Η ΣΥΝΤΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ ΜΑΙΟΥ '98
Με τον Βαγγέλη Γκιμπερίτη
Καθηγητή Πληροφορικής Συγγραφέα - Web master του site του 6ου Γυμνασίου Σερρών

 
Ο  κ. Βαγγέλης Γκιμπερίτης με την ομάδα Δημοσιαγραφίας 
του 6ου Γυμνασίου Σερρών

Βαγγέλης Γκιμπερίτης: 
Ο αγαπημένος μας Καθηγητής Πληροφορικής - Συγγραφέας - webmaster του site του Γυμνασίου μας. Μεράκι, όρεξη και πάθος για ότι κάνει. Γεννημένος για οργάνωση, παραγωγή, συνεργασία. Μαζί του γνωρίσαμε τι σημαίνει μοντέρνα διδασκαλία με τη χρήση υπερσύγχρονων μέσων τελευταίας τεχνολογίας, Αμιβαία αισθήματα πραγματικού σεβασμού και αγάπης. Τον χαρακτηρίζουμε άνθρωπο της Παιδείας και των παιδιών.
Για τις συνεντεύξεις μας χρησιμοποιούμε: 2 δημοσιγραφικά κασετόφωνα, μια Φωτογραφική μηχανή, και μια Βιντεοκάμερα. Στη συνέχεια γίνεται απομαγνητοφώνηση και την αναλαμβάνουν οι συμμαθητές μας της ομάδας Web Team οι οποίοι την πληκτρολογούν σε Word ή απευθείας σε htm. Τέλος, ο καθηγητής μας κύριος Βαγγέλης Γκιμπερίτης, που είναι και ο συντονιστής όλης της εφημερίδας και του site του σχολείου μας, αναλαμβάνει την δημιουργία της τελικής σχεδίασης της σελίδας και την τοποθέτησή της στο υπερδίκτυο.
Οι μαθητές της ομάδας συνεντέυξεων: Πίτσιου Στέλλα, Σαρμαδάκη Ειρήνη, Σαρραίου Ανθή, Σιμητσή Τάνια, Σταμπουλή Φωτεινή, Ταϊρη Ελένη, Τσαγκαλιδης Στράτος, Τύμτσιου Σταυρούλα, Χομόδοσλη Ειρήνη.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βούλα Τάτση 

 

      Το φύλλο του Μαίου είναι το τελευταίο για τη σχολική χρονιά 1997-98. Η εφημερίδα μας κλείνει τον πρώτο χρόνο της κυκλοφορίας της με μια ακόμα πανελλήνια επιτυχία. Βραβεύεται ως η καλύτερη σχολική εφημερίδα της χώρας μας από την εφη-μερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" στον ετήσιο διαγωνισμό μαθητικών εφημερίδων.
     Ψυχή της εφημερίδας μας, εμπνευστής, συντονιστής, είναι ο υπεύθυνος του εργα-στηρίου Πληροφορικής, Καθηγητής μας κ. Βαγγέλης Γκιμπερίτης. "Και επειδή αν δεν παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει", αποφασίσαμε να του αφιερώσουμε την τελευταία συνέντευξη.
     Βέβαια ήταν μια έκπληξη γι΄αυτόν, γιατί το είχαμε κρυφό. Εκεί που αγωνιούσε τι θα κάνουμε και με ποιόν κλείσαμε γι αυτό τον μήνα, παρουσιαστήκαμε μια μέρα μπροστά του με τις κάμερες και τα σύνεργά μας και τον "στήσαμε" για συνέντευξη.
Σχόλιο Καθηγητή:  Παιδιά ομολογώ πως τα έχω χαμένα, ήμουν έτοιμος να σας αρπάξω επειδή αργήσατε πολύ να μου φέρετε την συνέντευξη του μήνα Μαίου, και αναρωτήθηκα πολλές φορές τι συμβαίνει. Τέλος πάντων, ευχαριστώ πολύ για την τιμή.

