ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ - Διάφορα
Στη στήλη θα βρείτε γελοιογραφίες, ανέκδοτα, σταυρόλεξα, σπαζοκεφαλιές, κουίζ, κουφά.
Επίσης, στη στήλη αυτή έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε μερικές γελοιογραφίες ενός μεγάλου και σημαντικού Έλληνα γελοιογράφου, δημοσιογράφου, ποιητή, φύλακα των συνόρων μας (απο την Σύμη), και αγαπητού φίλου του σχολείου μας,  Μάριου Ζαμπίκου. Τον ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Οι μαθητές & υπεύθ. καθηγητής του σχολείου
Άρθρο 1: Παραμεθώριες σκέψεις του φίλου μας Μάριου
 
Όχι δεν είναι καλοκαίρι, ούτε ετοιμαζόμαστε για εκδρομή. Για όποιον δεν γνωρίζει το μέρος της φωτογραφίας είναι η Σύμη. Για όποιον δεν γνωρίζει που βρίσκεται, ας κατεβάσει την εγκυκλοπαίδεια. Είναι ένα καταπληκτικό μέρος, είναι ο τόπος που ζει ο φίλος μας Μάριος και οι ιστορικοί του κάτοικοι. 
 
 
Αγαπητοί κάτοικοι των συνόρων μας, ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ το 1998.
απο το 6ο Γυμνάσιο Σερρών
Άρθρο 2ο: Γλωσσοδέτες - Ανέκοτα - Σκίτσο
Βαμβούρη Μαρία
Μαθήτρια του Γ1, 6ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Ελένη Δομπούλα
Άρθρο 4ο: Εξυπνάδες
Αξιάρης Γιώργος
Μαθητής του Γ1, 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Ελένη Δομπούλα
ΕΛΛΗΝΙΚΈΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ  ΞΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΑ
Ιαπωνέζικα: ΝΑΣΟΥΣΙΡΟ ΤΟ ΚΑΣΟΝΙ (Να σου σύρω το κασόνι)
Ιταλικά: ΤΙΒΟΤΣΑ ΛΟΤΙ ΑΛΟ (Τι βότσαλο τι άλλο)
Φιλλιπινέζικα: ΝΑΚΟΥ ΝΙΣΙ ΤΟΚΟ ΧΙΛΙ (Να κουνίσει το κοχύλι)
Ισπανικά: ΜΟΝΤΑΡΟ ΝΤΕ ΚΑΛΤΣΕΣ (Μοντάρονται κάλτσες)
Γαλλικά: ΚΕΚ ΚΕ ΣΕ ΚΕ ΣΕ ΜΠΟΛ (Και σε κεσέ και σε μπολ)
ΕΞΥΠΝΑΔΕΣ
Δ.Ε.Η.=Δεν έχω ηλεκτρισμό.
Ι.Κ.Α.=Ιαματικά καρπούζια Άρτας.
ΕΛ.ΤΑ.=Ελληνικοί ταραμοκεφτέδες.
Ε.Ρ.Τ.=Ελληνική ραχατζίδικη ταξιαρχία.
Κ.Τ.Ε.Λ.=Κατάστημα τσαρουχιπών Ελληνικής λεβεντιάς.
Ε.Λ.Τ.Α.=Επαρχιακή λέσχη παραγωγής αγκινάρας.
Άρθρο 5ο: Εξυπνάδες
Απιδοπούλου Πόπη
Μαθήτρια του Γ1, 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Ελένη Δομπούλα
ΑΝΑΠΟΔΙΕΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ
-Να είσαι δειλός και να σε λένε Αχιλλέα.
-Να μη μπορείς να αρθρώσεις δύο λέξεις να σε λένε Δη-μοσθένη.
- Να σε λένε Άριστο και να παίρνεις μηδενικά για βαθ- μούς.
-Να είσαι μελαγχολικός και να σε λένε Ευθίμιο.
ΑΚΡΩΝ ΑΩΤΟΝ
-- Ποιό είναι το άκρων άωτον της υπομονής;
-- Να καθαρίζεις ρύζι με γάντια του μποξ.
Άρθρο 6ο: Εξυπνάδες
Βασίλογλου Εύη
Μαθήτρια του Γ1, 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Ελένη Δομπούλα
ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ
1) Ποιο είναι εκείνο που όταν το έχεις ανάγκη το πετάς και όταν δεν το έχεις
το μαζεύεις;
( άγκυρα )
2) Σαν σαϊτα είναι ανάλαφρος,άσπρος και σαν αφρός,στα πελάγη πετάει το καράβι
ακολουθάει.
Τι είναι;
( ο γλάρος )
3) Τον κόσμο όλο ντύνει κι αυτή είναι γυμνή.
Τι είναι;
( η βελόνα )
Άρθρο 7ο: Σπαζοκεφαλιές
Βλάσσης Λέττας - Δάρρα Ανδριανή
Μαθητές του Γ2 και Μαθήτρια του Β1, 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Λίλα Γουλή

