ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
Το άρθρο γράφει ο Διευθυντής του 6ου Γυμνασίου Σερρών

Άρθρο : Νέες πτέρυγες
Πηλίτσης Στέργιος
Φιλόλογος, Διευθυντής
6ου Γυμνασίου Σερρών

     Ανοιγόμαστε!
     Το σχολείο μας ανοίγει πανιά! Στον ευρύ παιδαγωγικό ορίζοντα της Μουσικής, των Καλλιτεχνικών και της Τεχνολογίας.
     Για τι ακριβώς πρόκειται;
     Να γίνουμε συγκεκριμένοι:
     Μέχρι προχθές-τρόπος του λέγειν, μέχρι τις 22-12-99 για την ακρίβεια-το σχολείο μας φιλοξενούσε/στέγαζε τέσσερα τμήματα του διπλανού 3ου Λυκείου. Που σημαίνει δέσμευση ισάριθμων αιθουσών (συν τα αναπόφευκτα μικροπροβλήματα <<συγκατοίκησης>>)
     Ε, λοιπόν, αυτές οι τέσσερις πολύτιμες αίθουσες, από τα  Χριστούγεννα και δώθε, είναι δικές μας!
     Ηδη, τη μία (ίδιοι από τον καιρό του Οδυσσέα), μας την έφαγαν οι <<Μνηστήρες>> της Τηλεματικής. Πιλοτικό πρόγραμμα και πολύ ζωτικό για των μέλλον των παιδιών και της κοινωνίας μας.
     Για τις άλλες αρχίσαμε τα σχέδια. Να μιλήσουν πρώτα οι ειδικοί των κλάδων, οι καθηγητές δηλ. των αντίστοιχων μαθημάτων. Μετά, ο σύλλογος των Καθηγητών. Ν' αποταθούμε στον Ο.Σ.Κ., να δούμε αν και τι διαθέτει γι' αυτά τα προγράμματα-κι αν βρούμε σειρά…Μετά, να ψαχτούμε οι ίδιοι. Να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από κοντά.<<Του νοικοκύρη το μάτι τρέφει το άλογο.>>
     Να ερευνήσουμε, να πλησιάσουμε προσπάθειες άλλων, να ανιχνεύσουμε καλά και άσχημα προηγούμενα, να αντλήσουμε πληροφορίες, μια και ως σχολική μονάδα και πεδίο εφαρμογής, εμπειρία δεν διαθέτουμε σ’ αυτό το επίπεδο. Όση έχουμε, είναι των συναδέλφων της κάθε ειδικότητας. Όποιος όμως μπορεί και έχει τη διάθεση να μας συνδράμει, είναι δεκτός μετά χαράς. Είμαστε, κατά πως έλεγαν οι Στωικοί, <<χάρτης εύεργος προς απογραφήν.>> Υψηλή στρατηγική μας είναι να κάνουμε όσο γίνεται λιγότερα λάθη! Δεν είναι μικρή φιλοδοξία…
     Τελικά, παρ' όλα όσα είπαμε, αυτό που έχουμε να κάνουμε, το κατασκευαστικό μέρος πώς δηλαδή, είναι το εύκολο, παρότι απαιτεί κόπο και δαπάνες. Τα δύσκολα είναι αλλού: πώς θα γίνουν αποδεκτά αυτά τα μαθήματα από τη μαθητική και κυρίως από τη <<γονεϊκή>> κοινότητα! Πώς θα πιάσουν επίπεδο ισοτιμίας και θα αποκτήσουν γόητρο-το γόητρο που τους ανήκει. Γιατί, αυτή την ώρα, για λόγους πολλούς και σύνθετους, που δεν είναι του παρόντος ν' αναλυθούν, τα μαθήματα αυτά θεωρούνται <<κατώτερα>>. Κι' ας είναι τα μαθήματα που σημαδεύουν την αφετηρία στην οργάνωση της προσωπικότητας του παιδιού. Τα μαθήματα που αποτελούν τα ίδια πρώτα βήματα της προσωπικής έκφρασης και απελευθέρωσης του παιδιού.
     Για να παλέψουμε όλον αυτό τον όγκο της προκατάληψης και της  κατεστημένης υποβάθμισης, παρακολουθώντας με συνέπεια, κατά πρώτον, τα νέα αναλυτικά προγράμματα ανανέωσης που επιχειρεί η πολιτεία στο χώρο της Μέσης Εκπαίδευσης, θα πρέπει να κινηθούμε προσεκτικά στα δικά μας πρώτα βήματα: να παρουσιάσουμε δηλ. αξιόπιστο και φερέγγυο έργο υποδομής. Να σχεδιάσουμε και να εκτελέσουμε σωστά στο πεδίο εφαρμογής.
    <<Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός>>.
    Ισχύει και για μας στην προκείμενη περίπτωση.
    Επαναλαμβάνουμε: όποια υπόδειξη, δεκτή.