ΕΠΙΣΤΗΜΗ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΒΙΒΛΙΑ
Αρθρο 1: Η ΑΛΑΣΚΑ ΛΙΩΝΕΙ
Απόστολος Γρηγοράκης
Μαθητής Β' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών

     Η Αλάσκα βρίσκεται μίλια μακριά μας όχι όμως, τόσο ώστε να μη μας επηρεάσει αυτό που της συμβαίνει. Το ότι κυριολεκτικά λιώνει.
Δεν πάει πολύς καιρός που τα κρουαζιερόπλοια πήγαιναν κοντά στα τείχη των παγόβουνων για να απολαύσουν το θέαμα να τα βλέπουν να σπάζουν κάνοντας συναρπαστικό θόρυβο.  Αυτό είναι δυνατόν σήμερα. Τα μέτωπα σε πολλά απ' αυτά έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 8 μίλια τα τελευταία 16 χρόνια. Η Αλάσκα λιώνει και μαζί της πάγοι από τη Β. Ρωσία και τον Καναδά.
     Πολλοί επιστήμονες λένε ότι το ζέσταμα αυτών των κρύων περιοχών είναι ένα απ' τα σημάδια που μας λένε ότι το κλίμα του πλανήτη έχει αλλάξει. Τα σημάδια βρίσκονται παντού. Οι επιστήμονες με τον ειδικό Laser εξοπλισμό τους επιβεβαιώνουν ότι πολλά απ' τα εκατοντάδες παγόβουνα της Αλάσκας υποχωρούν. Η θερμότερη ατμόσφαιρα η οποία κρατά πιο πολύ υγρασία έχει παράγει περισσότερο χιόνι ικανό να τροφοδοτήσει τα παγόβουνα, αλλά τα μακρύτερα και ζεστότερα καλοκαίρια τα λιώνουν αυτά (τα παγόβουνα) ακόμη γρηγορότερα απ' ότι τα πυκνά χιόνια τα είχαν χτίσει.
      Το καλοκαίρι αμέτρητοι χείμαρροι και καταρράχτες από λιωμένο χιόνι και πάγο τρέχουν γεμάτα κονιορτοποιημένα μόρια βράχων. Το έδαφος της περιοχής που ήταν αιώνια παγωμένο λιώνει στο εσωτερικό της Αλάσκας. Μεγάλα κομμάτια δάσους πνίγονται και μετατρέπονται σε γκρίζα καθώς το έδαφος βυθίζεται κάτω απ' αυτά και πλημμυρίζουν.
     Εδώ κι βαθιές τρύπες ανοίγουν στη γη. Έτσι τα δέντρα δημιουργούν ένα φαινόμενο γνωστό σαν "το μεθυσμένο δάσος". Οι κλιματολογικές αλλαγές επηρέασαν και τη γεωργία καθώς θερμότερες μέρες σήμαιναν εποχές καλλιέργειας αλλά λιγότερη βροχή.

Χαρακτηριστικές φωτογραφίες 
απο τους πάγους της Αλάσκας που λειώνουν
     Όσο για τους δρόμους που αρχικά χτίστηκαν σε μόνιμα παγωμένο έδαφος άρχισαν να σκάζουν και να "τυλίγονται" καθώς το χώμα λιώνει και το έδαφος μαλακώνει. Έτσι λοιπόν η Αλάσκα που είναι μέρος του πλανήτη μας έχει υποστεί τα σημάδια της παγκόσμιας κλιματολογικής αλλαγής ΈΝΤΟΝΑ! Όπως φυσικά και τόσες άλλες χώρες. Μήπως ήρθε η ώρα να ανησυχήσουμε σοβαρά; Μήπως δε ζούμε κι εμείς σ' αυτό τον ταλαιπωρημένο πλανήτη που ονομάζεται γη;
 

Αρθρο 2: Μόλυνση περιβάλλοντος
Ελένη Μαυρίδου
Μαθήτρια Α' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών



