ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Άρθρο 1:  ΟΠαλεύοντας με τα κύματα
Ζγέρα      Κωνσταντίνα
Κοτζάογλου Χρυσούλα
Κοτρώνη       Πασχαλία
Μαθήτριες Α τάξης του 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. καθηγητής: Βαγγέλης Γκιμπερίτης
Ο συμπολίτης μας κύριος Σπύρος Σκαρμούτζος
σώθηκε μετά από το μεγάλο ναυάγιο
του πλοίου ¨Άγιος Παντελεήμονας.
 
 Ο κύριος Σπύρος Σκαρμούτζος, Ά μηχανικός, καθώς και το οκταμελές πλήρωμα, ταξίδευαν με το φορτηγό-πλοίο Άγιος Παντελεήμων, από το ''Kastellon'' Ισπανίας για ''Basto'' Ιταλίας. Καθώς ταξίδευαν τους έπιασε φουρτούνα στον κόλπο του Λέοντος, βορειοδυτικό άνεμο οκτώ μποφόρ.
 Ταξίδευαν για να αράξουν κοντά στο Σαν Αντίοπο Σαρδηνίας και να περιμένουν να καλυτερεύσει ο καιρός. Το πλοίο δεν παρουσίαζε κανένα πρόβλημα. Καθώς πλησίαζαν στον προορισμό τους, το μεσημέρι του Σαββάτου, 17-1-1998 και ώρα 14:50 , από την μεγάλη θαλασσοταραχή, έσπασε ένα μέρος του πλοίου στην αριστερή πλευρά στο δεύτερο αμπάρι, με αποτέλεσμα να σπάσουν τα εξαερωτικά του ''balance'' και του πετρελαίου καθώς και ένα μέρος του δαπέδου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αρχίσει να μπαίνει νερό στο αμπάρι του πλοίου δημιουργώντας το πιο σοβαρό πρόβλημα. Ο πλοίαρχος, Κωνσταντίνος Παπαστράτης, φώναξε στο πλήρωμα να φορέσουν τα σωσίβιά τους και να συγκεντρωθούν στη γέφυρα. Συγχρόνως καλούσε βοήθεια.
 Στις 15:00 το πλοίο πήρε μεγάλη κλίση προς τα αριστερά και αμέσως ο πλοίαρχος διέταξε την εγκατάλειψή του. Το πλοίο, ήταν εξοπλισμένο με τα κατάλληλα σωστικά μέσα, μα λόγο της κακοκαιρίας και του σφοδρού ανέμου δεν μπόρεσαν να τα χρησιμοποιήσουν.
 Ο κ. Σπύρος Σκαρμούτζος θεώρησε σκόπιμο να μείνει κοντά στο μέρος όπου βυθίστηκε το πλοίο.
 Μετά από διάστημα δύο-τριών ωρών εμφανίστηκε το ελικόπτερο, το οποίο τον πήρε μέσα από τα κύματα και την παγωμένη θάλασσα.
 Ο κ. Σπύρος, ήταν ο μόνος διασωθείς καθώς και ο άνθρωπος που έδωσε, ανάμεσα στο εννιαμελές πλήρωμα του ¨Άγιου Παντελεήμονα.
Ακολουθεί συνέντευξη από τον ίδιο τον κ. Σπύρο Σκαρμούτζος.
Μ.Τ.: Πώς αισθάνεστε μετά από αυτήν την μεγάλη περιπέτεια που ζήσατε;
Σ.Σ.: - Κοντά στην οικογένειά μου, νιώθω μια μεγάλη σιγουριά. Πέρασα μια μεγάλη δυσκολία, αποκτώντας μια μεγάλη εμπειρία στη ζωή μου. Ήταν ένα μεγάλο θαύμα που έσωσε τη ζωή μου, την οικογένειά μου και πρέπει να το σεβαστώ. Τώρα προσπαθώ σιγά-σιγά με τον καιρό να ηρεμήσω και να προσαρμοστώ στο καινούριο πρόγραμμα της ζωής μου γιατί η ζωή συνεχίζεται.
