ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ  ΣΕΡΡΩΝ

Περιγραφή του έργου
Το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών από τον Μάϊο του 1998 άνοιξε τις πύλες του για τους ανθρώπους του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα μας και φιλοξένησε στην πίστα του, πανελλήνιους αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας.
     Εργο με επενδυτική καινοτομία και αναπτυξιακό προσανατολισμό, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω ανάδειξη της χώρας μας στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
     Ο Δήμος Σερρών διαβλέποντας την αδυναμία των Δημοτικών Επιχειρήσεων - ανά την Ελλάδα - να λειτουργήσουν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ίδρυσε φορέα με την μορφή Ανώνυμης Εταιρίας, με αποκλειστικό σκοπό την ορθολογικότερη διαχείριση του Αυτοκινητοδρομίου.
Σκοπός της απόφασης είναι να υποστηριχθεί με τον καλύτερο δυνατό επιχειρηματικό τρόπο η αγωνιστική και οικονομική δραστηριότητα του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, ενός έργου πρωτοπόρου και μοναδικού όχι μόνο για την Μακεδονία και την Ελλάδα, αλλά και για την Βαλκανική χερσόνησο, το οποίο θα επιφέρει επιμέρους ανάταση στους οικονομικούς δείκτες της Βορείου Ελλάδας.
     Το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών στα δυο χρόνια λειτουργίας της πίστας, αναδείχθηκε σε χώρο συνάντησης ανθρώπων όλων των ηλικιών από όλη την Ελλάδα, με κοινά ενδιαφέροντα την αγάπη για τον αθλητισμό, την δράση, το θέαμα,  την άγρια ομορφιά και τις έντονες αγωνιστικές στιγμές των αγώνων ταχύτητας.
     Και θα συνεχίσει να λειτουργεί στρέφοντας το ενδιαφέρον του και στην προσέλευση νέων και μεγαλύτερων αγωνιστικών και επιχειρηματικών εκδηλώσεων από τον ελληνικό και ευρωπαϊκό χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ενα Αυτοκινητοδρόμιο στην καρδιά των Βαλκανίων
     Το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών βρίσκεται γεωγραφικά στην καρδιά των Βαλκανίων, μόλις 85 χλμ. από την μητρόπολη της Μακεδονίας, την Θεσσαλονίκη, 600 χλμ από την Αθήνα και 46 χλμ. από τα σύνορα με τηνΒουλγαρία.
     Αναπτύσσεται μεγαλόπρεπα στο αθλητικό πάρκο "ΟΜΟΝΟΙΑ" στις νοτιοδυτικές παρυφές της πόλης και πλησίον του Σιδηροδρομικού  Σταθμού (1χλμ). Στον περιβάλλοντα χώρο υπάρχουν ολοκληρωμένες αθλητικές εγκαταστάσεις οι οποίες ανήκουν στον Δήμο και περιλαμβάνουν, γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλλεϊ, τέννις, κλειστό γυμναστήριο, εστιατόριο, πίστα καρτ κ.α.

Επενδυτικό πλάνο του αυτοκινητοδρομείου
     Ο φορέας διαχείρισης του Αυτοκινηδρομίου Σερρών, στα  πλαίσια του δεύτερου χρόνου λειτουργίας της πίστας, εξελίσσει το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου με στόχο στην ανατολή του 21ου αιώνα το Αυτοκινηδρόμιο να αποτελέσει, πέραν της μοναδικότητάς του και πίστα - στολίδι για την χώρα μας.
     Στα πλαίσια του επενδυτικού πλάνου της εταιρίας αναμένεται εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος να κατασκευαστούν τα τεχνικά έργα αποπεράτωσης, παράλληλα με τις υπό εξέλιξη δράσεις, σε λειτουργικό επίπεδο, του φορέα διαχείρισης το 1999. Τρείς παράμετροι του επενδυτικού πλάνου του Αυτοκινηδρομίου Σερρών, καταγράφονται  αναλυτικότερα  παρακάτω.

