ΣΥΝΤΕΝΤΕΥΞΗ ρεπορτάζ, IOYNIOΣ '98
Με την Πρόεδρο του 18ου Βαθμολογικού Κέντρου
Πανελληνίων Εξετάσεων, κυρία Αποστολία Φωτιάδου

 
Η Πρόεδρος του 18ου Βαθμολογικού Κέντρου
κυρία Φωτιάδου με τους μαθητές μας που έκαναν το ρεπορτάζ
 
Αποστολία Φωτιάδου:  
Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων 
του Ν. Σερρών και επί σειρά ετών 
Πρόεδρος του 18ου Β.Κ. 
Μια πραγματική κυρία, ευγενέστατη 
ομιλητική, η οποία μας δέχθηκε με 
μεγάλη χαρά, απάντησε σε όλες τις 
ερωτήσεις και μας ξενάγησε στο 
χώρο του Β.Κ.
 
Αυτή η ειδική συνέντευξη, ρεπορτάζ, έγινε από τους ελεύθερους ρεπόρτερ της ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ On Line σε χρόνο που ήδη είχαν κλείσει τα σχολεία. Με τη βοήθεια του υπεύθυνου καθηγητή μας κ. Γκιμπερίτη (που εργάζεται στο Β.Κ) μπήκαμε σε ένα χώρο που ούτε στα όνειρά μας μπορούσαμε να φαντασθούμε. Ενα χώρο που μας ενέπνευσε τέτοια σοβαρότητα, ώστε προσέχαμε ακόμα και την ανάσα μας. Κυρία Φωτιάδου σας ευχαριστούμε πολύ γι' αυτή την εμπειρία που μας επιτρέψατε να αποκτήσουμε.
Οι μαθητές της ομάδας:  Αυγερινός Νίκος - Γάλλος Πάρης - Ματάκος Αντώνης - Ζαχαρίου Παναγιώτης
      Την Τρίτη 30 Ιουνίου '98 μια ομάδα μαθητών του 6ου γυμνασίου μαζί με τον καθηγητή πληροφορικής κο. Γκιμπερίτη επισκέφθηκε το βαθμολογικό κέντρο και ενημερώθηκε σχετικά με τη λειτουργία του και με το πως διορθώνονται τα γραπτά των Πανελληνίων εξετάσεων.

     Στο βαθμολογικό κέντρο πήραμε συνέντευξη από την Κα. Αποστολία Φωτιάδου η οποία μας έδωσε τις απαραίτητες πληροφορίες καθώς επίσης και από καθηγητές , διορθωτές γραπτών και από άλλα άτομα υπεύθυνα  για τη λειτουργία του βαθμολογικού κέντρου.
     Εδώ διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μια ολόκληρη Δημόσια υπηρεσία με 300 περίπου εργαζόμενους, η οποία λειτουργεί υποδειγματικά κάθε χρόνο τον μήνα Ιούνιο. Πρόκειται για υπηρεσία με 5 τμήματα όπου ο καθένας γνωρίζει πολύ καλά τη δουλειά που κάνει. Υπάρχει ακόμα και Οικονομικό τμήμα και μάλιστα με μηχανογράφηση Η/Υ.