     Οι πλημμύρες και οι ξηρασίες που πλήττουν πολλά μέρη του κόσμου, κάνουν τους επιστήμονες να πιστεύουν ότι τα φαινόμενα αυτά θα πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια με σοβαρές συνέπειες στη ζωή των ανθρώπων. Σαν αιτία για αυτά τα φαινόμενα θεωρείται «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου».
    Μ’ αυτόν τον όρο, εννοούμε την αύξηση της θερμοκρασίας της γήινης ατμόσφαιρας εξ’ αιτίας της απορρόφησης της θερμικής ενέργειας των ηλιακών ακτινών από το διοξείδιο του άνθρακα που βρίσκεται διασκορπισμένο μέσα στην ατμόσφαιρα.
    Η αύξηση των πυρκαγιών, οι σημαντικές μετακινήσεις πληθυσμών, είναι μερικές μόνον από τις αναμενόμενες επιπτώσεις του φαινομένου του θερμοκηπίου, που ουσιαστικά πλέον έχει αρχίσει .

Η καταστροφή του όζοντος
        Τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές συζητήσεις από επιστήμονες σε συσκέψεις καθώς και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για το φαινόμενο της καταστροφής του όζοντος της ατμόσφαιρας.
  Το όζον είναι αέριο με έντονη μυρωδιά και αποτελεί μια μορφή του οξυγόνου με τρία άτομα στο μόριό του. Βρίσκεται στην ατμόσφαιρα και καλύπτει τη γη σαν προστατευτικός μανδύας σε ύψος 2035 χ.λ.μ. Ο ρόλος του όζοντος είναι τεράστιος αφού προστατεύει εκατομμύρια χρόνια τώρα τη ζωή πάνω στη γη απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου. Οι ακτίνες αυτές αν φτάσουν στη γη προκαλούν καρκίνο του δέρματος στον άνθρωπο, γενετικές μεταλλαγές σε όλα τα ζώα, μείωση της ανάπτυξης των φυτών, καταστροφή του πλαγκτόν, διατάραξη της τροφικής αλυσίδας κ.α.
  Με λίγα λόγια είναι καταστρεπτική η επίδραση των υπεριωδών ακτινών στα έμβια όντα. Αυτήν την καταστροφή εμποδίζει το στρώμα του όζοντος που βρίσκεται γύρω από τη γη.

Χλωροφθοράνθρακες ανθρώπινο δημιούργημα
  Οι χλωροφθορανθρακες, οι τόσο καταστροφικοί για το όζον, είναι ανθρώπινο δημιούργημα. Ανακαλύφθηκαν το 1930 και χρησιμοποιήθηκαν πάρα πολύ μετά το 1960. Χρησιμοποιούνται σε προϊόντα τύπου σπρέι, σαν προωθητικά αέρια, σαν ψυκτικό σε εγκαταστάσεις κλιματισμού, σαν διογκωτική ύλη συνθετικών, σε κομπιούτερ, καθώς και σε μια αλυσίδα ευρείας κατανάλωσης .

Ο κύκλος του άνθρακα
  Ο άνθρακας συγκεντρώνεται στο ανώτερο τμήμα του γήινου φλοιού, τη βιόσφαιρα.
  Αυτό το αέριο σήμερα βρίσκεται σε ποσοστά 750 δις τόνων στη γήινη ατμόσφαιρα. Η ποσότητα αυτή εκατοντάδες χρόνια πριν, δεν ξεπερνούσε τους 80 δις τόνους.