 Μ.Τ.: Μέσα σε αυτή την κατάσταση κρίσης που επικρατούσε, προσπαθήσατε και σώσατε έναν άνθρωπο. Πώς τα καταφέρατε;
Σ.Σ.: Στην ζωή μου έχω μάθει να βοηθώ τους ανθρώπους και όπως αποδείχτηκε με αυτή μου την ενέργεια σώζοντας μια ψυχή. Για μένα δεν έχει σημασία η εθνικότητα. Κατάλαβα ότι δεν ήταν σε θέση να επιβιώσει διότι δεν φορούσε σωστά το σωσίβιό του. Οπότε πήγα κοντά του και του το έβαλα σε σωστή θέση και κατάλαβε το χέρι βοήθειας που του έδωσα και από εκείνη τη στιγμή έμεινε κοντά μου με αποτέλεσμα να σωθεί.
Μ.Τ.: Ποια ήταν τα συναισθήματά και οι σκέψεις σας τη στιγμή που βούλιαζε το καράβι;
Σ.Σ.: Είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσει κανείς τι ακριβώς σκεφτόμουν εκείνη τη στιγμή που βούλιαζε το πλοίο γιατί επικρατούσε μια κατάσταση πολύ δραματική. Οι σκέψεις μου δεν μπορούσαν να μπούνε σε σειρά. Η ζωή μου πέρασε μπροστά από τα μάτια μου πολύ γρήγορα. Όταν συνειδητοποίησα ότι βρισκόμουν στη θάλασσα η πρώτη μου σκέψη ήταν η πιο ψύχραιμη. Ήταν πώς θα κρατηθώ ζωντανός μέχρι να έρθουν να με πάρουν.
 Μ.Τ.: Πως αισθανθήκατε όταν είδατε την οικογένειά σας μετά από το τραγικό γεγονός;
Σ.Σ. Εκείνη η στιγμή ήταν και η πιο δύσκολη, είχα να αντιμετωπίσω μετά από ένα τέτοιο συμβάν τα πιο αγαπημένα μου πρόσωπα. Δεν υπάρχουν για εκείνη τη στιγμή αλλά σίγουρα αν θα ήσασταν μπροστά θα βλέπατε να μιλά μόνο το πρόσωπό μου.
Μ.Τ.: Σκοπεύετε να ξαναταξιδέψετε με πλοίο;
Σ.Σ. Αυτήν τη στιγμή δεν θα το ΄θελα καθόλου μετά από αυτό το γεγονός. Προσπαθώ περνώντας ο καιρός να το ξεχάσω και αργότερα, όταν θα είμαι σε καλή ψυχική κατάσταση ίσως να το κάνω διότι αυτή είναι η δουλειά μου.
                                                                                                                            

 Άρθρο 1:  Πόλεμος και Ειρήνη
Χρήστος Πλιούκας
Μαθητής Α3 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. καθηγητής: Βαγγέλης Γκιμπερίτης
  • Ανέκαθεν διεξάγονταν αιματηροί πόλεμοι μεταξύ των ανθρώπων για διάφορους λόγους.
  • Αλλοτε από φιλοδοξίες, άλλοτε από εκδίκηση κι άλλοτε από απληστία των ηγετών οι λαοί σέρνονται σε μακροχρόνιους πόλεμους κατακτητικούς ή επιθετικούς ή αμυντικούς ή εμφύλιους πόλεμους και αιχμαλωτίζονταν και αιματοκυλούσαν. Η ιστορία όλων των λαών είναι γεμάτοι από αυτούς.
  • H ιστορία όλων των λαών είναι γεμάτη από αυτούς. Οι ειρηνευτικές περίοδοι είναι λιγότερες από τις πολεμικές συρράξεις όταν υπερίσχυε η λογική, υπογράφονταν ειρήνη, που κρατούσε τόσο όσο να ξεχνούσαν οι λαοί τους νεκρούς τους, να περιποιηθούν τους τραυματίες και να αποκαταστήσουν τις καταστροφές. Οι δύο καταστροφικοί παγκόσμιοι πόλεμοι και ο τρίτος που μας απειλεί δείχνουν το μέγεθος της ανοησίας μας.