Στην συνέντευξη ρωτήσαμε την Κα. Φωτιάδου τα εξής:
Ερ: Ποια είναι η λειτουργία του βαθμολογικού κέντρου και ποιο σκοπό εξυπηρετεί;
Απ: Το βαθμολογικό κέντρο είναι ένα κέντρο όπου βαθμολογούνται γραπτά γενικών εξετάσεων. Γενικές εξετάσεις είναι οι εξετάσεις που γίνονται στο τέλος για τους μαθητές της 3ης Λυκείου, απόφοιτους και τελειόφοιτους , για να διεκδικήσουν μια θέση στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οι μαθητές εξετάζονται στα σχολεία τους αλλά τα γραπτά διορθώνονται σε άλλους χώρους από εκεί που είναι τα σχολεία τους. Έτσι έχουν στηθεί 24 βαθμολογικά κέντρα από τα οποία 20 είναι για του απόφοιτους των γενικών λυκείων και 4 για τους απόφοιτους των Τ.Ε.Λ.
     Σ’ αυτό το βαθμολογικό κέντρο διορθώνονται γραπτά μαθητών γενικών λυκείων από τους νομούς Εύρου, Ξάνθης, Καβάλας και Χαλκιδικής.
Ερ: Φέτος τα γραπτά του νομού μας σε ποιο νομό διορθώνονται;
Απ: Τα δικά μας γραπτά φέτος διορθώνονται στην Καβάλα όμως δεν είναι σταθερές οι περιοχές όπου διορθώνονται τα γραπτά ενός νομού και κατά καιρούς αλλάζουν.
Ερ: Με τον τρόπο εξασφαλίζεται η διαφάνεια των Πανελληνίων εξετάσεων;
Απ: Το μέτρο αποσκοπεί στο να εξασφαλιστεί αντικειμενική και αδιάβλητη αξιολόγηση. Επειδή καμιά φορά τυχαίνει κάποιος να θέλει να ευνοήσει παιδιά που τα γνωρίζει για να μη συμβαίνει αυτό διορθώνουμε γραπτά άγνωστα σε μας.
Ερ: Με ποιους άλλους τρόπους εξασφαλίζεται  το αδιάβλητο των εξετάσεων  από τη στιγμή που παραδίδει ο υποψήφιος την κόλλα του ως τη στιγμή που βγαίνουν τα αποτελέσματα;
Απ: Ο υποψήφιος μόλις ολοκληρώσει το γραπτό του όλα τα στοιχεία του καλύπτονται με μια ετικέτα αδιαφανή ώστε να μην φαίνονται. Τα γραπτά με καλυμμένα τα στοιχεία στέλνονται στα βαθμολογικά κέντρα. Τα  γραπτά που έρχονται ξέρουμε από ποιο νομό είναι όμως τα ανακατεύουμε κι έτσι ο βαθμολογητής δεν ξέρει από ποιο νομό είναι τα γραπτά που διορθώνει . Τα γραπτά δεματοποιούνται κατά εικοσπεντάδες και παραδίδονται στους βαθμολογητές. Βαθμολογούν δύο βαθμολογητές κάθε γραπτό . Ο πρώτος βάζει το βαθμό αριθμητικώς και ολογράφως κι έπειτα ένα συνεργείο ελέγχει αν ο βαθμός, αριθμητικώς και ολογράφως, συμπίπτει , αν ο βαθμολογητής υπέγραψε , αν έβαλε τον κωδικό του και εφόσον αυτά τα στοιχεία είναι εντάξει , επικολλάται η αδιαφανής ταινία και κρύβεται ο αριθμός του. Τα γραπτά αυτά ξαναπηγαίνουν στην αποθήκη απ’ όπου τα πήρε ο βαθμολογητής , ανακατεύονται ξανά και ξαναχωρίζονται σε εικοσπεντάδες.
Ερ: Υπάρχουν κάποιες επιπλοκές στη βαθμολογία που προέρχονται από τη διαφορά του βαθμού των δύο βαθμολογητών;
Απ: Η διαδικασία αυτή γίνεται αργότερα. Έτσι το γραπτό περνάει στο δεύτερο βαθμολογητή ο οποίος δεν ξέρει το βαθμό του πρώτου και αξιολογεί το γραπτό και γράφει το βαθμό του. Τα γραπτά εφόσον ολοκληρωθεί η βαθμολόγηση και από τους δύο βαθμολογητές , από την αποθήκη στην οποία βρίσκονται τα παραλαμβάνει το συνεργείο της αποκόλλησης το οποίο ανοίγει τους βαθμούς του πρώτου και δεύτερου βαθμολογητή και τον κωδικό του μαθητή. Το συνεργείο της αποκόλλησης συγκρίνει τους βαθμούς του πρώτου και δεύτερου βαθμολογητή και αν μεταξύ των δύο βαθμών υπάρχει διαφορά μέχρι 10 μόρια έχει καλώς.
     Αν η διαφορά είναι πάνω από 10 μόρια παρεμβαίνει και τρίτος βαθμολογητής που ονομάζεται αναβαθμολογιτής και τα γραπτά αυτά βγαίνουν από τη σειρά τους. Τα υπόλοιπα γραπτά μπαίνουν σε μία σειρά κατά μάθημα και παίρνουν έναν αριθμό. Ο αριθμός αυτός είναι το στοιχείο αναφοράς σε κάθε τετράδιο και συνδυάζεται από τη μηχανοργάνωση του υπουργείου παιδείας με τους κωδικούς. Τα γραπτά που πάνε σε αναβαθμολόγηση βαθμολογούνται από τους αναβαθμολογιτές οι οποίοι δεν μπορούν να βάλουν μεγαλύτερο βαθμό από το μεγαλύτερο και μικρότερο από το μικρότερο που έχει κάθε τετράδιο.
     Έπειτα τα γραπτά αυτά ακολουθούν την ίδια διαδικασία με τα υπόλοιπα. Κάθε τετράδιο έχει τσακισμένο εξώφυλλο και όλα τα στοιχεία γράφονται δύο φορές. Όταν διαπιστωθεί η συνέπεια μεταξύ των δύο το τετράδιο μένει στο βαθμολογικό κέντρο και το απόκομμα πηγαίνει στο υπουργείο παιδείας. Εκεί γίνεται η καταχώρηση της βαθμολογίας και ο κάθε κωδικός παίρνει τους αντίστοιχους βαθμούς. Έπειτα καταρτίζονται πίνακες με τους βαθμούς κάθε κωδικού και στέλνονται πίσω στο βαθμολογικό κέντρο για να επαληθευτεί αν οι βαθμοί των τετραδίων συμπίπτουν με τους καταχωρημένους βαθμούς.