Προβλήματα περιβάλλοντος στην Ελλάδα
  Το νέφος αυτό της αιθαλομίχλης δεν είναι προνόμιο μόνον του λεκανοπεδίου Αττικής. Και η Θεσσαλονίκη, ο Βόλος, η Πάτρα, το Ηράκλειο, η Κοζάνη,η Πτολεμαϊδα έχουν το ίδιο πρόβλημα. Οι μετρούμενες τιμές των ρύπων ξεπερνούν συχνά τα διεθνώς παραδεκτά όρια.
  Στις θάλασσες έχουμε την άλλη όψη της ρύπανσης. Ο Σαρωνικός ο Θερμαϊκός, ο Παγασητικός, ο Ευβοϊκός έχουν μολυνθεί, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα για μας είναι η καταστροφή των δασών. Κάθε χρόνο καίγονται γύρω στα 400000 στρέμματα δάσους. Φθάσαμε 54% πριν από 150 χρόνια. Άλλο σημείο της σημερινής πραγματικότητας είναι η λειψυδρία. Οι περιορισμένες βροχοπτώσεις δημιουργούν πρόβλημα όχι μόνον στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε εκατοντάδες άλλες πόλεις και κοινότητες.

Αλλες μολύνσεις επιγραμματικά
Εξαφανίζονται οι λίμνες μας.
Βροχοπτώσεις στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
Μόλυνση στο σπίτι.
Όξινη βροχή ο θάνατος των δασών μας.
Σκουπίδια, ανακύκλωση.
Ζώα σε κίνδυνο.
Τοξικά απόβλητα.
Ραδιενεργά απόβλητα.
Η εξαφάνιση πολλών ειδών.


Αρθρο 3: Η ιστορία των τηλεπικοινωνιών
Θεόδωρος Παπαθεοδώρου
Μαθητής Γ' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών


     Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια και ο πιο εξελιγμένος τρόπος τηλεπικοινωνίας είναι το τηλέφωνο τσέπης ή κινητό τηλέφωνο. Αλλά για να φτάσει ως εδώ η τεχνολογία στον τομέα των επικοινωνιών πέρασε από πολλά στάδια.
Από τα παλιά χρόνια οι άνθρωποι είχαν εφεύρει πολλούς τρόπους για να επικοινωνούν.
     Οι αρχαίοι Ελληνες σκέφτηκαν αργότερα να στέλνουν μήνυμα από μακριά και δημιούργησαν ένα δίκτυο, τις γνωστές φρυκτωρίες. Ηταν δέκα πυρσοί στην κορυφή ενός βουνού και καθώς άναβαν δύο η περισσότεροι ο άλλος καταλάμβανε ότι ήταν ένα γράμμα κι έτσι σιγά - σιγά σχηματίζονταν λέξεις. Οι φρυκτωρίες ήταν ανακάλυψη του Κλεοξένη και του Δημόκλειτου.
     Η ανάγκη για επικοινωνία συνέχισε με τους περσικούς πολέμους και έτσι σκέφτηκαν να στέλνουν μηνύματα με αγγελιοφόρους, διανύοντας πολλά χιλιόμετρα τρέχοντας.
     Στα Αλεξανδρινά χρόνια χρησιμοποιήθηκε ο ακουστικός τηλέγραφος, που ήταν ένας μεταλλικός τηλεβόας που είχε δυνατότητα μετάδοσης ήχου μέχρι 2,5 χλμ.
     Αργότερα, στην Ευρώπη είχαν ξεσπάσει διαμάχες και έπειτα ο Α` παγκόσμιος και το έργο των Αρχαίων Ελλήνων για ανεύρεση τρόπων τηλεπικοινωνίας το συνέχισε η Αμερική.

