ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

Άρθρο : Συνέντευξη με τον ζωγράφο Μπάμπη Βαφειάδη
Μαθητές  Β και Γ τάξης του 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Κική Παυλικιάνη
Ο Ζωγράφος Μπάμπης Βαφειάδης με την ομάδα
του ρεπορτάζ του 6ου Γυμνασίου Σερρών Ανέστη
Μάρκο, Σέμη, Παυλίνα, Γιώργο και την υπεύθυνη
Καθηγήτρια & Ζωγράφο Κική Παυλικιάνη.

Μπάμπης Βαφειάδης:
Ζωγράφος, Μαθηματικός με  μεγάλη 
προσφορά στον πολιστισμό και στη
τέχνη. Άνθρωπος της διανόησης με
όραμα και ιδέες για την κοινωνία
τα προβλήματά της και τον πολιτισμό


Ερώτηση: Ήταν δύσκολα τα χρόνια που ήσασταν νέος για να ασχοληθεί κανείς με τη ζωγραφική;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ναι ήταν πολύ δύσκολη. Το μυαλό μας δεν πήγαινε για να κάνουμε ζωγραφική. Κατόπιν ήρθε η τάση για να ζωγραφίσουμε.
Ερώτηση: Πως ασχοληθήκατε με την ζωγραφική;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Βλέποντας τους άλλους ζωγράφους. Πιο μπροστά έκανα παρέα με τον Ρέγγο πήρα από κει μια σειρά. Όχι πως μου έμαθε τίποτα μόνο σχέδιο.
Ερώτηση: Ε, δεν είναι και λίγο πράγμα.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Αυτός είχε πάει στο Άγιο Όρος και εκεί ακολούθησε μια άλλη μορφή την Βυζαντινή που δεν είχε προβληθεί όπως τώρα.
Ερώτηση: Ασχολείστε με την ζωγραφική για κύρια ασχολία ή για χόμπι;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ούτε το ένα ούτε το άλλο μεικτό γιατί χάνεις πολύ χρόνο βέβαια δεν είναι αυτή κύρια ασχολία αλλά τρώει πολύ χρόνο.
Ερώτηση: Ποια είναι η κύρια ασχολία σας είστε Μαθηματικός;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Nαι.
Ερώτηση: Βλέπω ότι έχετε μεγάλη ποικιλία από πίνακες ότι βλέπετε είναι πραγματικό ή φανταστικό μερικές φορές;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Τα θέματα είναι και τα δυο που είπατε και άλλα και ότι βλέπω εικόνες και ένα ωραίο τοπίο να το ζωγραφίσω ή να κάνουμε παρέα και βγαίνουμε έξω στο ύπαιθρο εδώ στα Σέρρας έτσι αρχίσαμε είχε κάτι καλούς ζωγράφους εδώ δηλαδή ήταν μια θητεία «ιστορική περίοδος» λέγετε αυτή αφορά για κάθε θέμα που εξελίσσεται έχει μια ιστορική περίοδο, είναι ηερίοδος της γέννησής και της στερέωσής του, λοιπόν εκείνη περίοδος η ιστορική περίοδος που λέγετε υπήρξε εδώ στην Σέρρες. Και αυτοί οι ζωγράφοι μ’ αυτούς πηγαίναμε εκδρομές, το φθινόπωρο που τα φύλλα κιτρινίζουν, κοκκινίζουν και η φύση εμφανίζει χρώματα διάφορα είναι ζωγραφική περίοδος τότε βγαίνω έξω και λες τι ωραίο που είναι αυτό θα το ζωγραφίσω. Αυτό λέγετε υπαιθρισμος. Αυτό κάνουμε και εμείς.
Ερώτηση: Απομνημονεύεται την εικόνα ή...
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι, όχι επί τόπου χιόνιζε και ζωγραφίζαμε και γι’ αυτό αρρωσταίνουμε.
Ερώτηση: Έχετε κρατημένα τοπία από εκείνη την εποχή; Θα ήταν πόλη ενδιαφέρον όλοι οι ζωγράφοι εκείνης της εποχής να κάνουν μια γκαλερί.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ναι, σωστό είναι αυτό 2-3 πέθαναν...
Ερώτηση: Ναι όμως τα έργα μένουν! Γιατί ζωγράφιζε περισσότερο παραδοσιακά και όχι μοντέρνα σχέδια ας πούμε η Σέρρες είναι μια πόλη που είχε σχέση με τον πολιτισμό δεν είναι μια γραφική πόλη ανέκαθεν  η Σέρρες θεωρείται μια πολύ προηγμένη για την ευρύτερη περιοχή δεν είναι έτσι. Γιατί εσείς προτιμήσατε να κάνετε τότε ύπαιθρο και δεν θέλατε να κάνετε την σύγχρονη ζωή των Σερρών;  Για παράδειγμα έχουμε καλλιτέχνες τις ίδιας περιόδου όπως ο Παναγιώτης Τάτσης κάνει ζωγραφική απ’ τις λαϊκές αγορές της Αθήνας το 1960-1980 δηλ. ενώ ασχολείται μ’ ένα λαϊκό στοιχείο κάνει το σύγχρονο λαϊκό στοιχείο όχι μια μνήμη από ένα παλιότερο παρελθόν το οποίο φθίνει δηλ βλέπω ένα είδος νοσταλγίας ανέκαθεν για το παλιό στην Σέρρες.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Δεν είναι αυτό, δεν είναι νοσταλγία για την Σέρρες και το παλιό... Αυτό είναι ένα μυστήριο.