     Όταν συμπίπτουν λέμε πως όλα είναι εντάξει. Σε αντίθετη περίπτωση κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις και ειδοποιούμε το υπουργείο να διορθώσει τυχόν λάθος. Μετά από αυτή τη διαδικασία το υπουργείο αποκαλύπτει τα ονόματα , ταυτίζει τους κωδικούς με τα ονόματα και αναρτά τις καταστάσεις στα λύκεια.
Ερ: Αν ανάμεσα στους βαθμούς των δύο βαθμολογητών δεν υπάρχει διαφορά ως 10 μόρια, ποιος βαθμός μπαίνει στο γραπτό;
Απ: Το άριστα στο γραπτό είναι το 160 και κάθε βαθμολογητής βαθμολογεί με άριστα το 80. Έτσι ο βαθμός που μπαίνει είναι το άθροισμα των βαθμών των δύο βαθμολογητών.
Ερ: Μέσα στα βαθμολογικά κέντρα ποια είναι η διάκριση των λειτουργιών κάθε καθηγητή ώστε να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία;
Απ: Πρώτα είναι η επιτροπή του βαθμολογικού κέντρου η οποία αποτελείται από καθηγητές οι οποίοι έχουνε κάποια χρόνια υπηρεσίας, δηλαδή έχουνε βαθμό Α και έχουν διδάξει τα δύο τελευταία χρόνια το μάθημα το μάθημα που καλούνται να εποπτεύσουν. Αυτή η επιτροπή καταρτίζει το σώμα των βαθμολογητών και κατά τη διάρκεια της βαθμολόγησης εποπτεύει τους βαθμολογητές. Έτσι κάθε φορά που ένας βαθμολογητής έχει αμφιβολία σχετικά με το βαθμό συνεργάζεται με τον επόπτη για να καταλήξει σε μία δικαιότερη βαθμολογία.
     Ένα δεύτερο σώμα είναι οι βαθμολογητές. Για κάθε μάθημα που εξετάζεται έχουμε μία ομάδα βαθμολογητών το μέγεθος της οποίας ορίζεται ανάλογα με το είδος του μαθήματος. Για όλη τη διαδικασία χρειάζονται άτομα που κάνουν βοηθητικές εργασίες και ονομάζονται επικουρικό προσωπικό το οποίο αποτελείται από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν προϋποθέσεις για να είναι βαθμολογητές ή από άλλους διοικητικούς υπαλλήλους.
Ερ: Στις βαθμολογικές ομάδες παίρνουν μέρος απαραίτητα όλοι όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις;
Απ: Κατά κανόνα παίρνουμε τους καθηγητές που τη χρονιά που πέρασε έχουν διδάξει το μάθημα στην Γ’ Λυκείου στην συγκεκριμένη δέσμη. Εξαίρεση αποτελεί η έκθεση η οποία χρειάζεται πολλούς βαθμολογητές κι έτσι παίρνουμε κι άλλους καθηγητές που όμως διδάσκουν στο λύκειο.
Ερ: Πόσοι καθηγητές εργάζονται συνολικά για τη διόρθωση των γραπτών;
Απ: Πρέπει να είναι περίπου 240 καθηγητές.
Ερ: Υπάρχει ασφάλεια στο βαθμολογικό κέντρο;
Απ: Από την παραμονή των εξετάσεων μέχρι και να έρθουν οι καταστάσεις από τη μηχανοργάνωση, το βαθμολογικό κέντρο φρουρείται σε εικοσιτετράωρη βάση από δύο αστυνόμους που δεν επιτρέπουν την είσοδο σε όσους δεν έχουν σχέση με τη διεξαγωγή των πανελληνίων εξετάσεων. Το προσωπικό που εργάζεται έχει το δελτίο εισόδου κι έτσι του επιτρέπεται η είσοδος στο βαθμολογικό κέντρο.
: Πιστεύετε ότι η διαδικασία αυτή των βαθμολογικών κέντρων θα διατηρηθεί και με το νέο σύστημα;
Απ: Ναι, από τις ανακοινώσεις του Υπ. Παιδείας ξέρουμε ότι αυτό το σύστημα βαθμολόγησης θα διατηρηθεί. Τα  βαθμολογικά κέντρα θα λειτουργούν σε επίπεδο νομαρχιακό. Πρέπει όμως να διασφαλιστεί ότι τα γραπτά ενός σχολείου δεν θα διορθώνονται από τους διδάσκοντές του.
Ερ: Πόσος είναι ο μέσος όρος εργασίας του καθηγητή;
Απ: Αυτό δεν προσδιορίζεται. Το βαθμολογικό κέντρο λειτουργεί 14 ώρες, από τις 8 το πρωί ως τις 10 το βράδυ. Δεν είναι δυνατόν κάποιος να βαθμολογεί όλες τις ώρες κι έτσι από το Υπουργείο τίθεται ως προϋπόθεση η οκτάωρη εργασία. Σ’ αυτό δεν υπάρχει ιδιαίτερα αυστηρότητα γιατί είναι θέμα της αντοχής κάθε καθηγητή. Βέβαια παρεμβαίνουμε όταν γίνεται κατάχρηση. Π.χ. όταν κάποιος εμφανίζεται μόνο 1-2 ώρες την ημέρα τον καλούμε να προσέλθει στην εργασία του.
Ερ: Ο μισθός είναι ανάλογος της εργασίας;
Απ: Λυπάμαι γι’ αυτό που θα πω, αλλά δεν είναι ο μισθός και δεν είναι ανάλογος της εργασίας γιατί η εργασία είναι κρίσιμη και δύσκολη και οι καθηγητές πληρώνονται ανά γραπτό. Κάθε γραπτό αντιστοιχεί ονομαστικά σε 550 δρχ. και μετά τις κρατήσεις μένουν λιγότερα.