Τηλέγραφος
Αινεία

Ακουστικός
Τηλέγραφος

     Ο Μορς Σαμουήλ ήταν από αυτούς που συνέχισε με την εφεύρεση του ηλεκτρικού τηλέγραφου το 1987, που έστελνες μηνύματα με σήματα Μορς. Όμως ο τηλέγραφος του Μορς είχε την δυνατότητα να στέλνει ένα μήνυμα με κάθε σύρμα, ενώ ο Εντισον-Θωμάς-Ελβα μπορούσε να στέλνει τέσσερα μηνύματα με ένα καλώδιο.
     Αργότερα το 1877 ο Γκράχαμ Μπελ εφεύρε το πρώτο τηλέφωνο που είχε δυνατότητα μετάδοσης της φωνής 230 χλμ. Ετσι το τηλέφωνο του Μπελ είναι η αρχή για τον εκσυνχρονισμό των τηλεφώνων.
     Σήμερα το πιο εξελιγμένο καλώδιο μετάδοσης φωνής, ονομάζεται καλώδιο οπτικής ίνας.
     Αλλη εφεύρεση που μας βοηθάει στην τηλεπικοινωνία είναι ο υπολογιστής, μέσω του δικτύου Internet.
     Αυτή είναι η ιστορία των τηλεπικοινωνιών και του τηλεφώνου που το χρησιμοποιούμε αδιαφορώντας για το πόσοι "παιδεύτηκαν" για να το κατασκευάσουν.


Αρθρο 4: ΤΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ
Σοφία Μπάρμπα
Μαθήτρια Α' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών


     Στα περισσότερα μέρη του κόσμου, όπου γίνονται σεισμοί, υπάρχουν και ενεργά ηφαίστεια.
     Γνωρίζουμε πάνω από 450 ενεργά ηφαίστεια στη στεριά και καμιά ογδονταριά ακόμη κάτω από τη θάλασσα. Το ηφαίστειο είναι άνοιγμα του φλοιού της γης απ' όπου βγαίνουν αέρια και λιωμένα πετρώματα. Τα ηφαίστεια εκτοξεύουν ακόμη και στάχτες. Λάβα και στάχτη παγώνουν και στοιβάζονται γύρο απ' το άνοιγμα κι έτσι το ηφαίστειο παίρνει το σχήμα κώνου (χωνιού).
Τα ενεργά ηφαίστεια δραστηριοποιούνται συχνά. Όταν η πίεση της μεγαλώνει, τα ηφαίστεια σκάζουν. Τότε ξαφνικά μπορεί ν' αρχίσουν να εκτοξεύουν καυτά αέρια και λάβα. Η λάβα μπορεί να 10 φορές πιο καυτή από το βραστό νερό και να καταστρέφει ότι βρει μπροστά της , καθώς κυλάει προς τα κάτω σαν φλογισμένο ποτάμι.
     Το ποτάμι της λάβας μπορεί να είναι πλατύ και μακρύ. Καμιά φορά το στρώμα της λάβας είναι τόσο ψηλό όσο τα πιο μεγάλα δέντρα. Οταν ένα ηφαίστειο σκάει, τα τοιχώματα του κοιλώματός του, που βρίσκονται στην κορφή και λέγεται κρατήρας , πετιούνται ψηλά.
     Μερικά ηφαίστεια φανερώνονται ξαφνικά. Πριν από περίπου 100 χρόνια το νησί Κρακατόα, κοντά στην Ιάβα, σχεδόν τινάχτηκε στον αέρα όταν έσκασε ένα ηφαίστειο. Οι εκρήξεις ακούστηκαν κάπου 5.000 χιλιόμετρα μακριά.
Στην Ιταλία υπάρχει ένα μεγάλο ηφαίστειο το οποίο λέγετε Βεζούβιος. Μερικές φορές γίνεται πολύ δραστήριο. Σχεδόν πριν από 2.000 χρόνια ο Βεζούβιος έσκασε και σκέπασε με στάχτη και λάβα ολόκληρη την πόλη Πομπηϊα. Τώρα που καθάρισαν τη στάχτη, μπορούμε να δούμε πως ήταν πόλη τότε.
     Πιστεύουμε πως πάντα υπήρχαν ηφαίστεια και γινόταν σεισμοί στον κόσμο. Σήμερα ο άνθρωπος ψάχνει να βρει τρόπους να ελέγχει τα ηφαίστεια και τους σεισμούς , για να μπορεί να προφυλάγεται από τις Τρομερές καταστροφές που προκαλούν!
 
