ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
- ΠΟΛΙΤΙΚΑ
Αισθανόμαστε
υπερήφανοι για την επιστολή που φιλοξενούμε. Έρχεται απο την Τασμανία και
στο εξής θα έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάζουμε άρθρα απο το μακρυνό αυτό
σχολείο σε κάθε φύλλο της εφημερίδας μας
Άρθρο
1ο: Η ΤΑΣΜΑΝΙΑ και ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
Χρήστος Σαμαράς & οι μαθητές του
Μαθήτρια
Δάσκαλος
Απο
σχολείο της Ελληνικής κοινότητας
Η Τασμανία
αποτελεί το μεγαλύτερο από τα νησιά της Αυστραλίας. Έχει έκταση παραπάνω
από τη μισή Ελλάδα ( περίπου 70.000 τετ.χλμ) και δεν έχει καμιά σχέση με
την Τανζανία που βρίσκεται στην Αφρική. (χα,χα) Αυτό γιατί πολλοί όταν
ακούν το όνομα αυτό αμέσως πηγαίνουν -λανθασμένα- εκεί.
Υπάρχουν σε
όλο το νησί περίπου 3.000 Έλληνες και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε πληθυσμό
κοινότητα μετά την ιταλική. Αλλά φυσικά είναι η καλύτερα οργανωμένη σε
όλα τα επίπεδα. Αν και οι υπόλοιποι έχουν εν μέρει αφομοιωθεί ή υπολειτουργούν.
Λειτουργεί
οργανωμένη ελληνική κοινότητα με περίπου 400 μέλη και έχει υπό την <φροντίδα>
της τρεις αδελφότητες. Την Ποντιακή, την Κρητική και την
Λειψιακή. Η τελευταία -σε περίπτωση που απορείται- είναι από καταγόμενους
από τους Λειψούς, ένα νησάκι κοντά στη Λέρο και την Πάτμο. Βέβαια όπως
συνήθως,μακριά από τα νησιά αυτά υπάρχουν πολλοί περισσότεροι απ'ότι στα
ίδια τα νησιά. Πιστεύω ότι σ'όλη την Αυστραλία υπάρχουν τόσοι Λειψιώτες,
που αν γυρνούσαν στο νησί δε θα χωρούσαν. Ο περισσότερος ελληνικός πληθυσμός
εδώ κατάγεται από νησιά και κυρίως από τα Δωδεκάνησα ή τις Κυκλάδες. Οι
αδελφότητες λοιπόν ενεργοποιούνται με διάφορες εκδηλώσεις -κυρίως χορούς-
και έτσι ενισχύουν και οικονομικά την κοινότητα.
Αλλά εκείνο
που χρίζει ιδιαίτερης αναφοράς είναι το ετήσιο φεστιβάλ, που ονομάζεται
ΕΣΤΙΑ -(για ευνόητους λόγους) και περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα
εκδηλώσεων. Οργανώνονται θέατρα, διαλέξεις, κινηματογραφικές βραδιές, βραδιές
ταβέρνας,( παρέλαση μαθητών από πέρσι που ήρθα) όλα με μεγάλη επιτυχία
αλλά δυο είναι τα σπουδαιότερα γεγονότα: Η συναυλία του καλλιτέχνη από
την Ελλάδα και το street festival.
Κάθε χρόνο
η Ελλάδα στέλνει ένα καλλιτέχνη για όλα τα φεστιβάλ της Αυστραλίας πληρώνοντας
ένα μέρος των εξόδων τους, ενώ τα υπόλοιπα καλύπτονται από τα κατά τόπους
φεστιβάλ τα οποία είναι ως επί των πλείστων κερδοφόρα. Πέρσι είχαμε την
Ελευθερία Αρβανιτάκη - έναν εξαιρετικό άνθρωπο και καλλιτέχνη. Είχα την
τύχη να είμαι ο συνοδός τους για τις λίγες μέρες που έμειναν εδώ και έτσι
γνωριστήκαμε. -ενώ φέτος κατά πάσα πιθανότητα θα είναι η Δήμητρα Γαλάνη.
Όσο για το street festival , όπως καταλαβαίνεται γίνεται χαμός.
Όλα αυτά αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση για τους Έλληνες προς την πολυπολιτισμική
αυστραλέζικη κοινωνία.
Το φεστιβάλ
πραγματοποιείται την περίοδο από 10 Μαρτίου περίπου μέχρι και μετά τις
25, γιατί ξεκίνησε να γίνεται με αφορμή τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου.
Αυτά προς
το παρόν, χαιρετίσματα από Αυστραλία.
