[Το έγγραφο απευθύνεται στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.]
Αξιότιμοι κύριοι,
Το 6ο Γυμνάσιο Σερρών έχει απόλυτη ανάγκη
από μια έκτακτη χρηματική ενίσχυση πέντε εκατομμυρίων δραχμών προκειμένου
να πραγματώσει (μόνο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών, 1 Ιουλίου-31
Αυγούστου) δύο σημαντικά έργα:
1. Βάψιμο ολόκληρου του σχολικού κτιρίου,
μέσα-έξω.
2. Τρίψιμο των μωσαϊκών δαπέδου, που εν πολλοίς,
έμειναν, από κατασκευή, μόνο με το πρώτο αδρό στρώσιμο υλικών και παραμένουν
έκτοτε αδρές, αντιαισθητικές επιφάνειες συγκέντρωσης ρύπων. Δεν καθαρίζονται,
δεν πλένονται.
(Κανονικά, η λείανση έπρεπε να χρεωθεί στον κατασκευαστή).
Θεωρούμε σκόπιμο, στα πλαίσια της παρούσης, να παραθέσουμε κατατοπιστικά
στοιχεία, για τη σχολική μας πραγματικότητα και πάντα σε συνάρτηση με το
υποβαλλόμενο αίτημα:
Α. Προκειμένου για το βάψιμο:
Εχουν γίνει μέχρι τώρα (και μόνο με τα <<τρεχούμενα
έσοδα>>) όλες οι απαραίτητες προεργασίες με επιμέλεια και ακρίβεια.
-Ανασκευάστηκαν και στεγανώθηκαν, σε ύψος μέχρις ενός μέτρου, όλα τα
επιχρίσματα θεμελίων και στηθαίων της οροφής.
-Κλείστηκαν όλα τα χάσματα με τρόπο υποδειγματικό.
-Στερεοποιήθηκε σχεδόν το σύνολο των μαρμάρων επικάλυψης στηθαίων.
Ολα με δεδομένη την κακή κατασκευή εξ" αρχής!
Β. Η σχολική επιτροπή προέβη σε πλήθος εργασιών και πάλι μόνο εντός
του υπάρχοντος οικονομικού πλαισίου τρεχόντων εξόδων. Εξ αυτών τα πιο σημαντικά:
1. Εγινε στεγάνωση οροφής (έτρεχαν νερά, με
κίνδυνο ηλεκτροπληξιών).
2. Εγινε αναδιάταξη και στερεοποίηση όλων
των θυρών και των αιθουσών διδασκαλίας (δαπάνη 700.000δρχ) που είχαν τοποθετηθεί
λάθος.
3. Επισκευάστηκαν και στηρίχτηκαν όλα τα (παραπαίοντα)
σώματα καλοριφέρ του κτιρίου.
4. Εκκαθαρίστηκαν, αναμορφώθηκαν και βάφτηκαν
όλοι οι χώροι καυστήρα, λεβητοστασίου κεντρικής θέρμανσης και
αποθηκών.
5. Εκκαθαρίστηκε και στεγανώθηκε στους αρμούς
του όλο το δίκτυο υπονόμων του κτιρίου.
6. Ανακατασκευάστηκε όλο το δίκτυο από βρύσες,
λεκάνες, αγωγούς και πλακάκια των χώρων τουαλέτας, αρρένων και θηλέων,
που είχε εξαρθρωθεί πλήρως και ευρίσκετο εκτός λειτουργίας!
7. Ελέγχθηκε και συμπληρώθηκε όλο το δίκτυο
ηλεκτροδότησης αιθουσών και διαδρόμων.
8. Ελέγχθηκε το δίκτυο και τοποθετήθηκαν 11
νέοι φανοί υπαίθρου, σε ολόκληρο τον αύλειο χώρο, για
περιοδικό φωτισμό και προστασία.
9. Ανακατασκευάστηκε το δίκτυο απορροής ομβρίων
υδάτων της αυλής, που άφηνε το χώρο, σε καιρό βροχοπτώσεων, κανονική λίμνη.
Με πλήρη αδυναμία διεξαγωγής του μαθήματος της γυμναστικής μια και
το σχολείο δεν διαθέτει κλειστό γυμναστήριο.