Ηφαίστειο Πινατούμπο
Ηφαίστειο Αίτνα

Αρθρο 5: ΟΙ ΚΟΣΜΟΝΑΥΤΕΣ
Ευρυδίκη Γαρούφα
Μαθήτρια Α' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών


     Οι άνθρωποι που μπορούν να γίνουν κοσμοναύτες είναι μετρημένοι στα δάκτυλα. Και αυτό γιατί πρώτα απ' όλα ξεχνούν κάθε φόβο για κλειστοφοβία για οτιδήποτε. ΟΙ συνθήκες της μοναξιάς εκεί πάνω δεν επιτρέπουν καμιά αδυναμία, παρά μόνο υπευθυνότητα.
Οι ίδιοι οι κοσμοναύτες είναι <<εκτελεστές πειραμάτων>> δηλαδή είναι ένα είδος πειραματόζωων και πρέπει να δεχτούν την αβεβαιότητα, αφού πρέπει να ζουν με τον κίνδυνο.
     Ενας κοσμοναύτης για να πετάξει χρειάζεται έξι χρόνια προετοιμασίας. Πρέπει να ξέρει να φτιάχνει το παραμικρό καλωδιάκι, να είναι γιατρός και να κάνει καρδιογραφήματα, να παίρνει αίμα, να το αναλύει, να είναι ηλεκτρονικός, φυσικός, χημικός, υδραυλικός τα πάντα!
     Ολοι οι κοσμοναύτες είναι γυμνασμένοι, είναι πανέξυπνοι, φιλόδοξοι, τολμηροί άνθρωποι χωρίς φόβο.
     Οι κοσμοναύτες ζουν με τον κίνδυνο!


BΙΒΛΙΑ - ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Αρθρο 6: ΒΙΒΛΙΑ
Νάντια Ζγέρα
Μαθήτρια Β' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών



ΒΙΒΛΙΟ "Εφαρμογές Πληροφορικής & Υπολογιστών"
για τις Α', Β', Γ' Τάξεις του Ενιαίου Λυκείου
     Με υπερηφάνεια σας παρουσιάζω το νέο βιβλίο Πληροφορικής για το Ενιαίο Λύκειο γιατί στη Συγγραφική ομάδα ανήκει ο Καθηγητής μου κ. Γκιμπερίτης Βαγγέλης Πληροφορικός και δημιουργός του internet site του σχολείου μας.
Το βιβλίο περιλαμβάνει την ύλη του σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων που προέκυψαν απο τη νέα μεταρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας.
Διδάσκεται ήδη απο φέτος σε όλα τα Λύκεια της χώρας. Τα θέματα που περιλαμβάνει είναι επιγραμματικά τα παρακάτω:
Επεξεργασία πληροφοριών, Υλικό, Λογισμικό, Δεδομένα, Επικοινωνίες, Σχεδίαση προγραμμάτων, Γλώσσα προγραμματισμού, Υπερμέσα, Πολυμέσα, Γραφικά, Ήχος, Internet, Εφαρμογές πληροφορικής, Αυτοματισμός γραφείου, Κοινωνικές επιπτώσεις, Επικοινωνία ανθρώπου μηχανής.
Στη στγγραφική ομάδα συμμετέχουν οι: Γιαλούρη Κων/νος, Γκιμπερίτης Ευάγγελος, Κόμης Βασίλειος, Σιδερίδης Αλέξανδρος, Σταθόπουλος Κων/νος.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και καλές κριτικές