ΤΕΧΝΙΚΑ  ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΠΙΣΤΑΣ
Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 3187 μέτρα, και το εμβαδόν που περικλείει η πίστα (περιγράφεται από τον άξονα του δρόμου) είναι 188 τ.μ. Το πλάτος της πίστας είναι στην ευθυγραμμία εκκίνησης 15 μέτρα και στην υπόλοιπη πίστα 12 μέτρα. Οι κατά μήκος κλίσεις του άξονα  κυμαίνονται από 1-3%. Η ευθυγραμία εκκίνησης έχει μήκος 662μέτρα, οι υπόλοιπες ευθυγραμμίσεις είναι η μικρότερη μεταξύ αντίρροπων στροφών 24,61 μέτρα και μεταξύ ομόρροπων στροφών 8,21 μέτρα. Οι ακτίνες των καμπυλών είναι η μικρότερη 40 μέτρα και η μεγαλύτερη 100,00 μέτρα. Ο συνολικός αριθμός των καμπυλών είναι16 και είναι κατανεμημένες ως εξής :

Δεξιές στροφές                      9          Καμπύλες με ακτίνα R=   40,00  μέτρα
Αριστερές στροφές               7          Αριθμός καμπυλών  9

     Από τις παραπάνω καμπύλες η μία έχει γωνία περιστροφής 180 περίπου μοίρες ενώ οι υπόλοιπες κυμαίνονται από 30 έως 90 μοίρες. Ο μέγιστος αριθμός ομορρόπων καμπυλών στην σειρά είναι 3. Στις στροφές  υπάρχει διαπλάτυνση στο εσωτερικό των καμπυλών ανάλογη με την ακτίνα αγωνιζομένων από άμμο ή πράσινο πλάτους 40μέτρων. Η πίστα είναι εγκιβωτισμένη,στρώσεις  αμμοχάλικο πάχους 40 εκ., 3Α πάχους 30 εκ. και ασφαλτοτάπητας 3 στρώσεων τουλάχιστον  από  5 εκ.  η  κάθε μία.

     Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 3186 μ. Το πλάτος της πίστας είναι στην ευθυγραμμία εκκίνησης 15 μέτρα και στην  υπόλοιπη  πίστα 12 μέτρα.

PITS
Το κτίριο είναι  τριώροφο συνολικού εμβαδού 1349 τ.μ. στο οποίο στεγάζονται όλες οι απαραίτητες εγκαταστάσεις.

PARKING ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ
Βρίσκεται στο εσωτερικό της πίστας πίσω από τα PITS και κατέχει έκταση 4900τ.μ. και η οδική επικοινωνία γίνεται μέσω  της  υπόγειας  διάβασης.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Το συνολικό μήκος του οδικού δικτύου είναι 4800 μ. και το πλάτος 5 μ., στο οποίο κινούνται τα αυτοκίνητα έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα,γερανοί,πυροσβεστικά κ.α.)
ΚΕΡΚΙΔΕΣ ΘΕΑΤΩΝ
Τοποθετήθηκαν λυόμενες κερκίδες θεατών, χωρητικό-τητας περίπου 4.000 θεατών, ενώ άλλη μία λυόμενη κερκίδα έχει τοποθετηθεί σε διαμορφωμένο χώρο εντός των pits, χωρητικότητας  500  περίπου  θεατών.
PARKING
Υπάρχει διαμορφωμένος χώρος για ελεύθερο πάρκινγκ στον περιβάλλοντα χώρο του Αυτοκινητοδρομίου και διπλή εναέρια ανισόπεδη διάβαση πεζών πάνω από την πίστα, ενώ προβλέπεται μεσοπρόθεσμα και η διαμόρφωση  3.000  χώρων  στά θμευσης  αυτοκινήτων.