Κύριε Γκιμπερίτη, πότε συνδέθηκε το σχολείο για πρώτη φορά με το Internet;
     Το σχολείο μας είναι το πρώτο σχολείο στην Ελλάδα που συνδέθηκε στο υπερδίκτυο από το 1995. Έχουμε ένα πολύ καλό Internet site με πληθώρα δεδομένων και πληροφοριών και αυτό οφείλεται στη συλλογική εργασία Καθηγητή μαθητών.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία της ηλεκτρονικής εφημερίδας;
     Την ιδέα μιας On Line εφημερίδας, την επεξεργαζόμουν στο μυαλό μου από τότε η τεχνολογία άρχισα σιγά-σιγά να το επιτρέπει. Στη συνέχεια μελέτησα τη διάθεση των μαθητών και αφού διαπίστωσα τη θετική τους αντίδραση πήρα την απόφαση. Στην αρχή δήλωσαν συμμετοχή καμιά 20ριά μαθητές, στη συνέχεια όμως ακολούθησε και συνεχίζεται ένας μεγάλος χαμός. Οι επιθυμίες των μαθητών να προσφέρουν στην εφημερίδα ξεπέρασαν κάθε όριο, επειδή καλύπτει όλα τα θέματα. Κοινωνικά, Αθλητικά, Πολιτιστικά, Ρεπορτάζ, κ.λ.π.

Με ποιόν σκοπό δημιουργήθηκε η εφημερίδα;
     Πιστεύω βαθιά ότι η παιδεία δεν είναι μόνο η διδασκαλία από την έδρα. Βλέποντας το θέμα από την πλατιά αυτή έννοια, είναι σημαντικό να οργανώσεις τους μαθητές να μάθουν να εργάζονται ομαδικά, να δουν και να γνωρίσουν νέα πράγματα, να αποκτήσουν εμπειρίες, να αναδείξουν ταλέντα που πιθανώς να μη γνώριζαν ότι τα διέθεταν.
     Τονίζω επίσης και κάτι άλλο. Η προσφορά των μαθητών για κάθε φύλλο εφημερίδας δεν υπερβαίνει τις 2 ώρες τον μήνα. Το λεω αυτό γιατί ίσως μερικοί φανταστούν ότι η δραστηριότητα αυτή γίνεται εμπόδιο στα καθημερινά μαθήματά τους.
     Ακούστε και ένα από τα πιστεύω μου, για να δείτε και έναν άλλο σκοπό της δημιουργίας της εφημερίδας. "Σήμερα στο 2000 Χρησιμοποιούμε σύγχρονα και μοντέρνα μέσα για να καλλιεργήσουμε ανθρώπους,  και να τους ωθήσουμε σε χρήσιμη και παραγωγική διαδικασία, απο-προσανατολίζοντάς τους συγχρόνως από τους μοντέρνους κινδύνους της εποχής μας".

Σε ποιους απευθύνεται η εφημερίδα;
Η εφημερίδα απευθύνεται σε όλον τον κόσμο που έχει σχέση με τον Ελληνισμό. Στους μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές, και οποιοδήποτε πολίτη της Ελλάδας, Ευρώπης, Αμερικής, Καναδά, Αυστραλίας κ.λ.π που γνωρίζει Ελληνικά. Τα μηνύματα, μας λένε ότι όλοι αυτοί μας διαβάζουν. Τονίζω τη λέξη Ελληνικά γιατί η εφημερίδα μας απευθύνεται στον απανταχού Ελληνισμό της γης.
     Τα άρθρα μας δεν περιορίζονται βέβαια στα στενά περιθώρια μιας απλής μαθητικής εφημερίδας ούτε σε μια συγκεκριμένη τοπική κοινωνία. Γράφουμε για πράγματα που απασχολούν ολόκληρο τον κόσμο. Δεν είμαστε εκδότες, ούτε αυτοί που θα ενημερώσουμε τους Έλληνες για τα τελευταία γεγονότα. Στέλνουμε όμως τη δουλειά μας και τα μηνύματά μας μέσω του Internet σε ολόκληρο τον πλανήτη. Αποτελούμε ένα καλό παράδειγμα προς τους νέους και τους μαθητές άλλων σχολείων, επιμορφώνουμε τους δικού μας μαθητές και βέβαια γεμίζουμε το χρόνο τους με κάτι παραγωγικό και ωφέλιμο.