Άρθρο 2ο:
Η Μεγάλη άλωση
Τριδήμα
Άννα
Μαθήτρια Γ3 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ.
Λίλα Γουλή
- Ένας "ακήρυχτος πόλεμος",
ο χειρότερος όλων των εποχών έχει φουντώσει στα σπίτια μας, σε κάθε στενό
των μεγαλουπόλεων ακόμη και στα σχολεία. Σ'αυτόν τον πόλεμο ο εχθρός είναι
ύπουλος και απρόσωπος, τα θύματά του: πάλι νέοι άνθρωποι. Τον αφήσαμε και
φούντωσε και τώρα δε μπορούμε να το σταματήσουμε. Έχει απλώσει παντού τα
πλοκάμια του και καθημερινά προσελκύει νέα θύματα ενώ άλλα αργοπεθαίνουν.
Κάθε μέρα ακούμε στα δελτία ειδήσεων νέα θύματα του λευκού θανάτου.
- Οι διακινητές δεν διστάζουν ακόμα
και μπροστά στα σχολεία. Τρανή απόδειξη αυτής της μάστιγας είναι οι συλλήψεις
(επιτέλους) οκτώ εμπόρων ναρκωτικών σε έξι σχολεία στον Κολωνό, στο Αιγάλαιω,
στο Γαλάτσι και στα Λιόσια. Η αστυνομία τώρα άρχισε να ευαισθητοποιείται
λίγο και άρχισε να λαμβάνει κάποια μέτρα. Έχει συγκροτήσει ειδικές ομάδες
που ήδη επιτηρούν έξω από σχολεία.
- Όμως η αστυνομία μόνο δεν φτάνει.
Πρέπει όλοι να ξεσηκωθούμε για να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα. Δάσκαλοι πρέπει
να ανοίξουν το στόμα τους και να φωνάξουν γιατί αυτοί ξέρουν περισσότερα
αφού βρίσκονται καθημερινά με τους μαθητές. Η θαρραλέα αυτή αποκάλυψη δεν
είναι σκάνδαλο. Η σιωπή και το κουκούλωμα είναι έγκλημα.
- Πηγή άρθρου : Δημοσιεύση στην εφημερίδα
"Απογευματινή της Κυριακής"
Άρθρο
3ο: ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
Σταυρούλα
Κυριαζοπούλου
Μαθήτρια
του Γ2, 1ο Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης
Υπεύθ.
Λίλα Γουλή
Τα
τελευταία χρόνια ο εφιάλτης των ναρκωτικών απλώνει όλο και περισσότερο
τα πλοκάμια του, με αποτέλεσμα τα θύματά του να πληθαίνουν, κυρίως άτομα
νεαρής ηλικίας .
Τα ναρκωτικά είναι ουσίες φυτικής προέλευσης
ή ημισυνθετικά με μεγάλη δραστική ικανότητα , που προκαλούν νάρκη , απώλεια
συνείδησης , ύπνο, αναλγησία . Αυτά σε μεγάλη δόση μπορούν να προκαλέσουν
κώμα ή και το θάνατο. Οι ουσίες αυτές επηρεάζουν διάφορες λειτουργίες του
εγκεφάλου, προκαλώντας κυρίως διαταραχές της εγρήγορσης της συνείδησης
. Προκαλούν αλλαγή στη συναισθηματική στάση του ατόμου, η οποία βιώνεται
σαν ευχαρίστηση μέσα απο μια κατάσταση ευφορίας και ηρεμίας .
Τα ναρκωτικά χωρίζονται σε ΄΄ελαφρά
ναρκωτικά΄΄, και σε ΄΄σκληρά ναρκωτικά΄΄. Ξεχωριστή κατηγορία αποτελούν
τα παραισθησιογόνα με πιο γνωστό το λυσεργικό οξύ ή L.S.D.
Τα ελαφρά ναρκωτικά (ψυχεδελικά) είναι παράγωγα της ινδικής κάναβης, από
την οποία καπνίζεται το άνθος (μαριχουάνα) ή η ρητίνη (χασίς).
Το χασίς και μαριχουάνα δεν προκαλούν ούτε εθισμό ούτε εξάρτηση, αποτελούν
όμως ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΙΝΔΥΝΟ γιατί σχεδόν πάντα οδηγούν στη δοκιμή σκληρών
ναρκωτικών.
