ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΑ
Στη στήλη αυτή έχουμε τη τιμή να φιλοξενούμε άρθρα, σκέψεις και επιστολές απο σχολείο της Ελληνικής ομογένειας της μακρυνής Τασμανίας.
Άρθρο 1ο: Επιστολή απο την ΤΑΣΜΑΝΙΑ
Χρήστος Σαμαράς & οι μαθητές του

Μαθήτρια Δάσκαλος
Απο σχολείο της Ελληνικής κοινότητας

Αυτό το μήνα μας στέλνουν απο την Τασμανία τα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ευτυχισμένος ο καινούριος χρόνος και μας ενημερώνουν ότι ετοιμάζουν ένα μεγάλο άρθρο αλλά επειδή είναι μεγάλο και επειδή αυτή είναι η τελευταία τους βδομάδα της σχολικής χρονιάς........ αρχίζει το καλοκαίρι......., έχουν φοβερή δουλειά, κυρίως με την
προετοιμασία της γιορτής που κάνουν με το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς. Το τελευταίο τους άρθρο τους λοιπόν θα το δημοσιεύσουμε στο επόμενο φύλλο μας.

 Άρθρο 2o:  Ο Ναός της Παναγίτσας
Αξιάρης Γιώργος, Αυγερινός Νίκος
Μαθητές  του Γ1, 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Καρυπίδου Μάγδα

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
(Παναγίτσα)  ΣΕΡΡΏΝ
Ένας πραγματικός ναός μέσα στον οποίο βρίσκουν την αγάπη τη στοργή και τη φιλοξεξία δεκάδες άνθρωποι που έχουν ανάγκη. Ένα παράδειγμα προς μίμηση. Αξίζουν τα συγχαρητήρια όλοι οι υπεύθυνοι αυτής της προσπάθειας και ιδιαίτερα Ιερείς  της εκκλησίας.
 
Η αίθουσα συσσίτιου και πνευματικού
κέντρου δίπλα απο τον ναό
Ο μαθητής μας Αξιάρης Γιώργος 
με έναν απο τους ιερείς της εκκλησίας
Πνευματικό κέντρο Παναγίτσας
Ο ιερός ναός της Παναγίτσας δεν περιορίζεται μόνο στη διανομή συσσιτίου αλλά έχει δημιουργήσει το Ενοριακό Πνευματικό κέντρο της Παναγίτσας. Αυτό το πνευματικό κέντρο λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια. Ήταν ένας πόθος και ένα όνειρο των ενοριτών που τελικά έγινε πραγματικότητα. Μέσα στο πνευματικό αυτό κέντρο επιτελούνται πολλές δραστηριότητες. Βασικά έχει δύο μεγάλες αίθουσες ψυχαγωγίας όπου μαζεύονται τα παιδιά και ψυχαγωγούνται παίζοντας διάφορα επιτραπέζια παιχνίδια, Nintento, πινγκ- πονγκ κ.α . Ακόμη λειτουργούν τμήματα σκάκι, βυζαντινής αγιογραφίας, ιεροψαλτικής και φυσικά κατηχητικά σχολεία. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι υπάρχει αίθουσα υπολογιστών στην οποία τα παιδιά μπορούν να παίζουν και να γράφουν. Αυτές είναι οι σημαντικότερες λειτουργίες του πνευματικού κέντρου.
Τέλος με το πνευματικό αυτό κέντρο δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά της Παναγίτσας, αλλά και όχι μόνο σ΄αυτά, να περνούν ευχάριστες στιγμές.
Βιβλιοθήκη
Άλλη μια σπουδαία δραστηριότητα της ενορίας της Παναγίτσας είναι η λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης. Η οποία λειτουργεί εδώ και 2,5 χρόνια. Ξεκίνησε με 1600 βιβλία και τώρα έχει περίπου 1800- 1900 βιβλία 15 κατηγοριών. Υπάρχει ταυτόχρονα πλήθος από βιντεοκασέτες και κασέτες από ομιλίες, ψαλμωδίες, τραγούδια κτλ. τις οποίες μπορούν να δανείζονται οι ενορίτες της Παναγίτσας, έτσι ώστε να μορφώνονται και να βοηθούνται στην εν Χριστό ζωή. Αυτοί που βοήθησαν στο να γίνει αυτή η πραγματικά χρήσιμη βιβλιοθήκη , αλλά και που είναι υπεύθυνοι γι'αυτή είναι ο π. Μαλάκος και ο κ.Δουκας.
Ας ελπίσουμε πως αυτό το μεγαλειώδες και αξιέπαινο έργο της Παναγίτσας θα συνεχίσει.