Απαντήστε στις σπαζοκεφαλιές που σας δίνονται και κερδίστε ένα δώρο έκπληξη. Αν βρείτε τις σωστές απαντήσεις γράψτε μας στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση gymmet@eexi.gr.
α)Έχουμε 10 σακιά με λίρες. Το ένα σακί περιέχει κάλπικες λίρες. Μία κανονική λίρα ζυγίζει 10 γραμμάρια. Μία κάλπικη λίρα ζυγίζει 5 γραμμάρια. Πώς θα βρούμε με ένα μόνο ζύγι ποιο σακί έχει τις κάλπικες λίρες;
β)Είναι δύο πατέρες και δύο γιοι και πήγαν για κυνήγι. Η λεία τους ήταν τρεις λαγοί. Ο καθένας έφαγε από έναν. Μπορείτε να το εξηγήσετε;
γ)Υπάρχουνε τρία σπιτάκια, το ένα δίπλα στο άλλο έχοντας μεταξύ τους ένα μικρό κενό. Κάτω από το πρώτο σπίτι βρίσκεται ο ΟΤΕ ,από το δεύτερο η ΔΕΗ και από το τρίτο η ΕΥΔΑΠ. Πώς θα ενώσουμε τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ, και την ΕΥΔAΠ με όλα τα σπίτια με μία γραμμή για το κάθε σπίτι χωρίς να ενωθούν μεταξύ τους οι γραμμές;


Άρθρο 8ο: Ανέκοτα
Μαθητές του Γ3, 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Όλγα Λούφου
Μέσα σ'ένα αεροπλάνο ήταν ένας πόντιος, ένας γιατρός, ένας δικηγόρος, ένας πρεζάκιας και ένας παπάς. Ξαφνικά το αεροπλάνο έπαθε βλάβη. Μέσα στο αεροπλάνο όμως υπήρχαν μόνο τέσσερα αλεξίπτωτα. Τότε παίρνει το λόγο ο γιατρός και λέει στους υπόλοιπους:
"Εμένα με συγχωρείτε είμαι γιατρός, σώζω ζωές και έτσι πρέπει να πάρω ένα αλεξίπτωτο". Συμφώνησαν τότε οι άλλοι και πήρε το ένα αλεξίπτωτο και έπεσε.
Mετά από λίγο σηκώνεται ο δικηγόρος και λέει στους υπόλοιπους:
"Εμένα με συγχωρείτε, είμαι δικηγόρος επιτηρώ τη σωστή τήρηση των νόμων και με καλεί το καθήκoν. Έτσι πρέπει να πάρω κι εγώ ένα αλεξίπτωτο". Οι υπόλοιποι συμφώνησαν. Έτσι πήρε κι αυτός ένα αλεξίπτωτο και έπεσε.
Παίρνει ένα και ο πόντιος και πέφτει. Έμειναν τώρα στο αεροπλάνο ο παπάς και ο πρεζάκιας. Οπότε λέει ο παπάς στον πρεζάκια:
"Εσύ παιδί μου έχεις καταστρέψει τη ζωή σου, οπότε άσε εμένα να πάρω το αλεξίπτωτο". Εκείνη την ώρα σηκώνεται ο πρεζάκιας και λέει στον παπά:
"Άσε τις βλακείες παπά". Ο πόντιος αντί για αλεξίπτωτο πήρε το sleeping bag. Έμειναν δύο αλεξίπτωτα.
-------------------------

Ο Γιάννης πάει στο σπίτι του φίλου του, του Δημήτρη. Χτυπάει τη πόρτα, του ανοίγει ο Δημήτρης. Μόλις ο Γιάννης τον βλέπει του λέει :
Γιάννης: Τι έμαθα βρε Δημήτρη πέθανε ο παππούς σου;
Δημήτρης: Ναι, βρε Γιάννη, δυστυχώς πέθανε ο καημένος.
Γιάννης: Μα καλά πώς έγινε; Έτσι ξαφνικά;
Δημήτρης: Άκου να δεις πως έγινε το μοιραίο.
Χτες το βράδυ στην τηλεόραση έδειχνε ένα μεγάλο αγώνα. Ο παππούς λοιπόν παρακολουθούσε τον αγώνα. Ώσπου σε μια στιγμή κάτι έπαθε η κεραία της τηλεόρασης και δεν είχε καλή εικόνα. Σηκώνεται εκείνη την ώρα και ο παππούς για να φτιάξει την κεραία. Μόλις όμως έπιασε την κεραία τον χτύπησε το ρεύμα. Αφού να φανταστείς απ'τη δύναμη που είχε το ρεύμα έπεσε επάνω στην τζαμαρία που χώριζε το δωμάτιό του από το σαλόνι και έσπασε η τζαμαρία. Δύο εκατομμύρια είχα πληρώσει γι'αυτή τη τζαμαρία. Αλλά δεν πειράζει. Μετά από τη τζαμαρία, ήταν ανοιχτή η πόρτα του σπιτιού και από τη δύναμη του ρεύματος παρασύρθηκε προς το γκαράζ. Σπάει τη γκαραζόπορτα και κόντευε να πέσει πάνω στην πόρσε. Παίρνω και εγώ το δίκαννο και "μπαμ, μπαμ". Έξω αλήτη θα μου γκρεμίσεις το σπίτι!!!
--------------------------

