ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
- ΠΟΛΙΤΙΚΑ
Άρθρο: Βανδαλισμός
στα ...Σχολεία
Αξιάρης
Γιώργος
Κ. Βενέτη
Μαθητές
Γ4, 6ου Γυμνάσιο Σερρών
Υπεύθ.
Καθηγήτρια: Στέλλα Νικήσανλη
-
Βανδαλισμός σημαίνει η καταστροφή οποιουδήποτε δημοσίου έργου κοινής ωφέλειας.
Το φαινόμενο αυτό του βανδαλισμού στα σχολεία, είναι μια πράξη που την
αντιμετωπίζουμε συχνα σε διάφορα μέρη και ιδιαίτερα σε αυτά.
-
Εμείς οι μαθητές βρήκαμε, αρκετά πρωϊνά, σπασμένα τα τζάμια αιθουσών ή
του κλιμακοστασίου με πέτρες (που βρέθηκαν μέσα σε αίθουσες διδασκαλίας,
ή πάνω στις σκάλες, σπασμένες τις βρύσες που πίνουμε νερό κ.λ.π.
-
Οι νέοι συνηθίζουν να καταστρέφουν οτιδήποτε μπορούμε να φανταστούμε όπως
λόγου χάρη τζάμια από δημόσια κτίρια, αυτοκίνητα πολιτών, και άλλα πολλά.
Αυτό γίνεται γιατί ασκείται ένα είδος καταπίεσης από το σχολείο, από εξωτερικούς
παράγοντες και μερικές φορές από το συγγενικό περιβάλλον. Ετσι λοιπόν,
λόγω αυτής της πίεσης οθούνται σε πράξεις βίας, καταστροφής και πολλές
φορές αυτοκαταστροφής. Ακόμα, αυτό μπορεί να γίνεται και από αντίδραση.
-
Οι καταστροφές μας βρίσκουν τελείως αντίθετους και τις καταδικάζουμε, γιατί
για την κατασκευή και επιδιόρθωση δαπανούνται αρκετή χρήματα που κάποιος
πρέπει να πληρώσει, δηλαδή εμείς.
-
Όπως ήδη αναφέραμε, ο βανδαλισμός στα σχολεία υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια.
Τον τελευταίο καιρό όμως υπάρχει μια έξαρση του φανομένου αυτού. Οι αίτιοι
αυτών των καταστροφών είναι εξωσχολικοι και πολλές φορές ενδοσχολικοί παράγοντες
ή και τα δυο συγχρόνως. Όταν αναφερόμαστε σε ενδοσχολικούς παράγοντες,
εννοούμε μαθητές οι οποίοι έχουν μείνει στάσιμοι ή μεταξεταστέοι και το
κάνουν από αντίδραση για τους καθηγητές που τους "νομίζουν" ότι τους απέρριψαν.
-
Για την πρόληψη του βανδαλισμού στο σχολείο, πρέπει πρώτα από όλα να παρθούν
αυστηρότερα μέτρα από το σχολείο. Τέτοια μέτρα είναι η αστυνόμευση του
κτιρίου, εγκατάσταση συναργερμού ακόμα και κάμερες καταγραφής.
-
Τέλος, ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι με την σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών
από γονείς και καθηγητές θα συμβάλει στην επίλυση αυτού του θλιβερού φαινομένου.