ΣΥΣΣΊΤΙΟ
Στην εκκλησία της Παναγίτσας επιτελείται ένα σπουδαίο έργο. Καθημερινά δίνεται συσσίτιο στους απόρους της ενορίας της Παναγίτσας. Το συσσίτιο άρχισε να λειτουργεί από το 1990 και συνεχίζει. Πρωτοξεκίνησε με λίγα άτομα και συγκεκριμένα με 8-10 άτομα. Χρειάστηκε πολύς αγώνας ώσπου να γίνει γνωστό μέσα στην πόλη, γι' αυτό συστάθηκε επιτροπή συσσιτίου αλλά επίσης βοήθησαν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τελικά αυτός ο θεσμός έχει επικρατήσει και έχει γίνει βίωμα των χριστιανών στις Σέρρες αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας όπως στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Είναι κάτι που έχει ριζώσει στ συνείδηση των χριστιανών.
Καθημερινά στην Παναγίτσα συτίζονται 85 άτομα (εκτός Σαββάτου και Κυριακής), κυρίως της τρίτης ηλικίας δηλαδή "γεροντάκια, άπορα και εγκαταλελειμμένα". Τα έξοδα του συσσιτίου ανέρχονται περίπου στο 1,5 εκατομμύριο για ένα μήνα. Όλα αυτά τα έξοδα καλύπτονται από προσφορές των χριστιανών της πόλης των Σερρών. Επίσης υπάρχουν καταστήματα που προμηθεύουν δωρεάν στο συσσίτιο τα διάφορα αγαθά που χρειάζεται όπως το ψωμί. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε τη μεγάλη και ανιδιοτελή βοήθεια που προσφέρουν οι καλόκαρδες και γεμάτες αγάπη για τον "πλησίον", κυρίες της κουζίνας του συσσιτίου οι οποίες μαγειρεύουν και βοηθούν στη διανομή του φαγητού. Μεγάλη όμως είναι και η προσφορά των κληρικών πάτερ-Θωμά και πάτερ-Κωνσταντίνου.
Ακόμη ένα μέρος από τα χρήματα που προσφέρονται για το συσσίτιο διατίθονται σε άπορες οικογένειες, σε σπουδαστές που έχουν οικονομικό πρόβλημα καθώς και σε άτομα που χρειάζονται λεφτά για κάποια εγχείρηση.
Τέλος, κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα διανέμεται ένα ειδικό δέμα στις οικογένειες που έχουν ανάγκη και το οποίο κοστίζει 2,5 εκατομμύρια.
Ας ελπίσουμε πως αυτά τα μεγαλειώδη και αξιέπαινα έργα της Παναγίτσας θα συνεχιστούν.

Άρθρο 3ο:  Ανθρωπισμός
Αξιάρης Γιώργος, Βενέτη Κατερίνα, Δομουχτσής Πέτρος
Μαθητές  του Γ1, 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Νικήσανλη Στέλλα
Άρθρο 4ο:  Ναρκωτικά
Δέσποινα Μελισσουργού
Μαθήτρια του Γ2, 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γουλή Λίλα