Συνεντέυξεις με Βαθμολογητές
Στο σημείο αυτό τελειώνει η "ανάκριση" στην οποία υποβάλαμε την Πρόεδρο και ετοιμαζόμαστε για την ξενάγηση που θα μας κάνει στο Β.Κ. Εμείς με την ευκαιρεία της μικρής αυτής ανάπλαυλας, επωφεληθήκαμε να ρωτήσουμε μερικούς βαθμολογητές καθηγητές. Τους πρώτος που συναντήσαμε ήταν βαθμολογητές βιολογίας.
Ο Καθηγητής της Βιολογίας
εξηγεί στους ρεπόρτερ μαθητές
τη διαδικασία διόρθωσης και τις 
φετεινές επιδόσεις
Οι Ρεπόρτερς Αυγερινός - Γάλλος
και Ζαχαρίου με τον βαθμολογητή 
της Βιολογίας.
Ο καθηγητής βιολογίας κ. Παύλος
σε μια σύντομη συνομιλία
Ερώτηση: Στην βιολογία πως τα βλέπεται φέτος τα πράγματα;
Απάντηση: Οι βάσεις πρέπει να πέσουν σε σχέση με πέρσι. Το καλύτερο γραπτό που έχω διορθώσει είναι 74 στα 80 δηλαδή 18,5. Τα άλλα γραπτά κυμαίνονται γύρω στο 50. Τα θέματα ήταν πολλά από όλη την ύλη της 3ης Λυκείου και για να απαντήσει ο μαθητής έπρεπε να είναι πολύ καλά διαβασμένος και προετοιμασμένος.
Ερώτηση: Ήταν δύσκολα τα θέματα;
Απάντηση: Υπήρχαν και δύσκολα θέματα όμως ήταν πάρα πολλά.

ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ ΓΡΑΠΤΩΝ (Θετικών & Θεωρητικών)
Στη συνέχεια μαζί με την κ. Φωτιάδου επισκεφθήκαμε τους χώρους του Βαθμολογικού Κέντρου. Πρώτα πήγαμε στην αποθήκη των γραπτών όπου μιλήσαμε με τους υπεύθυνους.
 

Αποθήκη θεωρητικών μαθημάτων
Αποθήκη θετικών μαθημάτων

Ερώτηση: Ποιος είναι ο ρόλος της αποθήκης;
Απάντηση: Ο ρόλος της αποθήκης είναι να παίρνει τα γραπτά μόλις έρθουν από τα εξεταστικά κέντρα. Μετράμε τα γραπτά για να διαπιστώσουμε αν είναι εντάξει. Τα κάνουμε στοίβες, τα ανακατεύουμε και τα μοιράζουμε σε φακέλους των 25. Έπειτα έρχονται οι βαθμολογητές και παραλαμβάνουν το φάκελο για την πρώτη διόρθωση. Εμείς χρεώνουμε στον καθένα το φάκελο και μόλις τον επιστρέψει τον ξεχρεώνουμε και του δίνουμε άλλο. Μόλις ο καθηγητής παραλάβει το φάκελο μετράει αν τα γραπτά είναι 25 προς αποφυγήν τυχόν λάθους.

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΠΟΚΟΛΛΗΣΗΣ
Στο συνεργείο αποκόλλησης  ελέγχεται αν το γραπτό έχει τα απαραίτητα στοιχεία. Ελέγχεται ο βαθμός του 1ου βαθμολογητή και αν είναι εντάξει επικολλούνται οι μαύρες ετικέτες. Έτσι ο δεύτερος βαθμολογητής που θα εξετάσει ξανά το γραπτό δεν βλέπει το βαθμό του πρώτου.

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΦΥΛΑΞΗ ΓΡΑΠΤΩΝ
Στο χώρο προσωρινής φύλαξης των γραπτών η κα. Φωτιάδου μας εξήγησε πως όλα τα γραπτά διορθώνονται μέσα στο Βαθμολογικό κέντρο και απαγορεύεται να βγει γραπτό έξω. Έτσι οι βαθμολογητές εάν δεν μπορέσουν να τελειώσουν όλο τον φάκελο και σταματήσουν σε κάποιο σημείο για οποιονδήποτε λόγο και εφόσον δεν μπορούν να πάρουν γραπτό έξω από το Βαθμολογικό Κέντρο, πηγαίνουν τον φάκελο στον χώρο προσωρινής φύλαξης.