  • Επίλογος: Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των λαών που έχουν διαφορές, είναι ο μόμος τρόπος που μπορεί να τον αντιμετωπίσει.


  • Άρθρο 1:  Η Ελλάδα και τα άξια παιδιά της
    Χρήστος Πλιούκας
    Μαθητής Α3 6ου Γυμνασίου Σερρών
    Υπεύθ. καθηγητής: Βαγγέλης Γκιμπερίτης
         Είναι βέβαια φυσικό κάθε άνθρωπος να αγαπάει την πατρίδα του και να θυσιάζεται για αυτή.
         Ομως, ιδιαίτερα εμείς, έχουμε πολλούς λόγους για να νιώθουμε περήφανα για την ελληνική καταγωγή μας γιατί η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα άλλα έχει σπουδαία ανάπτυξη, πνευματικό πολιτισμό, που όμοιο του δεν έχει επιδείξει κανένα έθνος ως τώρα. Φιλόσοφοι σαν τον Σωκράτη του Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, μαθηματικοί σαν τον Ευκλείδη, του Πυθαγόρα κ.α. γιατροί σαν τον Ιπποκράτη και το Γαληνό φυσικοί σαν τον Αρχιμήδη και τον Δημόκριτο, λογοτέχνες σαν τον Ομηρο, τον Αισχύλο, τον Σοφοκλή, και τον Ευριπίδη. Πολιτικοί σαν τον Περικλή, γλύπτες σαν τον Φειδία και τον Πραξιτέλη, ιστορικοί σαν τον Ηρόδοτο και τον Θουκυδίδη και τόσοι άλλοι επιστήμονες και καλλιτέχνες θεμελίωσαν το μεγαλείο της αρχαίας Ελλάδας.
        Γι’ αυτό ακόμα και σήμερα, όλος ο πολιτισμένος κόσμος θαμάζει και επισκέπτεται την Ελλάδα.
        Εσείς, συμμαθητές μου, εσείς φίλοι μου μικροί και μεγάλοι, εσείς γονείς και όλοι οι άλλοι, πόσο έχετε ασχοληθεί με όλους τους προαναφερόμενους; Μήπως σκέπτεστε να γεμήσετε τον ελεύθερο χρόνο σας διαβάζοντας κάποιον απο αυτούς;


    Άρθρο 1:  ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ για Ιντερνετομανείς
    Δέσποινα Παπαδοπούλου
    Μαθήτρια Α3 6ου Γυμνασίου Σερρών
    Υπεύθ. καθηγητής: Βαγγέλης Γκιμπερίτης

       Κλινικές για ΄΄Ιντερνετομανείς’’ . Η ασθένεια που χτύπησε πρώτα τους Αμερικάνους χρήστες του δικτύου, κυριεύει τώρα και την Ευρώπη.
    Στη Σουηδία
     Την περασμένη εβδομάδα άνοιξε στη Σουηδία η πρώτη κλινική για χρήστες του Internet που έχουν καταληφθεί από τη μανία του ΄΄σέρφινγκ’’. Κάθονται μπροστά στον κομπιούτερ τους όλες τις ώρες που βρίσκονται στο σπίτι και έχουν εγκαταλείψει όλες τις άλλες κοινωνικές τους δραστηριότητες.
      Στο Κρατικό Νοσοκομείο Huddinge της Στοκχόλμης, νοσηλεύονται ήδη ΄΄ασθενείς’’. Έχουν χαρακτηριστεί ΄΄ψυχικά ασθενείς’’ και σύμφωνα με τους γιατρούς, η νέα ασθένεια αντιμετωπίζεται όπως οι παλαιότερες κλεπτομανία, αλκοολισμός κ.λπ.
      Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η έρευνα γύρω από την ΄΄κακή χρήση’’ του Internet έχουν αρχίσει εδώ και αρκετά χρόνια. Αμερικάνοι ψυχολόγοι προειδοποιούν όσους έχουν δυσκολία στο να χρησιμοποιούν το δίκτυο με μέτρο, να ζητούν ιατρική προστασία.
      Σύμφωνα με τις έρευνες η ΄΄Ιντερνετομανία’’ προσβάλλει κυρίως άνδρες από 18 έως 40 ετών και τα σημαντικότερα συμπτώματα είναι η παραμονή μπροστά στον κομπιούτερ τις περισσότερες ώρες του 24ώρου, η αλλαγή συμπεριφοράς, αντικοινωνικότητα και μελαγχολία.
      Στις Ηνωμένες Πολιτείες έγινε γνωστή η ασθένεια όταν 17χρονος κατελήφθη από αμόκ και επετέθη αναίτια εναντίον αγνώστων του ατόμων. Άλλες περιπτώσεις που αναφέρονται είναι όταν ένας πατέρας ζήτησε διαζύγιο επειδή η γυναίκα του δεν τάιζε το μικρό τους περνώντας ατέλειωτες ώρες μπροστά στον κομπιούτερ.
    Παιδιά με την ησυχία σας...



     Άρθρο 1:  Το Περιβάλλον
    Αντώνης Σταματιάδης
    Μαθητής  Α τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών
    Υπεύθ. καθηγητής: Βαγγέλης Γκιμπερίτης
         Περιβάλλον είναι ο χώρος μέσα στον οποίο βρίσκονται νεκροί και ζωντανοί οργανισμοί και ανταλλάσσουν σταθερά μ’αυτό ύλη και ενέργεια , με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ζήσουν έξω από αυτό.
         Κάθε ζωντανός οργανισμός είναι αποτέλεσμα της επίδρασης δύο κυρίως παραγόντων: α) της κληρονομικότητας και β) της επίδρασης του περιβάλλοντος.
         Ο οργανισμός αντιδρά απλά σ’αυτή την επίδραση με αποτέλεσμα την καλύτερη προσαρμογή του σ’αυτό.    Διακρίνουμε τρία είδη περιβάλλοντος :1)το εξωτερικό 2)το εσωτερικό 3)το κοιλλωματικό περιβάλλον.
     Το περιβάλλον μας προσφέρει πολλά αγαθά που ο άνθρωπος τα εκμεταλλεύεται με βάναυσο τρόπο π.χ. κάθε χρόνο στα δάση του Αμαζονίου κόβονται περίπου 3.000.000 δένδρα και αυτό επιφέρει μεγάλες καταστροφές.
    Ο άνθρωπος όμως έχει καταφέρει να μην διαταράξει ένα περιβάλλον. Το φυσικό περιβάλλον.
         Φυσικό περιβάλλον είναι ο χώρος (μια μικρή ή μεγάλη περιοχή της γης) που μαζί με τα ζώα και τα φυτά που ζουν εκεί αποτελούν ένα σύνολο , το οποίο ο άνθρωπος δεν έχει διαταράξει . Από ένα τέτοιο φυσικό περιβάλλον μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον άνθρωπο διάφορα αγαθά χωρίς αυτό να διαταραχθεί πολύ.
         Η ρύπανση και η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι ένα από τα θέματα που μας απασχολούν όλους μας.
         Η ρύπανση του περιβάλλοντος γίνεται με το να πετάμε ότι θεωρούμε άχρηστο στο χώρο που μας περιβάλλει. Τα αποτελέσματά της είναι αισθητά και μπορούν να επιφέρουν και μόλυνση.
         Η μόλυνση του περιβάλλοντος γίνεται με ορισμένους μικροοργανισμούς που προκαλούν αρρώστιες και που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι , αλλά τα αποτελέσματα γίνονται αισθητά όλο και συχνότερα.
         Η μεγάλη κατανάλωση εντομοκτόνων και παρασιτοκτόνων και τα απορρίμματα των βιομηχανιών έχουν συμβάλει στη ρύπανση και στη μόλυνση του περιβάλλοντος.