Σκληρά ναρκωτικά είναι το όπιο, η μορφίνη,
η ηρωίνη, η κοκαίνη. Είναι ναρκωτικά που προκαλούν γρήγορη εξάρτηση και
εθισμό. Προκαλούν ΓΡΗΓΟΡΗ ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ και ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΑΘΕ ΗΘΙΚΗΣ
ΑΞΙΑΣ . Γι΄ αυτό η διάδοσή τους είναι κοινωνική πληγή. Η αποτοξίνωση
είναι δύσκολη. Οι χρήστες γίνονται ΣΚΛΑΒΟΙ των ουσιών αυτών και
κάνουν τα πάντα για την προμήθειά τους. Αυτή γίνεται με οργανωμένα σχέδια
και όποιος βρεθεί στα κυκλώματα αυτά δεν είναι εύκολο να ξεφύγει. Η οικογένεια,
το σχολείο και η κοινωνία είναι το τρίπτυχο που οδηγεί τους νέους στα ναρκωτικά.
Γι΄ αυτό οι τρεις αυτοί παράγοντες πρέπει να παίζουν σωστά το ρόλο τους
και να προσέχουν τους νέους να μην εμπλακούν στα γρανάζια της φοβερής αυτής
μάστιγας.
Βέβαια παίζει ρόλο και η προσωπικότητα
του ατόμου. Γενικά στην χρήση των ναρκωτικών οδηγούν πολλοί παράγοντες.
Μερικές
χρήσιμες συμβουλές προς τους νέους είναι
Όταν στην παρέα εμφανίζεται ένα νέο
άτομο να είμαστε επιφυλακτικοί.
Στο χώρο διασκέδασης να μην είμαστε
ποτέ μόνοι μας.
Πίνουμε το ποτό πρώτα και μετά πηγαίνουμε
για χορό.
Να αποφεύγουμε το ποτό και το τσιγάρο
γιατί βλάπτουν την υγεία.
Δεν πείραζει αν φανούμε αγενείς προς
έναν άγνωστο, ύποπτο, γιατί ο κίνδυνος των ναρκωτικών παραμονεύει παντού
με μάσκα. Μια τέτοια άρνηση μπορεί να μας σώσει και τη ζωή μας! Ο δρόμος
των ναρκωτικών είναι ποτισμένος με δάκρυα, πόνο και με τεράστια κέρδη.
Γι΄ αυτό κάθε τι ύποπτο, κάθε πρόβλημα
πρέπει να το κουβεντιάζουμε με τους γονείς μας ή άλλους που είναιβέβαιο
ότι δεν θα μας παραπλανήσουν.
Άρθρο
4ο: ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973-1997
Αντώνης
Καλόβουλος
Φιλόλογος
του 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Νοέμβρης του '73. Τα οικονομικά και
κοινωνικά προβλήματα που είχαν διαμορφωθεί από παλιά στη χώρα μας οξύνθηκαν
στη διάρκεια της επτάχρονης χουντικής τυραννίας. Τα προβλήματα αυτά συνδεδεμένα
με την πολύχρονη παράδοση αγώνων, αντιφασιστικής και αντιιμπεριαλιστικής
πάλης του λαού και τη συνεχή ανάπτυξη αγώνων σ' όλη τη διάρκεια της δικτατορίας
οδήγησαν στο μεγαλειώδες ξέσπασμα του Νοέμβρη.
Ο
Νοέμβρης ήταν το ξέσπασμα της αντιχουντικής διάθεσης όλου του λαού, όλου
του λαικού κινήματος και ιδιαίτερα του φοιτητικού, που έπαιζε το ρόλο της
δύναμης κρούσης με το να βρεθούν οι φοιτητές εκείνη τη στιγμή στις πρώτες
γραμμές του λαικού ξεσηκωμού. Το στίγμα του αγώνα είναι ξεκάθαρο στα συνθήματα
που κυριάρχησαν:" Ψωμί, παιδεία, ελευθερία", "Έξω οι Η.Π.Α.","
Έξω το ΝΑΤΟ". Η "γενιά του Πολυτεχνείου" μπορεί να είναι
περήφανη για το έργο της. Οι θυσίες δεν πήγαν χαμένες.
Οι μέρες του Νοέμβρη του '73 αποτελούν
πολύτιμη σελίδα στην ιστορία των λαικών αγώνων. Αποτελούν ανεκτίμητο κεφάλαιο
αγωνιστικής έμπνευσης,παράδειγμα φρονηματισμού και έξαρση για τη νεολαία,για
όλο το λαικό κίνημα.