10. Ανακατασκευάστηκε η κεντρική είσοδος του
σχολείου που είχε εκριζωθεί, ήταν εκτός λειτουργίας και συντελούσε στη
μετατροπή του σχολείου σε ξέφραγο αμπέλι(κυριολεξία).
11. Αντικαταστάθηκε η διπλή πόρτα της αποθήκης
υλικού της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης στο υπόγειο (απ’ όπου εκλάπη κατά την
πρώτη εισβολή των καταστροφέων πολύτιμο ηλεκτρονικό υλικό), γιατί ήταν
σκάρτη (άνοιξε με μια κλωτσιά), με άλλη βαρέως τύπου και καλοσχεδιασμένη.
12. Ανεσκάφη δια χειρός (αναγκαστικά) μεγάλο
μέρος του αυλείου χώρου, ένα μέρος στρώθηκε με μπετόν και ένα άλλο, αφού
απομακρύνθηκαν απ’ αυτό όγκοι από μπάζα και εισήχθη κατάλληλο κηπόχωμα,
καλλιεργήθηκε και μετεβλήθη σε κήπο πρασίνου με πλατάνια, ακακίες κλπ.,
στάγδην πότισμα για γρήγορη ανάπτυξη και μελλοντική παροχή σκιάς και εξασφάλιση
φυσικής ομορφιάς.
13. Αγοράστηκε νέο φωτοτυπικό μηχάνημα (500.000δρχ.)
14. Αγοράστηκε νέα συσκευή τηλεόρασης 29 ιντσών
για το εργαστήριο πληροφορικής και πολυμέσων (208.000δρχ.)
15. Αντιμετωπίστηκαν όλα τα παρεπόμενα από
τις ζημιές που υπέστη το σχολείο μετά από δύο εισβολές καταστροφέων.
Αυτό το τελευταίο, η αντιμετώπιση των καταστροφέων, ήταν και το κύριο
έργο του σχολείου κατά το τρέχον σχολικό έτος.
Γιατί ήταν πρωτίστως έργο δημοκρατικής αγωγής και
παιδείας και δευτερευόντως έργο προστασίας δημόσιας περιουσίας (όχι ευκαταφρόνητο
κι αυτό).
Οι καταστροφείς του σχολικού περιβάλλοντος, που μας προσκάλεσαν
ζημίες περίπου ενός εκατομμυρίου τετρακοσίων χιλιάδων δραχμών, εντοπίσθηκαν
και υποχρεώθηκαν να λογοδοτήσουν αρμοδίως.
Δεν θα μπορούσαμε να προβούμε και στην πιο μικρή επισκευή
και θα ήμασταν αιωνίως όμηροι των επιδρομέων, αν το σχολείο δεν έκανε
το αποφασιστικό εγχείρημα εντοπισμού τους.
Από κει και πέρα:
Ολη αυτή η κατασκευαστική κινητικότητα δεν κάνει άλλο
παρά να εντάσσεται σε ένα ευρύτερο, δυναμικό πλαίσιο στρατηγικής εγρήγορσης
για παιδαγωγική αποτελεσματικότητα :
Δεν μπορεί να λειτουργήσει σχολείο, ναι είναι ελκυστικό
στην παιδική ευαισθησία, να προβάλει οράματα και στόχους, αν δεν διαθέτει
τουλάχιστον στοιχειώδη λειτουργικότητα και ευπρέπεια.
Εμείς στοχεύουμε σε αξιοπρεπή παρουσία.
Μας προκαλεί αηδία και αποστροφή και μόνο ν’ακούμε να
χαρακτηρίζει ο κόσμος τα δημόσια σχολεία <<σταύλους>>.
Εδώ οι γονείς εναποθέτουν, επενδύουν τα ακριβότερα των
ονείρων τους: το μέλλον των παιδιών τους.
Οι χώροι που υποδέχονται αυτά τα παιδιά πρέπει να είναι
το λιγότερο λειτουργικοί και, ει δυνατόν, όμορφοι.
Επιδιώκουμε, λοιπόν, τεχνική υποδομή για να μπορούμε να
στηρίξουμε πάνω της λειτουργικότητα και παιδαγωγικό όραμα.
Γι’ αυτό ζητούμε έκτακτη οικονομική ενίσχυση.