Αντιμετωπίσατε προβλήματα σ΄αυτή την προσπάθεια;
     Μικρά προβλήματα καθημερινά. Το να εκδόσεις μια εφημερίδα αυτού του τύπου, με 11 στήλες θέματα, είναι πολύ μεγάλη και επίπονη δουλειά. Όλα όμως ξεπερνιούνται. Υπάρχει όρεξη, μεράκι, καλή θέληση. Βέβαια εσείς γνωρίζετε καλύτερα από μένα ότι το να οργανώσεις 100 μαθητές και 10 καθηγητές σε μια τέτοια προσπάθεια, όπου πρέπει να είναι όλοι συνεπείς και στην ώρα τους, "ε τι να κάνουμε... θέλει και καμπόσες ασπιρίνες για τον πονοκέφαλο".
     Όμως, αξίζει τον κόπο, ξέρετε, οι μαθητές που λαμβάνουν μέρος σ΄αυτή την προσπάθεια, άλλαξαν συμπεριφορά, έγιναν περισσότεροι οργανωτικοί, απέκτησαν συνέπεια, άρχισαν να ξεχωρίζουν που τελειώνει το καλαμπούρι και που αρχίζει η δουλειά. Αυτό είναι από τα καλά της συνεργασίας και της απόκτησης νέων εμπειριών.

Το κράτος σας βοήθησε;
Χα, το κράτος, Εδώ τώρα θα πρέπει να σταθούμε. Αν εννοείτε ότι ήρθε κανένα "μάνα εξ ουρανού", όχι. Θα σας δώσω όμως εγώ έναν νέο ορισμό για το κράτος που έχει άλλη διάσταση και που υιοθέτησαν όλοι οι μαθητές μου. "Δεν τεμπελιάζουμε, δεν διαμαρτυρόμαστε στο κράτος ξαπλωμένοι στην πολυθρόνα,  γιατί το κράτος δεν είναι χωρίς πρόσωπο αλλά είμαστε εμείς, εσείς εκείνοι και οι άλλοι, επομένως τρέχουμε όλοι ο καθένας από τη θέση της ευθύνης του""".
     Έτσι αντιλαμβάνομαι εγώ το κράτος.
     Βέβαια, για να έχεις ένα πολύ καλό εργαστήριο πληροφορικής, το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις πάρα πολλά πράγματα προς όφελος των μαθητών σου, χρειάζονται συνεχείς ανανεώσεις. Όταν όμως δεν το βάζεις κάτω και τρέχεις πολύ, τότε όλα γίνονται. Οι πόροι μπορούν να εξοικονομηθούν και από την ίδια την δουλειά σου. Βλέποντας αυτή την προσπάθεια, έχουμε φέρει κοντά μας αρκετούς φίλους, γονείς, πολίτες της Σερραικής κοινωνίας, ακόμα και φορείς οι οποίοι μας βοηθούν στην ανεύρεση των πόρων για αναβαθμίσεις.
     Τώρα, αν το κράτος, όπως το εννοείτε εσείς, βλέπει τι κάνουν τα παιδιά του και επιθυμεί να τα διευκολύνει, καλό θα ήταν και αυτό. Πάντως αν ήμουν εγώ στην ηγεσία του Υπουργείου μας, θα βοηθούσα υλικοτεχνικά οπωσδήποτε τα σχολεία που αναλαμβάνουν τόσο μεγάλες αποστολές και πρεσβεύουν την Ελληνική δημόσια παιδεία με τον καλύτερο τρόπο. Και αυτό όχι επειδή είμαι υπέρ των διακρίσεων αλλά επειδή είναι καλό κίνητρο και παράδειγμα. Κάτω λοιπόν από αυτή την έννοια του κράτους, η απάντηση είναι ΟΧΙ δεν μας βοήθησε το κράτος.