Ο Υπεύθυνος αυτού του χώρου μας είπε περισσότερα για την λειτουργία του:
‘’ Παίρνουμε τον κωδικό που έχει κάθε βαθμολογητής, το μάθημα, τη δέσμη, αν είναι πρώτη ή δεύτερη βαθμολόγηση, την ώρα και την ημερομηνία που παραδίδει το φάκελο. Έπειτα τον τοποθετούμε στην κατάλληλη θέση ανάλογα με το μάθημα και τη δέσμη. Όταν δίνει το φάκελο παίρνει ένα χαρτάκι με τον αύξοντα αριθμό και όταν θα έρθει να πάρει το φάκελο μας δίνει το χαρτάκι για να τον βρούμε εύκολα. Έπειτα σημειώνουμε την ώρα και την ημερομηνία και υπογράφει ο βαθμολογητής ο οποίος μετράει τα γραπτά. Υπάρχουν δύο συνεργεία των δύο ατόμων που λειτουργούν σε δύο βάρδιες από 8 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι και από 3 το μεσημέρι έως 10 το βράδυ’’.

Η κα. Φωτιάδου, συνεχίζοντας την ενημέρωση, μας εξήγησε ότι γίνεται συνεχής έλεγχος. Έτσι στην αποθήκη μετράνε τα γραπτά και τα μαθήματα. Το ίδιο γίνεται και στην προσωρινή φύλαξη. Επίσης η γραμματεία μετράει τα αποκόμματα και πρέπει το άθροισμα να είναι ίδιο με αυτό του γραπτού που μπήκαν στο Βαθμολογικό Κέντρο. Το Βαθμολογικό Κέντρο κλείνει μόνο όταν ο αριθμός των γραπτών είναι εντάξει.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ
Οι αίθουσες που γίνεται η βαθμολόγηση είναι αρκετές. Εκεί σε κάθε αίθουσα διορθόνωνται τα γραπτά συγκεκριμένων μαθημάτων.

 
Εκεί ρωτήσαμε έναν καθηγητή μαθηματικών για τα θέματα της 1ης και 2ης δέσμης.
Ερ: Πως βλέπετε φέτος τα θέματα των μαθηματικών;
Απ: Τα θέματα φέτος όπως και τις άλλες χρονιές ήταν σχετικά δύσκολα και τα γραπτά είναι περίπου στα ίδια επίπεδα. Ίσως τα γραπτά της 1ης δέσμης να είναι λίγο χειρότερα από πέρσι.
Ερ: Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας βαθμολογητής;
Απ: Κυρίως προβλήματα παρουσιάζονται στα γραπτά της 1ης δέσμης όπου οι καλοί μαθητές αντιμετωπίζουν την άσκηση, ορισμένες φορές, με διαφορετικούς τρόπους και οι βαθμολογητές πρέπει να ελέγξουν την ορθότητα της απάντησης γιατί καμιά απάντηση δεν προσπερνάτε και επίσης κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή. Αυτό δεν συμβαίνει στην 4η δέσμη όπου οι μαθητές λύνουν την άσκηση με τον τρόπο της απόδειξης ή δεν την λύνουν καθόλου.
Ερ: Πιστεύετε ότι τα φετινά θέματα είναι δύσκολα;
Απ: Υπάρχουν κάποια ερωτήματα που δεν είναι πολύπλοκα αλλά ξεφεύγουν από την αντίληψη των μαθητών.
Ερ: Τα θέματα σε ποια κατηγορία μαθητών απευθύνονταν;
Απ: Τα θέματα της 4ης δέσμης είχαν καλή διαβάθμιση και έτσι υπήρχαν θέματα σχετικά εύκολα, μέσης δυσκολίας, αλλά και θέματα δύσκολα που θα ξεχώριζαν τους πολύ καλούς μαθητές. Τα θέματα της 1ης δέσμης ήθελαν και καλή προετοιμασία και καλή δυνατότητα από τον υποψήφιο. Επίσης πρέπει να συνυπολογιστεί η πίεση χρόνου που λειτουργεί σε βάρος του υποψηφίου.

