ΡΕΠΟΡΤΑΖ


Αρθρο 1: ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ
Νίκος Νικολάου. Μαθητής Γ' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθυνοι καθηγητής: Βαγγέλης Γκιμπερίτης (6ου Γυμνασίου)

3η Δεκεμβρίου παγκόσμια ημέρα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες
     Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών βρίσκεται στη ΒΑ πλευρά της πόλης στην οδό Δ. Μαρούλη 43 στη στροφή για Ελαιώνα - Βροντού. Τηλέφωνο & Φαξ σχολείου 0321-23349.
     Ιδρύθηκε το 1973 και από τότε ο αριθμός των μαθητών του ολοένα και αυξάνει.
     Δεν διαθέτει δικό του διδακτήριο και φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις του ΚΑΑΜΕΑ (Κέντρο Αποκατάστασης Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες). Οι χώροι δεν πληρούν τις απα-ραίτητες προϋποθέσεις, άλλωστε το κτίριο έχει κριθεί ακατάλληλο από την επιτροπή σχολικών κτιρίων.
     Φοιτούν 40 μαθητές από τους οποίους οι 10 είναι οικότροφοι του ΚΑΑΜΕΑ και οι υπόλοιποι εξωτερικοί. Οι μαθητές παρουσιάζουν νοητική υστέρηση (σύνδρομο DOWN, στοιχεία αυτισμού και μικρός αριθμός παιδιών παρουσιάζει κινητικά προβλήματα λόγω εγκεφαλικής παράλυσης.
Πανμακεδονικοί αγώνες Κιλκίς 4-6-98 Σκοπός του ειδικού σχολείου είναι να αξιοποιήσει τις ικανότητες και δυνατότητες των παιδιών, να επιτύχει την ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο και να θέσει τις βάσεις για την μακροπρόθεσμη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία. Αυτό επιτυγχάνεται με την εφαρμογή ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
     Το σχολείο είναι στελεχωμένο με 8 εκπαιδευτικούς της Α/θμιας Εκπαίδευσης, 1 Ψυχολόγο, 1 Κοινωνική λειτουργό, Επιμελήτρια, Εργοθεραπεύτρια, Φυσιοθεραπεύτρια, Λογοθεραπεύτρια και Γυμνάστρια.
     Η εγγραφή των παιδιών στο σχολείο γίνεται ύστερα από την εξέτασή τους από την Κινητή Διαγνωστική Ομάδα Σερρών.
     Στο Σχολείο υπάρχουν ομάδες παιδιών και όχι τάξεις με την κλασσική έννοια. Οι ηλικίες τους δεν ακολουθούν αυτές των άλλων παιδιών των Δημοτικών Σχολείων. Φοιτούν παιδιά από 6 μεχρι 18 χρονών.
     Το έργο που γίνεται στο σχολείο είναι πολύπλευρο. Ανάλογα με τις δυνατότητες των παιδιών, οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν εξατομικευμένο ή μικροομαδικό πρόγραμμα. Παράλληλα παρέχεται αγωγή από τις ειδικότητες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων. Πάντοτε σε συνεργασία μεταξύ των ειδικοτήτων και των δασκάλων έχουν εφαρμοστεί προγράμματα ατομικής υγιεινής και καθαριότητας, αυτοεξυπηρέτησης, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, συμβουλευτικής και υποστήριξης γονέων. Καλλιεργήθηκε από τα παιδιά και διατηρείται σχολικός ανθόκηπος.
     Γίνονται επισκέψεις σε υπηρεσίες, φορείς, βιοτεχνίες, εργοστάσια, με στόχο να δοθούν ερεθίσματα στα παιδιά και να ευαισθητοποιηθεί η κοινή γνώμη.
Επίσκεψη στο Εργοστάσιο Ζάχαρης Σερρών  11-11-95 Στο Γηροκομείο την ημέρα των ηλικιωμένων 2-10-95
     Με αφορμή γιορτές και γενέθλια τα παρασκευάζουν γλυκά, που προσφέρουν στα υπόλοιπα, στήνοντας μια μικρή γιορτή.
     Κατά τη διάρκεια τους έτους γίνονται όλες οι σχολικές γιορτές με τη συμμετοχή των παιδιών. Επισκέπτονται το σχολείο φοιτητές των ΤΕΦΑΑ, μαθητές των ΤΕΛ, τμήματα των ΙΕΚ.
 
Χριστουγεννιάτικη γιορτή 1995 Γιορτή λήξης σχολ. έτους 1997

     Κάθε χρόνο την 3η Δεκεμβρίου που καθιερώθηκε παγκοσμίως η ημέρα των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, γίνονται πολλές εκδηλώσεις, όπως, προβολή κινηματογραφικών ταινιών, με ανάλογο περιεχόμενο, συμμετοχή σε πορεία με επίδοση ψηφίσματος στον Νομάρχη, συνεορτασμός στο χώρο του σχολείου με άλλους μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολείων της πόλης.
Πάρτυ τσικνοπέμπτης 15-2-96 Επίσκεψη στην έκθεση UNICEF 11-12-95

     Πάγιο αίτημα του συλλόγου διδασκόντων είναι η απόκτηση ενός σύγχρονου διδακτηρίου που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών ώστε η διακηρυσσόμενη ευαισθησία σ΄αυτά τα παιδιά  να γίνει επιτέλους πράξη.

     Συγχαρηρήρια στο προσωπικό του σχολείου, και ευχαριστούμε τις κυρίες Μπεκιαρίδου και Λίγκα για τη συνεργασία που είχαμε μαζί τους για κάνουμε αυτό το άρθρο.
     Το μήνυμά μας προς όλους είναι: Τα σχολεία αυτά έχουν την ανάγκη της αγάπης της στοργής, του ενδιαφέροντος και την ανάγκη όλων...Αλήθεια κύριοι ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, σκεφτήκατε "ότι τα παιδιά αλλά και οι μεγαλύτεροι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες είναι πολίτες αυτής της χώρας και θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες, στα καρτοτηλέφωνα, στο πεζοδρόμιο και παντού. Στη πόλη μας, οι άνθρωποι αυτοί φτάνουν μέχρι την είσοδο των δημοσίων υπηρεσιών και επιστρέφουν πίσω γιατί είναι αδύνατο να ανέβουν με το καροτσάκι τα σκαλιά του κτιρίου.