Ενώ σήμερα από παντού γίνονται προσπάθειες για ομοιόμορφη ανάπτυξη στον πολιτιστικό τομέα όλων των λαών, ενώ όλο και πιο επιτακτικα αναζητείται η ατομική ελευθερία και ολοκλήρωση, κάποιοι προσπαθούν να καταλύσουν την ανθρωπότητα με το φόβο της καταστροφής από τα ναρκωτικά
Τελικά όμως τι είναι ναρκωτικά;;
Ναρκωτικά είναι τα φάρμακα που προκαλούν εξασθένηση και τέλεια ακόμα κατάπαυση στις λειτουργίες του νευρικού συστήματος. Τα ναρκωτικά διαιρούνται σε αναισθητικά, ανώδυνα υπνωτικά και καταπραυντικά.
Τα σπουδαιότερα είδη ναρκωτικών είναι η κοκαίνη, η μορφίνη, το χασίς και το όπιο.
1)Κοκαίνη:Αποτελεί ισχυρό ναρκωτικό που σε μικρές δόσεις χρησιμοποιείται για τοπική αναισθησία στις χειρουργικές επεμβάσεις. Η συχνη χρήση της, προκαλεί μια μορφή τοξικομανίας.
2)Μορφίνη:Είναι άσπρη κρυστάλλινη ουσία, δυσδιάλυτη στο νερό. Η κατάχρηση της δημιουργεί δηλητηριάσεις και η συχνή χρήση της μορφινομανία.
3)Χασίς:Είναι ναρκωτικό που κατασκευάζεται από τις κορυφές του φυτού "κανάβη η ινδική". Καπνίζεται μόνο του ή ανακατεμένο με καπνό.
4)Όπιο:Είναι ναρκωτικό φάρμακο με θεραπευτικά αποτελέσματα  πάνω στο κεντρικό νευρικό σύστημα χάρη στη μορφίνη που περιέχει. Η υπερβολική του όμως χρήση δημιουργεί στο άτομο διάφορες ψυχολογικές ή άλλες διαταραχές. Βέβαια κυκλοφορούν διάφορες καινούργιες παραλλαγές χημικών συνθέσεων ναρκωτικών ουσιών όπως τα σπιντάκια, τα L.S.D. και τα έκσταση.
Όμως τι πραγματικά στέλνει τα παιδιά στα ναρκωτικά;
Ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι υποστήριξαν ότι η κρίση του θεσμού της οικογένειας αποτελεί μια από τις αιτίες που ρίχνουν καθημερινά πολλά παιδιά στα ναρκωτικά. Είναι γνωστό ότι η οικογένεια που λειτουργεί πάνω σε υγιείς βάσεις και αρχές αποτελεί έναν από τους βασικούς πυρήνες επίδρασης της ψυχοσύνθεσης και νοοτροπίας του νέου. 'Οταν αυτός ο παράγοντας λείπει ή λειτουργεί αρνητικά, είναι φυσικό ο ψυχικός κόσμος του νέου ανθρώπου να είναι ελαστικός και ευμετάβολος.
Προσέξτε τα παιδιά και τους εφήβους, διαφωτίστε τους πριν είναι αργά. Οι κερδοσκόποι του θανάτου είναι αδίστακτοι νοιάζονται μόνο να πουλήσουνε το δηλητηριασμένο τους εμπόρευμα. Ο καθένας μας είναι υπεύθυνος να τους κλείσει το δρόμο.


 
 Άρθρο 5ο: Άγιον Όρος, Επισκέψεις - Απαγορεύσεις
Ζαχαρίου Παναγιώτης
Μαθητής του Γ2, 6ου Γυμνασίου Σερρών

Υπεύθ Καθηγητής: Βαγγέλης Γκιμπερίτης
 

Δύο γυναίκες υπουργοί τη Ε.Ε , της Σουηδίας και της Φιλανδίας, διατύπωσαν δημόσια την εξής διαμαρτυρία
Δεν είναι δυνατό να απαγορεύεται η επίσκεψη γυναικών στο Άγιο Όρος αφού αυτό ανήκει στην Ελλάδα η οποία με τη σειρά της είναι μέλος της Ε.Ε. Ως επόμενο αναπτύχθηκε έντονος προβληματισμός γύρο από το θέμα καθώς και διατυπώθηκαν απόψεις, μεταξύ τους αντίθετες. Το θέμα εξεταζόμενο αντικειμενικά και αναλυμένο, παρουσιάζει τις εξής πτυχές .