Οικονομικό τμήμα
     Εδώ πάλι τι να πούμε, όλα τα περιμέναμε αλλά ότι θα έχουν στήσει για 20 μέρες που διαρκεί η λειτουργία του Β.Κ, ολόκληρο οικονομικό τμήμα με Η/Υ και ειδικά προγράμματα, αυτό μας γέμισε με ερωτηματικά. Το γιατί τα ερωτηματικά είναι απλό, γνωρίζουμε δημόσιες υπηρεσίες που λειτουργούν χωρίς μηχανογράφηση ΑΙΩΝΕΣ... και μάλλον θα συνεχίσουν έτσι ακάθεκτοι !!!

Η ομάδα των μαθητών ρεπόρτερ στο
οικονομικό τμήμα με τον κ. Νικολόπουλο
Τα άλλα δυο μέλη του τμήματος
κ. Γκιμπερίτης και κ. Καντζιούρας
Μόλις τελειώσει ο κάθε Βαθμολογητής ή το υπόλοιπο προσωπικό, τις υποχρεώσεις του, περνάει απο αυτό το τμήμα πληρώνεται και ....καλές διακοπές.

Και οι στιγμές διαλείμματος
Βρήκαμε την ευκαιρεία να τραβήξουμε μερικές φωτογραφίες καθηγητών την ώρα έκαναν κάποιο μικρό διάλειμμα για το καφεδάκι και αναψυκτικά.

     Στο τέλος της συνέντευξης ρωτήσαμε βαθμολογητές να μας πουν ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν γενικά στη διόρθωση των γραπτών. Οι απαντήσεις σχεδόν ταυτίζονταν.
     Σε γενικές γραμμές αντιμετωπίζονται προβλήματα στο χώρο, όπου είναι περιορισμένος και πολλοί καθηγητές είναι μαζί σε στενό χώρο. Επίσης υπάρχει αφόρητη ζέστη η οποία δυσκολεύει πολύ τους βαθμολογητές, οι οποίοι αναγκάζονται να διορθώνουν τα γραπτά το πρωί ή το βράδυ όπου η θερμοκρασία δεν είναι μεγάλη από ότι το μεσημέρι. Επιπλέον υπάρχει άγχος μήπως αδικηθεί κάποιος μαθητής και τέλος ο μισθός είναι μικρός αναλογικά με το έργο που παράγουν οι βαθμολογητές.



 Επίλογος:
Ζήσαμε μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Μετά από αυτό το ρεπορτάζ, όπως βέβαια και μετά από κάθε νέα εμπειρία, διαπιστώσαμε:
     -Τι σημαίνει διαφάνεια και πόσο αδιάβλητος είναι ο μηχανισμός των Πανελληνίων Εξετάσεων.
     -Αλλάξαμε την εικόνα για τους Καθηγητές μας και αισθανθήκαμε υπερήφανοι γι' αυτούς. Άλλο πράγμα να τους κατηγορεί η κοινωνία (βέβαια μερικές φορές και μάλιστα μετά από απεργίες) και άλλο να τους βλέπεις να εργάζονται σ' αυτόν τον διοικητικό τομέα. Τέλεια λειτουργία όπου καθένας είναι ειδικός σ' αυτό που κάνει.
     -Τη "γύμνια" και την ανοργανωσιά ορισμένων δημόσιων υπηρεσιών.
Αλήθεια, γιατί να μη λειτουργούν με αυτόν τον καταπληκτικό ρυθμό ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ;
αθόρυβα, γρήγορα, με αίσθημα ευθύνης και χωρίς πολλά λόγια και φανφάρες.
Μας ακούει κανείς;;;;;;;