Ιδρυση Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης
     Η επιστολική επικοινωνία της εταιρίας με φορείς της Πολιτείας (Αστυνομία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ) ενεργοποίησε την διαδικασία ίδρυσης μόνιμης σχολής ασφαλούς οδήγησης στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών.  Ηδη έχουν γίνει επαφές με συγκεκριμένους φορείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, προκειμένου το επόμενο έτος να λειτουργήσει σε πλήρη ανάπτυξη η σχολή, μεγενθύνοντας την προσέλευση επισκεπτών και τα έσοδα της εταιρίας.
     Δημιουργία υποδομής για αγώνες Dragster
     Η εμφάνιση νέας και  πολυπληθούς ομάδας κοινού στον πρώτο αγώνα Dragster που φιλοξένησε το Αυτοκινητοδρόμιο τον Οκτώβριο, οδήγησε την εταιρία στην κατασκευή έργων υποδομής, προϋπολογισμού 8 εκ. περίπου, προκειμένου η πίστα να φιλοξενήσει  όλους τους αγώνες  του  πανελλήνιου  πρωταθλήματος  για  το  2000.
Υπογραφή  Σύμβασης  με  Promoter  Αγώνων
     Σε  εξέλιξη της επίσκεψης του Αυτοκινητοδρομίου και καταρχήν συζήτησης για την προοπτική συνεργασίας με Αυστριακή εταιρία διοργάνωσης αγώνων, για την διοργάνωση του  προπαρασκευαστικού αγώνα του Παγκόσμιου πρωταθλήματος Superbikes τον επόμενο Απρίλιο, αναμένετε εντός του έτους η υπογραφή σύμβασης συνεργασίας και αντιπροσώπευσης της πίστας στην Ευρώπη με την εταιρία- κατασκευαστή της πίστας του  Α1  Ρινγκ  στην  Αυστρία.

Αγωνιστικές προδιαγραφές
Η πίστα των Σερρών έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τις αγωνιστικές προδιαγραφές και τα μέτρα ασφάλειας της Διεθνούς Ομοσπονδίας (FIA), τα οποία ανταποκρίνονται σε αντίστοιχες για αγώνες Formula 1 (ταχύτητα  ευθείας = 350 km), ενώ φιλοξενεί  αγώνες  Formula  3.

ΑΓΩΝΕΣ  ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  Αγώνες  αυτοκινή του  Formula 3
  Αγώνες  αυτοκινήτου  Formula 3000
  Eυρωπαϊκά  και  Παγκόσμια  Πρωταθλήματα  Touring
  Αγώνες  αυτοκινήτου  κατηγορίας  GT (Grand Tourism)
  Αγώνες  Ενιαίου  πρωταθλήματος
  Αγώνες  Κλασικών  αυτοκινήτων
  Αγώνες  κατηγορίας  Ε
  Αγώνες  αυτοκινήτου  πολλών  ωρών  (6ωρους - 12ωρους)

ΑΓΩΝΕΣ  ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ
xΑγώνες  του  Ευρωπαϊκού  πρωταθλήματος  Μοτοσικλέτας
xΑγώνες  πρωταθλήματος  κατηγορίας  SBK (Super Bike)
xΑγώνες  πρωταθλήματος  DRAGSTER
xΑγώνες  μοτοσικλέτας πολλών ωρών (6ωρους - 12ωρους)
Πέραν αυτών η πίστα και ο περιβάλλον χώρος του Αυτοκινητοδρομίου μπορεί να φιλοξενήσει αγωνιστικές ομάδες αυτοκινήτων και μοτοσικλέτας για δοκιμαστικά test, αλλά και για μηχανικές και αγωνιστικές μετρήσεις προκειμένου να εξελίξουν τα μοντέλα των  επόμενων  σαιζόν.
Στόχοι επέκτασης
Τεχνικά έργα αποπεράτωσης
     Σύμφωνα με το πλάνο εξέλιξης στο επόμενο έτος αναμένεται να αρχίσει η τρίτη και τελευταία κατασκευαστική φάση, στην οποία περιλαμβάνονται μια σειρά από τεχνικά έργα αποπεράτωσης:
*Κτίριο Pits
*Γέφυρα διέλευσης πεζών
*Ηλεκτρομηχανολογικά έργα (πρόσθετη παροχή ισχυρών
      ρευμάτων, ηχητικές εγκαταστάσεις)
*Δευτερεύοντα κτιριακά έργα και μικροκατασκευές (κτίρια W.C.
      αναψυκτήριο, βάσεις θυρών, επέκταση και περίφραξη Paddock)
*Δευτερεύον οδικό δίκτυο
*Κατασκευή Parking
 

