ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

Άρθρο 1:  Η Πληροφορική μουσική
Κώστας Καρατζιάς

Μαθητής του Α2, 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια Κική
 
 Τον περασμένο μήνα έγινε μια συνάντηση μουσικών στη Θεσσαλονίκη , όπου αναπτύχθηκαν θέματα όπως η ηλεκτρονική μουσική και η μουσική των Computers , η οποία ονομάζεται και Πληροφορική μουσική .
Γνωρίζουμε ότι από το 1970 και μετά οι Η/Υ και τα ρομπότς μπαίνουν στη ζωή μας για να λύσουν προβλήματα στην Οικονομία και την παραγωγή . Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος των Η/Υ αναπτύσσεται με άλματα και στον καλλιτεχνικό χώρο.
Ο κλάδος της μουσικής χρησιμοποίησε από νωρίς τους Η/Υ για να παίζεται αλλά και να γράφεται η μουσική .Αυτή η μουσική είναι η Πληροφορική μουσική .
Κερδίζει συνεχώς έδαφος η τέχνη αυτή και υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες όπως ο Ξενάκης , ο Ρ. Ρεύνολντς , ο Π. Λάνσνυ , ο Φ. Λέρνταλ , ο Μπ. Φέρνιχωφ , ο Μ . Τρέυμο και πολλοί άλλοί σ' όλο τον κόσμο που ασχολούνται μ' αυτόν τον τρόπο γραφής της μουσικής .
Κατά τη γνώμη μου , μπορεί τα όργανα αυτά να γράφουν και να παίζουν τις μουσικές νότες τέλεια , επειδή όμως δεν έχουν ούτε συναίσθημα ούτε μνήμες ιστορικές δεν έχουν τη γλυκύτητα που χρωματίζει την μουσική ανάλογα με την ψυχική κατάσταση του δημιουργού .
Με τους Η/Υ μπορούμε να συνθέσουμε μουσικά κομάτια σε ειδικά όργανα Midi τα οποία συνδέονται με την κετρική μονάδα των υπολογιστών. Τα μουσικά κομάτια (αρχεία) που δημιουργούνται έχουν επέκταση Mid. Πρόκειται για αρχεία που δεν καταλαμβάνουν πολύ χώρο στο δίσκο και χρησιμοποιούνται πάρα πολύ απο τα Πολυμέσα και το Internet.
 

 
 Άρθρο 1:  Η Έκθεση των θησαυρών του Αγίου Όρους
Χατζηγαβριήλ Δημήτρης

Μαθητής του Α2, 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια Κική

Το Άγιον όρος ως δημιούργημα του Βυζαντινού Ελληνισμού σε περίοδο ακμής και Διεθνούς ακτινοβολίας, αποτέλεσε αιωνόβιο θεσμό ο οποίος επί χίλια χρόνια και πλέον παραμένει όρθιος και, ακόμη και σήμερα, πληροί το λόγο της ύπαρξής του ως μοναχικός οργανισμός.

Εάν το όρος δεν ήταν ζωντανός οργανισμός, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί σαν ένα απέραντο μουσείο τέχνης, το πλουσιότερο ίσως στον κόσμο. Αρχιτεκτονήματα, τοιχογραφίες, φορητές εικόνες, γλυπτά και ξυλόγλυπτα, αντικείμενα μικροτεχνίας, μικρογραφίες, παντοειδή κειμήλια αφθονούν στο Άγιο Όρος σε μια ατελείωτη ποικιλία μορφών. Αποτελούν μέσα λατρείας και είναι ευλαβής προσφορά στο θεό, για Δε το Ελληνικό έθνος ανεκτίμητης αξίας κληρονομιά.

Όλοι αυτοί οι θησαυροί διαφυλάχθηκαν με περισσή φροντίδα και ζήλο από το Όρος και επειδή τόσο μεγάλη είναι η σημασία και η αξία τους, είναι ανάγκη να ακτινοβολήσουν και ευρύτερα.

Στα πλαίσια των εκδηλώσεων για την προβολή της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης του 1997, της Θεσσαλονίκης, διοργανώνεται σ' αυτή μια λαμπρή έκθεση Βυζαντινών εικόνων και κειμηλίων ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας, στο Βυζαντινό μουσείο της πόλης.

Περιδιαβαίνοντας τις αίθουσες του μουσείου οι επισκέπτες βλέπουν σε κάθε μια απ' αυτές διαφορετικά εκθέματα: εικόνες διαφόρων διαστάσεων, διακοσμημένες περίτεχνα μα χρυσό και ασήμι με χρώματα ζωντανά και τέτοια τεχνική στην απόδοση των μορφών των αγίων που νομίζεις ότι θέλουν να σου μιλήσουν` Ιερά σκεύη χρυσά και ασημένια, δισκοπότηρα, θυμιατήρια με πολύτιμους λίθους, ξυλόγλυπτους και αργυρεπίχρυσους σταυρούς, εγκόλπια από ασήμι, χρυσό και πολύτιμους λίθους, αργυρεπίχρυσες μίτρες, λειψανοθήκες, χρυσοκέντητα άμφια` αλλού ήταν εκτεθειμένα ευαγγέλια σε χρυσές, αργυρές και βελούδινες θήκες, χειρόγραφα σε περγαμηνές, πολύτιμα πατριαρχικά και αυτοκρατορικά έγγραφα όπως είναι τα χρυσόβουλα. Σε μια σχετικά μικρή αίθουσα υπάρχει ένα ξυλόγλυπτο τέμπλο με περίτεχνα σκαλίσματα αλλά και υπέροχες παραστάσεις. Στη συνέχεια σε άλλη αίθουσα εκτίθενται τα εργαλεία που χρησίμευαν στις δουλειές των μοναχών καθώς επίσης και ποτήρια κρασιού. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να μάθουν στοιχεία για τη δύσκολη ζωή των μοναχών μέσα από μια ταινία - Σλάιτσ που προβάλλεται σε μια ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα.

Η Έκθεση αυτή, λαμπρύνει τη Θεσσαλονίκη, δένει με την ιστορία της και την πολιτιστική της φυσιογνωμία ως βυζαντινής πόλης και ικανοποιεί την θρησκευτική αλλά και αισθητική αναζήτηση του κάθε επισκέπτη.