Παλιά τα λεωφορεία είχαν τον εισπράκτορα. Όταν γέμιζε το λεωφορείο ο εισπράκτορας έλεγε "Παρακαλώ κάντε ένα βηματάκι μπροστά". ¨Κάποια στιγμή μπαίνει σ'ένα λεωφορείο ένας μεθυσμένος. Ο εισπράκτορας λοιπόν καθώς έβλεπε πως το λεωφορείο γέμιζε έλεγε : "Παρακαλώ κάντε ένα βηματάκι μπροστά". Δεν πέρασε ένα λεπτό ξαναλέει ο εισπράκτορας "Παρακαλώ κάντε ένα βηματάκι μπροστά". Ώσπου πετάγεται σε μια στιγμή και ο μεθυσμένος και του λέει : "Μωρή παλιο........... βηματάκι, βηματάκι θα φτάσουμε στο σπίτι μας με τα πόδια".

Άρθρο 9ο: Ο μαγικός κόσμος των κινούμενων σχεδίων
Κατερίνα Γανιάρη
Μαθήτρια του Γ1, 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Λίλα Γουλή
Tα κινούμενα σχέδια, αλλιώς cartoons είναι μια μέθοδος δημιουργίας της ψευδαίσθησης της ζωής ή της κίνησης σε άψυχα αντικείμενα. Μέσα από τα κινούμενα σχέδια ο καλλιτέχνης, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο σχεδιαστής, αφήνει ελεύθερη τη φαντασία του προκειμένου να δώσει κάτι το κωμικό ή το σοβαρό ή να κάνει ένα σατιρικό σχόλιο ή τέλος να αποκαλύψει με κινητό διάγραμμα τις περιπλοκές κάποιας τεχνολογικής /επιστημονικής διαδικασίας. Περισσότερο όμως τα κινούμενα σχέδια συνοδευμένα από κατάλληλη μουσική έχουν διασκεδαστικό χαρακτήρα.
Όμως ξέρετε πώς δημιουργούνται; Ξέρετε τι διαδικασίες γίνονται;
Όταν η απαιτητική δουλειά της animation αρχίζει, οι δύσκολες στιγμές στη χορογραφία της φιγούρας μπορεί να '' δοκιμαστούν'' χιλιάδες φορές. Η προετοιμασία αυτών των ταινιών ακολουθεί μια διαδικασία. Πρώτα έρχεται η ιστορία, η πλοκή καταστάσεων που μπορεί να είναι γραπτή επεξεργασία, με ή χωρίς σκίτσα για να την ενισχύουν. Μιας και η οπτική έμφαση είναι το κλειδί της animation και ο ήχος το κοντινό αντίστοιχό της, όσο πιο γρήγορα οι ιδέες μεταφράζονται σε εικόνες τόσο το καλύτερο. Το ''story-board'' εξασφαλίζει τη συνέχεια της δράσης και είναι μια σειρά σχεδίων με λεζάντες και αποσπάσματα διαλόγου. Στο μεταξύ άλλοι άνθρωποι ασχολούνται με σχέδια-μοντέλα που θα βασίζονται σε αυτά οι κύριοι χαρακτήρες. Επίσης κάνουν σχέδια που καθορίζουν το φόντο ή το ντεκόρ για την ταινία
Έτσι μαζεύονται όλα τα στοιχεία για να μας δώσουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αφού δοθούν τα χρώματα, το ντεκόρ και τα σχέδια-μοντέλα τα οποία υποδηλώνουν τη φύση και την ιδιοσυγκρασία των χαρακτήρων.
Πρέπει να τονίσουμε όμως ότι οι χαρακτήρες μιλούν ή τραγουδούν, έτσι μία άλλη δουλειά είναι να συγχρονιστούν οι λέξεις που προφέρουν με την κίνηση των χειλιών. Και επειδή η κινητικότητα συνεπάγεται χρόνο, οι κινήσεις πρέπει να χρονομετρηθούν με ακρίβεια, όπως οι νότες σε ένα μουσικό κομμάτι. Αφού γίνει ένας έλεγχος όσο αφορά το ηχητικό μέρος και ένας γενικός έλεγχος σε όλα τα στάδια του σχεδίου, τα καρέ καθοδηγούνται στον κάμεραμαν για την κινηματογράφησή τους, καρέ με καρέ μαζί με το φόντο. Στην πραγματικότητα δεν τελείωσε το κινούμενο σχέδιο γιατί μετά ακολουθούν άλλες διαδικασίες κινηματογραφικές.