Ερώτηση: Έχετε ταξιδέψει πολλή;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ναι βέβαια παντού πήγα στην Ελλάδα.
Ερώτηση: Κάτι άλλο τώρα στις εκθέσεις σας έρχονται άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη και έχουν κάποια ευαισθησία για την τέχνη.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Οι άνθρωποι που έρχονται για να δουν τις εκθέσεις είναι άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη και έχουν κάποια ευαισθησία για την τέχνη.
Ερώτηση: Κάτι άλλο τώρα στις εκθέσεις σας έρχονται άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη ή είναι και άσχετοι που μπαίνουν μόνο για να δουν;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Οι άνθρωποι που έρχονται για να δουν τις εκθέσεις είναι άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη και έχουν κάποια ευαισθησία για την τέχνη.
Ερώτηση: Τι υλικά χρησιμοποιείτε ποιος ήταν ο πρώτος πίνακας που ζωγραφίσατε;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ο πρώτος πίνακας ήταν η γυναίκα μου την έχω στο σπίτι. Τα υλικά είναι λάδια και κάνω κορνίζες με ξύλα.
Ερώτηση:  ¨Η οικογένειάς σας επηρεάστηκε από την ζωγραφική σας;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Και βέβαια. Τα παιδιά μου όμως δεν ακολούθησαν την ζωγραφική σαν επάγγελμα. Μόνο η μικρή μου κόρη ζωγραφίζει για χόμπι αν και το επάγγελμα της είναι παραπλήσιο.
Ερώτηση: Πόσο καιρό κάνετε για να φτιάξετε ένα έργο;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Εξαρτάτε τι έργο. Όμως συνήθως είναι λίγος.
Ερώτηση: Και οι τιμές περίπου;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ανάλογα τι έργο θα βγει;
Ερώτηση: Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας συγχρόνως ζωγράφος.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Απ’ τους σύγχρονους Μπουζιάνης αν και έχει αρκετά χρόνια που πέθανε. Μετά είναι ο Τετσης. Τώρα μου αρέσει ο Σπεράντζος. Το να μελετάς τα έργα τους και να προσπαθείς να τα κάνεις και εσύ κάτι σαν αντιγραφή, είναι καλό.
Ερώτηση: Έχετε κοιτάξει ποτέ τον εαυτό σας στον καθρέφτη για να τον ζωγραφίσετε;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι ποτέ.
Ερώτηση: Πιστεύεται πως η ζωγραφική στη Σέρρες εξελίσσετε με την πάροδο του χρόνου;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Υπήρξε μια περίοδος που έχει μια καλή εξέλιξη τώρα όμως είναι σε μικρό σημείο.
Ερώτηση: Παραδίδετε μαθήματα σε κάποιους ανθρώπους;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι.
Ερώτηση: Ποιο ήταν το τελευταίο σας έργο;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Το έφτιαξα το καλοκαίρι.
Ερώτηση: Δεν ζωγραφίζετε ιστορικά πρόσωπα;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι παλιά προσπάθησα αλλά όχι...
Ερώτηση: Έχετε ζωγραφίσει ποτέ αφηρημένη τέχνη.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι θεωρώ τον εαυτό μου ότι δεν είναι αρκετά προχωρημένος για να κάνω αφηρημένη τέχνη.
Ερώτηση: Κάνατε αγιογραφίες;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Πρώτος σκέφτηκα εγώ άλλα πρέπει να έχεις και κάποια πείρα. Και αυτό είναι η πιο κερδοφόρα επιχειρήσει ζωγραφικής.
Ερώτηση: Νομίζουμε πως αυτές ήταν οι ερωτήσεις μας. Λοιπόν κύριε Βαφειάδη σας ευχαριστούμε παρά πολύ και ελπίζουμε να ξανασυναντηθούμε σε κάποια έκθεσή σας.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Και εγώ.