Υπάρχουν συγκεκριμένοι οικονομικοί παράγοντες ή χρηματοδότες;
     Να σας εξηγήσω. Έχουμε δυο χορηγούς, αλλά μη νομίσει κανείς ότι παίρνουμε εκατομμύρια. Δεν είναι ούτε στην πρόθεσή μου να τους το ζητήσω. Μιλάμε για μερικές χιλιάδες 50 100 χιλιάδες ετησίως. Εκείνο που έχει πολύ μεγάλη σημασία είναι η κάλυψη των καθημερινών εξόδων τα οποία βέβαια είναι και μικροποσά. Ο ένας από τους σπόνσορες είναι το ΦΩΤΟ ΚΛΙΚ που μας εφοδιάζει σχεδόν καθημερινά δωρεάν με υλικό που μας είναι απαραίτητο και ο δεύτερος χορηγός είναι ο εκδοτικός οίκος Α.ΤΖΙΩΛΑ Ε. που μας βοηθάει σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό μικρής αξίας. Τους ευχαριστώ πάρα πολύ γι αυτό που κάνουν.

Ο κόσμος του Internet ανταποκρίθηκε;
     Ανταποκρίνεται καθημερινά με δεκάδες συγχαρητήρια τηλεγραφήματα που έρχονται από ολόκληρο τον πλανήτη. Έχουμε τιμηθεί και διακριθεί από το ίδιο το Internet με 8 βραβεία παγκόσμιας, Πανευρωπαϊκής και Πανελλήνιας σημασίας. Μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε. Με την ευκαιρία θέλω να ευχαριστήσω όλα τα ΜΜΕ που έγραψαν και πρόβαλαν τη δουλειά μας.
     Μας ζητούν προτάσεις συνεργασίες από παντού. Σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, παγκόσμιοι οργανισμοί και φορείς όπως UNESCO κ.α.

Πρόσφατα η εφημερίδα βραβεύτηκε με 1ο Πανελλήνιο βραβείο. Πως αισθάνεστε;
    Τι να αισθάνομαι παιδιά μου. Αισθάνομαι αυτό που λεω πάντα στους μαθητές μου. Μην το βάζετε κάτω, οι προσπάθειες αμείβονται, μπορεί να μας περιβάλει σαπίλα δυσωδία και δεν ξέρω γω τι άλλο, αλλά ο αγώνας δικαιώνεται. Έτσι θέλουμε να κάνουμε τη χώρα μας, να ισχύει η αξιοκρατία, πιστεύω ότι λόγω καιρών, το πράγμα θα πάει προς τα εκεί μόνο του. Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι και να μην το βάζουμε κάτω. Βλέπετε, πως μια εφημερίδα του βεληνεκούς των ΝΕΩΝ η οποία δεν έχει την παλαιομοδίτικη δημόσια ρουσφετολογική νοοτροπία, βράβευσε ένα σχολείο μιας ακριτικής περιοχής της Ελλάδας.
     Τώρα, όσο για το πως δεχτήκαμε το γεγονός, αμάν, το σχολείο θύμιζε κερκίδα γνωστής ομάδας  ποδοσφαίρου. Ζητωκραυγές και χειροκροτήματα (ξέρετε κάτι, έχουμε πρόβλημα συμμετοχών για εργασία, θέλει να εργαστεί ολόκληρο το σχολείο για το Internet site και την εφημερίδα μας, έχω βάλει στο κεφάλι μου μεγάλες μπελάδες, ωραίους μπελάδες).