α) Νομική πτυχή. Πως τμήμα της χώρας που οφείλει να υπακούει στους νόμους και κανονισμούς της Ε.Ε τολμά να μην υπακούει σε αυτές; Η απάντηση είναι ότι αποτελεί περιοχή αυτοδιοικούμενοι εντός κυρίαρχου κράτους. Η Κα υπουργός της Φιλανδίας άλλωστε θα έπρεπε να γνωρίζει ότι στη ώρα της υπάρχει τέτοια αυτοδιοικούμενη περιοχή όπου είναι υποχρεωτική η διδασκαλία της Σουηδικής γλώσσας εντός της Φιλανδικής επικράτειας .

β)Όσον αφορά την πτυχή κατά πόσο η Αγιορείτικη προς τις γυναίκες, απαγόρευση αποτελεί αντιφεμινιστική ενέργεια . Πληθώρα επιχειρημάτων κατά της άποψης αυτής αντέταξε η πολύ γνωστή γυναίκα Κα Καραμάνου καθώς και ο ευρωβουλευτής Κος Αλβάνος .

Τέλος πρέπει να γίνει σεβαστή από όλους η χιλιετής παράδοση της Αγιορείτικης κανότητας η οποία διατήρηση την κοιτίδα αυτή της Ορθοδοξίας αλώβητη και αμόλυντη .

Αυτό και μόνο αποτελεί ισχυρότατο θρησκευτικό επιχείρημα ικανό να αποτρέψει κάθε προσπάθεια ανατροπής του ισχύοντος κανονισμού του Αγίου Όρους .
Πηγή μας η εφημερίδα ΚΑΘΥΜΕΡΙΝΗ.

Με την ευκαιρία της αναφοράς μας στο Άγιο Όρος, σας προτείνουμε να επισκεφτείτε το Βυζαντινό Μουσείο Θεσσ/νίκης στο οποίο εκτίθενται οι θησαυροί του. Πάρτε μια μικρή γεύση απο την επόμενη φωτογραφία.

 

Άρθρο 6ο: Tο AIDS είναι μεταδοτική αρρώστια που προκαλείται
από έναν ιό που καταστρέφει τα λεμφοκύτταρα
του ανθρώπου όταν εισέλθει σε αυτά.
Κατερίνα Τσίτσα Μαθήτρια του Γ4, 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Λίλα Γουλή
Το κύτταρο δεν μπορεί να απαλλαχθεί από τον ιό, έτσι όταν ο άνθρωπος προσβληθεί απ' αυτόν παραμένει για όλη την μετέπειτα ζωή του φορέας του AIDS.
Ο φορέας μπορεί να παραμείνει υγιής χωρίς να παρουσιάζει κανένα σύμπτωμα αλλά μπορεί και να παρουσιάσει μετά από μερικά χρόνια. Υπολογίστηκε ότι μέσα σε πέντε χρόνια το 20% - 30% των φορέων αναπτύσσουν την αρρώστια του AIDS. Όλοι αυτοί πεθαίνουν μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Οι υπόλοιποι μένουν επί χρόνια φορείς χωρίς συμπτώματα αλλά εξακολουθούν να μεταδίδουν τον ιό σε άλλους για όλη την υπόλοιπη ζωή τους.
Το AIDS μεταδίδεται με το αίμα και την σεξουαλική επαφή. Μεταδίδεται επίσης και από τη μητέρα στο έμβρυο αν αυτή είναι φορέας του ιού. Δεν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του ιού αν οι γιατροί και οι οδοντίατροι χρησιμοποιούν αποστειρωμένα ή μιας χρήσης εργαλεία. Αν όμως χρησιμοποιείται η ίδια σύριγγα ή βελόνα ( χωρίς αποστείρωση) από δύο ή περισσότερα άτομα όπως οι τοξικομανείς ο κίνδυνος είναι σίγουρος.
Το AIDS δεν μεταδίδεται :
Με το σάλιο, τα δάκρυα ή τον ιδρώτα.
Με το φαγητό ή με τα κουνούπια.
Από τις τουαλέτες και από κοινόχρηστους χώρους.
Συνήθως ανιχνεύουμε τον ιό του AIDS με μια απλή αιμοληψία. Όταν το τεστ είναι θετικό το άτομο ονομάζεται ''οροθετικό" και στην αντίθετη περίπτωση ''οροαρνητικό".
Όμως δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να υπάρχει διάκριση από εμάς στους φορείς γιατί έχουν αναφερθεί μελέτες οι οποίες δείχνουν ότι ακόμα και τα μέλη της οικογένειάς τους δεν μολύνονται. Αλλά και γιατί με αυτή τη διάκριση δημιουργείται ένα συναίσθημα μίσους προς αυτούς που δεν είναι φορείς και προσπαθούν να τους κολλήσουν. Συγχρόνως όμως δημιουργείται σε αυτούς και το ερώτημα ''Γιατί σε μένα;''
Η ζωή και η νεότητα είναι υπέροχη. Η φαντασία, η ευαισθησία καθώς και η δημιουργία είναι καθημερινές ιδιότητες του ανθρώπου. Είναι συστατικά που ομορφαίνουν τη ζωή μας. Λέμε ναι στη ζωή, λέμε ναι στην ανθρώπινη χαρά. Θέλουμε να συμμετέχουμε όλοι εμείς σε αυτές τις χαρές αλλά να μην φτάσουμε στο σημείο να πεθάνουμε απ' τη μάστιγα του αιώνα. Επειδή όμως το AIDS έχει βρει κατάλυμα στο νεαρό πληθυσμό γι' αυτό θα πρέπει απλά να το σεβαστούμε παίρνοντας κάποια απαραίτητα και αναγκαία προφυλακτικά μέτρα.
Και όμως το AIDS χτυπά και στον ''ίσιο δρόμο''.