Σας παρουσιάζουμε μια καλή έκπληξη απο τη σειρά βιβλίων,
Oι Γονείς, τα Παιδιά και η Πληροφορική.
Τίτλος:  "O ΠPΩTOΣ MOY YΠOΛOΓIΣTHΣ"
Ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής φτάνει στο σπίτι του Kωστάκη και της Eλενίτσας. Παρέα με τον πατέρα τους ξεχύνονται στην μεγάλη περιπέτεια της εξερεύνησής του. Oι ερωτήσεις είναι πολλές: Πως λειτουργεί ένας υπολογιστής; Πως αποθηκεύουν τα δεδομένα οι δισκέτες και τα CD-ROM; Tι κάνουν τα "παράθυρα" στην οθόνη του υπολογιστή και τι ρόλο παίζουν τα κυκλώματα; Πως η λογική γίνεται μαθηματικά, τα μαθηματικά ηλεκτρικά σήματα, και τα ηλεκτρικά σήματα λογική; Όλες οι απαντήσεις στο μυθιστορηματικό ταξίδι, του Kωστάκη, της Eλενίτσας και του μπαμπά τους στον μαγικό κόσμο της πληροφορικής.
     Tο βιβλίο "O πρώτος μου υπολογιστής" (εκδόσεις Kαστανιώτη) αναλύει τις αρχές της πληροφορικής και την λειτουργία των υπολογιστών.
     Eίναι γραμμένο σε απλή γλώσσα (με την μορφή διαλόγων μεταξύ γονέων και παιδιών) και πλούσια εικονογραφημένο με δεκάδες έγχρωμα επεξηγηματικά σκίτσα για όσους θέλουν να γνωρίσουν τον κόσμο των υπολογιστών, χωρίς να γίνουν "τεχνικοί"

     Tο βιβλίο, που έχει γραφεί από τον δημοσιογράφο Πάσχο Mανδραβέλη και έχει εικονογραφηθεί από τον σκιτσογράφο Mιχάλη Kουντούρη, είναι το πρώτο της σειράς "Tα παιδιά, οι γονείς και η πληροφορική". Θα ακολουθήσουν: "H Iστορία των υπολογιστών" και το "Bουτιά στα δίκτυα" που θα καταπιάνεται με το Internet και την τηλε-πληροφορική.
BIOΓPAΦIKA ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ
O Πάσχος Mανδραβέλης γεννήθηκε το 1963 στην Kοζάνη. Tελείωσε την Oικονομική Σχολή του Πανεπιστημίου Aθηνών και έκανε μεταπτυχιακά στα media στο Πανεπιστήμιο New School for Social Research. Eργάζεται επί 15ετία στον Aθηναϊκό Tύπο σε επιτελικές θέσεις και αρθρογραφεί συχνά για θέματα πληροφορικής. Άρθρα του σχετικά με πληροφορική και media υπάρχουν στην διεύθυνση:
O Mιχάλης Kουντούρης γεννήθηκε το 1960 στην Pόδο, και είναι πολιτικός γελοιογράφος σε αθηναΪκές εφημερίδες. Έχει ασχοληθεί με εικονογράφηση βιβλίου, κινούμενο σχέδιο και πολύ περισσότερο με την τετράχρονη κόρη του.

 2η Εκδοση !!!
Τίτλος: INTERNET Οδηγός για όλους
Σελίδες 660 - Τιμή 6.500 δρχ.
Συγγραφέας Βαγγέλης Γκιμπερίτης. Εκδόσεις Α.ΤΖΙΩΛΑ Ε.
(Αρμενοπούλου 23 Θεσσαλονίκη. Τηλ. 211823, 219184)
     Το βιβλίο που προτείνεται από τους δυο μεγαλύτερους παροχείς Internet της Ελλάδας που είναι η FORTHnet και η Hellas On Line που προσφέρουν δωρεάν δύο μηνών σύνδεση με την αγορά του. Περιέχει όλες τις υπηρεσίες του Internet και περιγράφει 10 εφαρμογές.