Κτιριακό συγκρότημα
     Το ισόγειο θα έχει συνολικό εμβαδόν 1125,62 τ.μ. και περιλαμβάνει 30 θέσεις εξυπηρέτησης αγωνιζομένων (box) διαστάσεων 8 μ. X 4 μ. η κάθε μία με παροχή μονοφασικού και τριφασικού ρεύματος, ύδρευσης και πεπιεσμένου αέρα. Θα παρέχει ασφάλεια με ρολά από τις δυο πλευρές του box.   Στο ισόγειο στεγάζεται ακόμη χειρουργική μονάδα, χώρος ζυγίσματος αυτοκινήτων και οδηγών, w,c. και ντους.
     Ο πρώτος όροφος θα έχει συνολικό εμβαδόν 158,85 τ.μ. και θα περιλαμβάνει αίθουσα δημοσιογράφων, χώρο επισήμων, καφετέρια και w.c.
     Ο δεύτερος όροφος θα έχει εμβαδόν 64,84 τ.μ. και θα περιλαμβάνει τον χώρο Γραμματείας.  Περιμετρικά θα υπάρχει υαλοστάσιο και επόπτες θα ελέγχουν από εδώ όλη τηνπίστα.
     Ακόμη θα υπάρχει υπόγειος χώρος για τον λέβητα κεντρικής θέρμανσης.
     Επίσης προβλέπονται κατάλληλες θέσεις για την τοποθέτηση βυτίου για την συλλογή των προς επεξεργασία υγρών αποβλήτων (λάδια μηχανής κ.α.).

Εξυπηρέτηση αγωνιζομένων
Σύμφωνα με το πλάνο εξέλιξης στο επόμενο έτος αναμένεται να αρχίσει η τρίτη και τελευταία κατασκευαστική φάση, στην οποία περιλαμβάνονται μια σειρά από τεχνικά έργα αποπεράτωσης. Τα έργα εξυπηρετούν τους αγωνιζόμενους παρέχοντας σε αυτούς στέγη για το αγωνιστικό αυτοκίνητό τους ή την μοτοσικλέτα και ότι άλλο απαιτείται για να περάσουν πάνω από 16 ώρες ημερησίως μέσα στο Αυτοκινητοδρόμιο, όπως τροφή, αναψυκτήριο, τουαλέτα, ντους, τηλέφωνο κ.α.

ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΘΕΑΤΩΝ
Προβλέπεται η κατασκευή δυο κερκίδων μήκους 250 μ. η κάθε μία μεγίστου ύψους 10μ. με 20 κλίμακες και χωρητικότητας 5.000 ατόμων η καθε μία. Ο συνολικός αριθμός των καθήμενων θεατών  θα  είναι  δηλαδή 10.000 άτομα.
Οι δυο αυτές κερκίδες θα ευρίσκονται στο εξωτερικό της πίστας οι δε θεατές θα έχουν θέα σε όλη την πίστα με μέγιστο μήκος ορατότητας τα 900 μέτρα.Προβλέπονται 3.000 χώροι στάθ-μευσης  αυτοκινήτων.Προβλέπεται ακόμη μια διπλή εναέρια ανισόπεδη  διάβαση πεζών πάνω από την  πίστα.