Το AIDS μας αφορά ΟΛΟΥΣ.


Άρθρο 7ο: επίδραση των μέσων μαζικής επικοινωνίας
Ντακάκης Γιάννης Μαθητής του Γ3, 1ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης
Υπεύθ. Καθηγήτρια:Όλγα Λούφου
Για πολλές δεκαετίες το ζήτημα που περισσότερο απ' οποιοδήποτε άλλο απασχόλησε και προβλημάτισε τους μελετητές των σύγχρονων μέσων επικοινωνίας αφορούσε την επίδραση που έχουν τα μέσα στα άτομα που καταναλώνουν τα μηνύματά τους, που απαρτίζουν δηλαδή το κοινό τους. Από τις αρχές του αιώνα μας μέχρι και τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες το μεγαλύτερο μέρος της ερευνητικής προσπάθειας στο χώρο των μαζικών επικοινωνιών στράφηκε στη διερεύνηση του παραπάνω ζητήματος.
Σε μια πρώτη φάση, που χρονικά διαρκεί μέχρι περίπου τα τέλη της δεκαετίας του 1930, υπήρξε ιδιαίτερα διαδεδομένη η άποψη ότι τα ΜΜΕ προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες όχι απλά επηρεασμού, αλλά και ελέγχου της κοινής γνώμης. Την περίοδο αυτή ελάχιστοι μελετητές αμφισβητούν την ικανότητα των μέσων όχι μόνο να διαμορφώνουν τις πεποιθήσεις και στάσεις του κοινού τους, αλλά και να ''καλουπώνουν'' ή να μεταβάλουν τρόπους συμπεριφοράς και συνήθειες της καθημερινής ζωής. Αυτή η παραδοχή ως προς την παντοδυναμία των ΜΜΕ καθοδηγεί κατά την περίοδο αυτή τις δραστηριότητες των διαφημιστών, το σχεδιασμό και εφαρμογή της κυβερνητικής προπαγάνδας, την πορεία και στρατηγική των μεγάλων δημοσιογραφικών συγκροτημάτων, κλπ.
Σ' αυτή την πρώτη φάση οι αντιλήψεις αυτές δεν βασίζονται σε συστηματική επιστημονική έρευνα, αλλά στην εμπειρία της μεγάλης δημοτικότητας του τύπου, του κινηματογράφου και του ραδιοφώνου.