Το βιβλίο περιέχει τα παρακάτω 21 κεφάλαια:
Εισαγωγή - Πρωτόκολλα - Ορολογία. Παροχείς και Κόμβοι του Internet. Εγκατάσταση του Modem στα Windows 95. Σύνδεση στο Internet με τα Windows 95. Σύνδεση με Έλληνες παροχείς. Η μαγεία του World Wide Web. Εκμάθηση του Browser Netscape Navigator. Μηχανές αναζήτησης. Δημιουργία σελίδων Web. Εκμάθηση του Browser Internet Explorer. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail). Μεταφορά αρχείων (FTP). Ομάδες ειδήσεων (Newsgroups). Συνομιλίες με Πληκτρολόγιο (Text Chat). Συνομιλίες με φωνή (Voice Chat). Κινητή τηλεφωνία και Fax. Οι Web servers της επαρχίας.
     Το βιβλίο διανέμεται σε ολόκληρη την Ελλάδα από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.ΤΖΙΟΛΑ Ε. Αρμενοπούλου 23, Θεσσαλονίκη τηλ : 031 - 211823 - 219184 Fax : 031-201274. Πωλείται σε όλα τα καλά βιβλιοπωλεία σ' ολόκληρη την Ελλάδα και στους κατά τόπους Κόμβους της FORTHnet και Hellas On Line.


Αρθρο 7: Η Πληροφορική στα σχολεία
Χρήστος Λαμπριανίδης

Μαθητής Γ' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών


Η Πληροφορική όπως ξέρουμε όλοι είναι η επιστήμη του μέλλοντος και η δική μας γενιά τουλάχιστον θα πρέπει να ξέρει να χειρίζεται πολύ καλά τους υπολογιστές γιατί μετά από δέκα χρόνια αν κάποιος δεν έχει ιδέα από υπολογιστές θα είναι σαν κάποιον ο οποίος στην δική μας εποχή δεν ξέρει γράμματα. Ωρα ο τρόπος για να μάθουμε τους υπολογιστές είναι τι άλλο από το σχολείο.
     Το υπουργείο Παιδείας το έχει καταλάβει αυτό αλλά δεν έχει χρηματοδοτήσει αυτήν την προσπάθεια όσο θα έπρεπε. Ετσι βλέπουμε τα σχολεία να είναι χωρίς εξοπλισμό κατάλληλο της εποχής αλλά και τα βιβλία περιέχουν λίγα και πολύ παλιά. Βέβαια αυτό είναι δύσκολο γιατί το να προλαβαίνει την τεχνολογία ης Πληροφορικής είναι κάτι το άπιαστο, αλλά θα μπορούσε να βγάζει βιβλία ανά δύο χρόνια τα οποία θα διδάσκουν καινούρια προγράμματα.
     Ακόμα θα ήθελα να τονίσω ότι μία ώρα την εβδομάδα είναι πολύ λίγο για κάτι το πολύπλοκο και θα έπρεπε να κάνουμε πληροφορική τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα όπως την Ιστορία, γιατί όπως πρέπει να μελετάμε την ιστορία μας, έτσι πρέπει να μελετήσουμε  και το μέλλον μας, γιατί η Πληροφορική είναι το μέλλον.
     Δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχουν όλα αυτά αλλά με μεράκι και όρεξη για δουλειά όλα μπορούν να γίνουν. Μέσα σε αυτήν την έρημο της απραξίας υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις όπως το δικό μας σχολείο και λίγα άλλα στην υπόλοιπη Ελλάδα.
     Εμείς είμαστε τυχεροί που ερχόμαστε σ’ αυτό το σχολείο αλλά δεν πρέπει να στερήσουμε  από τα άλλα παιδιά τι δικαίωμα της μάθησης.