Με την άλλη σας ιδιότητα τώρα, του Συγγραφέα. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει αρκετά πλούσιο έργο. Πόσα βιβλία έχετε γράψει και ποια είναι αυτά;
     Ας πούμε και γι αυτό. Ασχολούμαι αρκετά χρόνια με τη συγγραφή βιβλίων πληροφορικής. Έχω γράψει συνολικά 14 βιβλία τα οποία κυκλοφορούσαν τελικά σε όλη την Ελλάδα με την έγκρισή μου ή χωρίς αυτή. Γέμισε ο τόπος φωτοαντίγραφα. Κάποια μέρα μου είπαν μερικοί φίλοι μου πως κάποιος τα έδενε και τα πωλούσε!!!. Τελικά πήρα την απόφαση να τα εκδώσω.
     Σήμερα συνεργάζομαι με έναν από τους μεγαλύτερους Εκδοτικούς Οίκους τεχνικών βιβλίων που είναι στη Θεσσαλονίκη με την επωνυμία Α. ΤΖΙΩΛΑ Ε. Κυκλοφορούν ταυτόχρονα οι πέντε παρακάτω εκδόσεις.
Word 6.0 - Windows 95, Word 7.0, Excel 7.0 - INTERNET Οδηγός για όλους.
     Μερικά από αυτά έχουν επανεκδοθεί. Το καλοκαίρι θα ετοιμάσω κάτι που θα έχει σχέση με τα Πολυμέσα και τη δημιουργία Ιστοσελίδων στο Internet.

Οι μαθητές σας αισθάνονται πολλοί υπερήφανοι που ο καθηγητής τους είναι ο Συγγραφέας του βιβλίου Πληροφορικής του νέου Ενιαίοι Λυκείου. Τι θα μας πείτε γι αυτό:
     Έχω να πω πως είναι πολύ μεγάλη τιμή για μένα η επιλογή μου από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας και η ανάθεσή μου στην συγγραφική ομάδα.
     Όπως γνωρίζεται, από το νέο έτος 1998-99 έχει εισαχθεί το μάθημα της Πληροφορικής στο ενιαίο Λύκειο. Το βιβλίο που γράφουμε (μάλλον έχει τελειώσει αυτές τις ημέρες), θα διατεθεί στους μαθητές των Λυκείων της χώρας μας με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Πρόκειται για ένα ενιαίο βιβλίο, το οποίο θα διδάσκεται (κατά κεφάλαιο), σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Που οφείλεται κατά τη γνώμη σας η επιτυχία της εφημερίδας και του Internet site του σχο-λείου;
Οφείλεται στην άψογη οργάνωση που υπάρχει.
Οφείλεται στην όρεξη, το μεράκι του καθηγητή και των μαθητών.
Οφείλεται στο γεγονός ότι δεν πιέζεται κανείς γι αυτό που κάνει, αλλά είναι προσωπική του επιλογή.
Οφείλεται στην ίδια την επιτυχία και στις άλλες δραστηριότητες μέσα στο Internet.
Οφείλεται στο ότι έχουμε φανταστικά παιδιά (όπως εσείς) που μερικοί δεν το έχουν καταλάβει ακόμα.
Οφείλεται στη συνεργασία μεταξύ καθηγητών και μαθητών που έχουν σχέσεις αγάπης, σεβασμού, κατανόησης και αξιοπρέπειας μεταξύ τους και γνωρίζουν ποια είναι τα μονοπάτια που πρέπει να διαβούν για να συναντηθούν, να μιλήσουν την ίδια γλώσσα και να συνεννοηθούν περίφημα μαζί.

ΜΑΘΗΤΕΣ: Κύριε Βαγγέλη πώς θα χωρίσουμε φέτος; Είμαστε ήδη στην Τρίτη τάξη. Σας αγαπάμε.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΙΜΠΕΡΙΤΗΣ: Σκέφτομαι να φροντίσω μα μείνετε στην ίδια τάξη..........., μη μου βάζετε τέτοια θέματα ρε παιδιά και μη μου το θυμίζετε μεσημεριάτικα... Σας αγαπώ πολύ, σας ευχαριστώ......που υπήρξατε μαζί μου αυτά τα χρόνια.