κυρίως τώρα που διανύουμε την Β΄ τάξη του Ενιαίου Λυκείου και ήδη έχουμε επιλέξει την επαγγελματική μας κατεύθυνση. Για μένα για παράδειγμα όλος εκείνος ο κόσμος της δημοσιογραφίας και της τηλεόρασης απομυθοποιήθηκε. Κατάλαβα ότι είναι επικίνδυνο να με οδηγεί σ΄ ένα επάγγελμα ο εντυπωσιασμός και η αίγλη που ασκεί, ιδιαίτερα τώρα που έμαθα ότι μαστίζεται από την ανεργία.

ΠΕΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ   ΙΟΡΔΑΝΗΣ
Εγώ το απόλαυσα. Ξέρω ότι ο πλουραλισμός και η πολυμορφία είναι μία πρώτου βαθμού αναγκαιότητα για τις κοινωνίες του μέλλοντος. Τα νέα ερεθίσματα που πήρα, αν και δεν σκοπεύω να γίνω δημοσιογράφος, με έκαναν να αισθανθώ ότι ζω σε μια δημοκρατική κοινωνία, μπορώ να ρωτώ και να παίρνω απαντήσεις από κει που δεν το φανταζόμουν. Τελικά το χωριό που ζω δεν είναι τόσο μικρό αφού αν εκπαιδευθώ κατάλληλα μπορεί να έχω πρόσβαση σ’ όλο τον κόσμο.

ΚΟΡΤΕΣΗ  ΑΝΝΑ
Έβλεπα τα διάφορα κανάλια και ονειρευόμουν ότι αρκεί να ξέρω πρόσωπα και πράγματα και θα γινόμουν δημοσιογράφος. Ο κ. Καββαθάς με φόβισε. Μιλήσαμε και κατάλαβα ότι θέλει κότσια αυτό το επάγγελμα. Υπάρχουν δημοσιογράφοι και δημοσιογράφοι. Ακόμη δεν κατάλαβα τι πιστεύουν απ’ αυτά που λένε και πια συμφέροντα εξυπηρετούν. Πάντως τώρα όταν ακούω ειδήσεις τους υποψιάζομαι. Ξέρω ότι τα πράγματα μπορεί να μικραίνουν, να μεγαλώνουν ή απλά να είναι κάπως αλλιώς. Εγώ πάντως θα γίνω δημοσιογράφος και θα επιλέξω τη μαχητική δημοσιογραφία γιατί εδώ που τα λέμε άλλο πράγμα είναι να παρουσιάζεις εκ του ασφαλούς τις ειδήσεις, μια που το θέμα είναι επίκαιρο, και άλλο να τις βιώνεις από την πρώτη γραμμή του πυρός.

ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ
 ΄Ετσι σήμερα θέλουμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία για να ζητήσουμε μια αποτελεσματικότερη παρέμβαση των Νέων Τεχνολογιών στον επαγγελματικό προσανατολισμό μας. H δυναμική αυτής της προοπτικής δημιουργεί  σε μας προσδοκίες για κοινωνική κινητικότητα, νέες ευκαιρίες απασχόλησης, γνωριμία με μη κορεσμένα επαγγέλματα κ.λ.π. Με αυτό τον τρόπο  το μειονέκτημα των Νέων Τεχνολογιών που είναι η μοναξιά και η μη ανθρώπινη επικοινωνία μπορεί να μετατραπεί σε πλεονέκτημα αφού με την ευελιξία και τη ταχύτητα που διαθέτουν, και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, μπορεί να επιδράσει σαν κοινωνικοποιητική δύναμη με το να προβάλουν και να κάνουν γνωστές τις κοινωνικές διαστάσεις και αξίες πολλών επαγγελματικών και εκπαιδευτικών χώρων  κ.λ.π.
Eιδικότερα θα θέλαμε να γνωρίσουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επαγγελμάτων, τις δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης που μπορεί να έχουμε μέσα σε συγκεκριμένα επαγγέλματα., για τις εργασιακές απαιτήσεις , τις οικονομικές απολαβές, τις σπουδές που απαιτούνται προκειμένου να εξασκήσουμε κάποιο επάγγελμα και παράλληλα να έχουμε μια επιτυχημένη πορεία σ’ αυτό. Στη τηλεδιάσκεψη που κάναμε οι προσδοκίες μας αυτές ικανοποιήθηκαν. Το ερώτημα και οι επιφυλάξεις μας είναι ότι τέτοιες εμπειρίες συνήθως οι ιθύνοντες τις ονομάζουν περιορισμένης διάρκειας προγράμματα ή «κοινοτικά πακέτα» και δεν επαναλαμβάνονται. Εγώ για παράδειγμα δεν θεωρούσα ελκυστικό το επάγγελμα του δημοσιογράφου, τώρα όμως πιστεύω ότι είναι μια καλή διέξοδος να διοχετεύσω το πάθος μου όσο είμαι νέος και το διατηρώ ακόμα.



Ευχαριστούμε το 6ο Γυμνάσιο Σερρών για την βοήθεια που μας προσέφερε ώστε να πραγματοποιηθεί η τηλεδιάσκεψη, καθώς και για την φιλοξενία της εργασίας και των άρθρων μας στην ηλεκτρονική του εφημερίδα ΜΑΘΗΤΙΚΗ ON LINE που εκδίδει στο Internet.
Σας ευχόμαστε επιτυχία στο δημιουργικό έργο σας.
Οι μαθητές της Β΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου Νέου Σκοπού - Σερρών

Επιστροφή στην κεντρική σελίδα της εφημερίδας