Αρθρο 8: Lockheed F-117, Η αόρατη απειλή
Πάρης Γάλλος

Μαθητής Γ' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών


Το F-117 είναι το πρώτο αεροπλάνο που βγήκε με τεχνολογία Stealth. Η τεχνολογία αυτή  δίνει στο αεροπλάνο την δυνατότητα να γίνεται αόρατο στα ραντάρ και στα σοναρ. Η τεχνολογία Stealth είναι κατασκευασμένη στην λεπτομέρεια, δηλαδή το  F-117 για να γίνει αόρατο από τα ραντάρ θέλει ειδική μελέτη. Το μυστικό του F-117 είναι η μπογιά και το σχήμα του όπου δεν υπάρχουν καμπύλες επιφάνειες και με την βοήθεια της ειδικής του μπόγιας γίνετε αόρατο.
  Το F-117 της Αμερικανικής αεροπορίας βρισκόταν μέχρι το 1978 σε πειραματικό στάδιο, μιας που οι μηχανικοί της Lockheed άρχισαν να εργάζονται από το 1975 σε μια ειδική ομάδα που λεγόταν «Skunk Works». Ο πρώτος πιλότος που οδήγησε το F-117 ήταν ο Bill Park. Τελικά το F-117 βγήκε στο προσκήνιο τον Μάιο του 1978 χάρις στην συντριβή του. Ευτυχώς που ο πιλότος δεν έπαθε τίποτα. Τότε το πεντάγωνο αναγκάσθηκε να δημοσιεύσει το «Τέλειο αεροπλάνο» όπως το χαρακτήριζαν Τότε.
  Το πρώτο F-117 ονομαζόταν «Have Blue» ήταν ποιο μικρό σε μέγεθος, τα κάθετα πτερύγια ήταν με κλίση προς τα μέσα και δεν είχε αποθήκη βομβών ούτε καμπίνα για επιβάτες.
  Το F-117Α είναι το δεύτερο κατά σειρά και αυτό που ισχύει ακόμα και σήμερα. Το F-117Α  έχει την δυνατότητα να προσεγκιζει τον στόχο αθόρυβα και να βομβαρδίζει επιτυχώς. Μπορεί να κουβαλήσει δυο βόμβες, που στοχεύουν με ακτίνα laser που ρίχνει το ίδιο το F-117 από την ειδική κεφαλή που έχει. Το F-117 έχει αθόρυβες μηχανές και έτσι είναι και αόρατο μέχρι και στα sonar. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος το χρησιμοποίησε και η NASA για την μεταφορά των αστροναυτών, δηλαδή αντί να έχει θάλαμο για πυραύλους έχει μια ειδική καμπίνα με την ίδια πίεση του cokpit.
  To F-117 Nighthawk και το Β2 είναι θαύματα της τεχνολογίας. Τα βομβαρδιστικά του μέλλοντος.

Αρθρο 9: Οικολογία
Σαπουντζή Ροδούλα

Μαθήτρια Γ' Τάξης 6ου Γυμνασίου Σερρών


     ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, Κλάδος της βιολογίας που ερευνά τις αμοιβαίες σχέσεις των οργανικών όντων και του περιβάλλοντος.
      Το ρήμα οικολογώ σημαίνει μιλάω για τον οίκο μου. Και σπίτι όλων μας είναι η γη. Ο πλανήτης πάνω στον οποίο κατοικούν χιλιάδες άνθρωποι. Γι’ αυτό λοιπόν υποχρέωση είναι όλων μας η προστασία της προς δικό μας όφελος γιατί αν προστατεύουμε τη φύση στην ουσία φροντίζουμε τον ίδιο μας τον εαυτό.
       Τα τελευταία χρόνια το κλίμα του πλανήτη μας έχει αλλάξει... Θεομηνίες, ξηρασία, καταιγίδες, χιόνια, λειψυδρία και βιβλικές καταστροφές κ.τ.λ. Τα μετεωρολογικά φαινόμενα ακολουθούν μία ανεξήγητη και ανεξέλενκτη πορεία και οι επιστήμονες συμφωνούν πως το κλίμα είναι εντελώς διαφορετικό και με τη βοήθεια υπολογιστών προβλέπουν αύξηση της θερμοκρασίας κατά 2 βαθμούς τον επόμενο αιώνα !!!