![]() |
![]() |
|
Ερ. Πότε ιδρύθηκε το ΤΕΙ Σερρών.
Απ. Το ΤΕΙ Σερρών ιδρύθηκε το 1979 με τη μορφή που λεγόταν ΚΑΤΕΕ.
Το ΤΕΙ με τον χαρακτήρα που έχει τώρα ιδρύθηκε το 1983 με τον νόμο 1404
και είναι ένα ίδρυμα τριτοβάθμιο. Ανήκει δηλ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου, αυτοδιοικούμενο. Άρα με την μορφή που έχει
σήμερα ιδρύθηκε το 1983.
Ερ. Ποια τμήματα έχει και ποια είναι οι διάρκεια
σπουδών;
Απ. Έχει
δυο τμήματα που ανήκουν σε δυο διαφορετικές σχολές, η μια σχολή είναι η
σχολή τεχνολογικών εφαρμογών, και η άλλη σχολή είναι η διοίκηση οικονομίας.
Τα τμήματα είναι : Μηχανολογίας, Πολιτικών και Δομικών Έργων, που ανήκουν
στη σχολή τεχνικών εφαρμογών. Και τα άλλα δυο τμήματα είναι: το τμήμα λογιστικής,
και το διοίκησης επιχειρήσεων. Που ανήκουν στην σχολή διοίκησης οικονομίας.
Ερ. Ποια είναι διάρκεια σπουδών;
Απ. Στα τμήματα μηχανολογίας και στο τμήμα πολιτικού δομικού
έργου είναι εφτά εξάμηνα έκτων οποίων τα έξι διδασκαλίας και το ένα είναι
πρακτική άσκηση. Ενώ στα αλλά δυο τμήματα είναι οχτώ εξάμηνα έκτων οποίων
τα εφτά είναι διδασκαλίας και το ένα άσκησης, μάλιστα το όγδοο εξάμηνο
έχει ιδρυθεί τα τελευταία χρόνια.
Ερ. Ποια είναι η αποστολή του ΤΕΙ Σερρών και
ποια τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΤΕΙ Σερρών;
Απ. Η αποστολή του ΤΕΙ είναι να εκπαιδεύει τόσο πρακτικά όσο
και θεωρητικά τους φοιτητές του ώστε να
αποκτήσουν, γνώσεις και δεξιότητες που τους καθιστούν ικανούς για να αντεπεξέλθουν
στο επάγγελμα. Επίσης να δημιουργήσει ανθρώπους υπεύθυνους οι οποίοι θα
είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν σε πεδία εφαρμογής, καθώς επίσης και γενικότερα
στην οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας.
Τα προβλήματα που έχει το ίδρυμα είναι με τους καταπατητές. Βρίσκονται
μέσα στο ΤΕΙ και έχουμε προβλήματα ανάπτυξης, δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε
το κτιριολογικό σχέδιο μας δηλαδή να χτίσουμε κάποια κτίρια όπως, σπουδαστική
λέσχη, εστία, κλπ Από την άλλη πλευρά έχουμε προβλήματα ασφάλειας από αυτούς
τους ανθρώπους.
Ερ. Πιστεύεται πως οι απόφοιτοι του ΤΕΙ σήμερα
έχουν καταρτιστεί κατάλληλα ώστε να ανταποκριθούν με επιτυχία στην τόσο
αγωνιστική αγορά εργασίας;
Απ. Νομίζω
αρκετά κατάλληλα. Είναι κατάλληλη η κατάρτιση των αποφοίτων μας αν και
πιστεύω ότι πρέπει να γίνουν ακόμα κάποια βήματα κυρίως όσον αφορά την
γνώση στο πεδίο της εφαρμοσμένης έρευνας του ΤΕΙ. Πιστεύω ότι είναι ακόμη
πίσω, χρειάζεται να κάνει αρκετά πράγματα σ’ αυτήν την κατεύθυνση και πιστεύω
στο μέλλον με κάποια νομοθετική ρύθμιση να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε
και σ’ αυτό το πεδίο.
Ερ. Ποια είναι η σχέση σπουδαστών με τους καθηγητές
τους;
Απ. Θα έλεγα καλή. Βέβαια υπάρχουν καθηγητές που έχουν άριστες
σχέσεις με τους σπουδαστές, όπως και καθηγητές που δεν έχουν καλές σχέσεις,
γενικώς η μέση κατάσταση είναι καλή.
Ερ. Είναι υποχρεωτικά τα μαθήματα ή όχι;
Απ. Στην θεωρία η παρουσία των σπουδαστών δεν είναι υποχρεωτική
όμως στα εργαστήρια η παρουσία είναι υποχρεωτική. Πρέπει ο κάθε σπουδαστής
να κάνει δέκα ασκήσεις το εξάμηνο. Σε περίπτωση που δεν τις κάνει θα επαναλάβει
το μάθημα στο επόμενο εξάμηνο, όσο αφορά το εργαστήρι.
Ερ. Ποια είναι η συμμετοχή του ΤΕΙ στη ζωή
των Σερρών;
Απ. Η συμμετοχή των ΤΕΙ δεν είναι πολύ έντονη στην πόλη μας.
Έχουν γίνει κάποια βήματα κυρίως μέσω κάποιων
προγραμμάτων σε συνεργασία με τοπικές εταιρείες και με τον Δήμο.
Η επιθυμία μας είναι να έχουμε μεγαλύτερη σχέση τόσο με τους τοπικούς
οργανισμούς όσο και με τις τοπικές εταιρίες και με τον Δήμο.
Η επιθυμία μας είναι να έχουμε μεγαλύτερη σχέση τόσο με τους τοπικούς
οργανισμούς όσο και με τις τοπικές επιχειρήσεις. Πιστεύω ότι έχουμε ευθύνη
και εμείς σαν ίδρυμα, αλλά και οι τοπικοί φορείς ώστε να μπορέσουμε να
εκμεταλλευτούμε το δυναμικό τόσο στον μηχανισμό ιός και το ανθρώπινο του
ΤΕΙ γιατί μπορεί να προσφέρει πολλά στην πόλη.
Ερ. Τα ΤΕΙ ενδιαφέρονται για τα προβλήματα
της πόλης;
Απ. Το ΤΕΙ ενδιαφέρεται, θέλει να συμβάλει στην επίλυση των
προβλημάτων, αλλά πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρχει και αντίστοιχα θέληση
και από τους άλλους φορείς δηλαδή από τον Δήμο, την Νομαρχία από τις τοπικές
επιχειρήσεις και είναι κρίμα πραγματικά ένα τέτοιο δυναμικό το ανθρώπινο
όσο και εργαστηριακό να μένει ανεκμετάλλευτο.
Μαθητές: Ευχαριστούμε πολύ κύριε πρόεδρε.