Το μήνυμα του Πολυτεχνείου είναι
επίκαιρο σε κάθε περίπτωση που οι διεθνής ιμπεριαλιστικές δυνάμεις επιχειρούν
να επιβάλουν στη χώρα μας, στο λαό μας αντιλαικές οικονομικές, κοινωνικές
και πολιτικές επιλογές είναι επίκαιρο σε κάθε περίπτωση "αναγκαίας"
λιτότητας, "επιβεβλημένης" περικοπής δικαιωμάτων, "σωτήριας"
μείωσης του εισοδήματος, "χρήσιμου" φακελλώματος, "εκσυγχρονιστικής"
υποβάθμισης της παιδείας.
Το μήνυμα του Πολυτεχνείου αποκτά
ιδιαίτερη επικαιρότητα μπροστά στη παρέμβαση στη χώρα μας των Η.Π.Α. ,Ε.Ε.,
Ο.Ο.ΣΑ, παρέμβασης στην οικονομία, κοινωνικά δικαιώματα, εκπαίδευσης. Το
μήνυμα του Πολυτεχνείου είναι ιδιαίτερα επίκαιρο σήμερα, που Η.Π.Α. και
Ε.Ε. περιορίζουν το δικαίωμα του λαού μας να επιλέξει μόνος το δρόμο του,
που επιβάλουν στη χώρα μας πολιτικές που υπηρετούν τα δικά τους συμφέροντα,
που στα πλαίσια της κοινωνίας της αγοράς επιφυλλάσσουν στη χώρα μας το
ρόλο του κομπάρσου και του θύματος των δικών τους επιλογών.
Άρθρο
5ο: Βανδαλισμός στα ...Σχολεία
Αξιάρης
Γιώργος
Κ. Βενέτη
Μαθητές
Γ4, 6ου Γυμνάσιο Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια:
Στέλλα Νικήσανλη
- Βανδαλισμός σημαίνει η καταστροφή οποιουδήποτε δημοσίου έργου κοινής
ωφέλειας. Το φαινόμενο αυτό του βανδαλισμού στα σχολεία, είναι μια πράξη
που την αντιμετωπίζουμε συχνα σε διάφορα μέρη και ιδιαίτερα σε αυτά.
- Εμείς οι μαθητές βρήκαμε, αρκετά πρωϊνά, σπασμένα τα τζάμια αιθουσών
ή του κλιμακοστασίου με πέτρες (που βρέθηκαν μέσα σε αίθουσες διδασκαλίας,
ή πάνω στις σκάλες, σπασμένες τις βρύσες που πίνουμε νερό κ.λ.π.
- Οι νέοι συνηθίζουν να καταστρέφουν οτιδήποτε μπορούμε να φανταστούμε
όπως λόγου χάρη τζάμια από δημόσια κτίρια, αυτοκίνητα πολιτών, και άλλα
πολλά. Αυτό γίνεται γιατί ασκείται ένα είδος καταπίεσης από το σχολείο,
από εξωτερικούς παράγοντες και μερικές φορές από το συγγενικό περιβάλλον.
Ετσι λοιπόν, λόγω αυτής της πίεσης οθούνται σε πράξεις βίας, καταστροφής
και πολλές φορές αυτοκαταστροφής. Ακόμα, αυτό μπορεί να γίνεται και από
αντίδραση.
- Οι καταστροφές μας βρίσκουν τελείως αντίθετους και τις καταδικάζουμε,
γιατί για την κατασκευή και επιδιόρθωση δαπανούνται αρκετή χρήματα που
κάποιος πρέπει να πληρώσει, δηλαδή εμείς.
- Όπως ήδη αναφέραμε, ο βανδαλισμός στα σχολεία υπάρχει εδώ και πολλά
χρόνια. Τον τελευταίο καιρό όμως υπάρχει μια έξαρση του φανομένου αυτού.
Οι αίτιοι αυτών των καταστροφών είναι εξωσχολικοι και πολλές φορές ενδοσχολικοί
παράγοντες ή και τα δυο συγχρόνως. Όταν αναφερόμαστε σε ενδοσχολικούς παράγοντες,
εννοούμε μαθητές οι οποίοι έχουν μείνει στάσιμοι ή μεταξεταστέοι και το
κάνουν από αντίδραση για τους καθηγητές που τους "νομίζουν" ότι
τους απέρριψαν.
- Για την πρόληψη του βανδαλισμού στο σχολείο, πρέπει πρώτα από όλα να
παρθούν αυστηρότερα μέτρα από το σχολείο. Τέτοια μέτρα είναι η αστυνόμευση
του κτιρίου, εγκατάσταση συναργερμού ακόμα και κάμερες καταγραφής.
- Τέλος, ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι με την σωστή διαπαιδαγώγηση των
παιδιών από γονείς και καθηγητές θα συμβάλει στην επίλυση αυτού του θλιβερού
φαινομένου.