ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

Αρθρο 1ο: Συνέντευξη με τον ζωγράφο Μπάμπη Βαφειάδη
Μαθητές  Β και Γ τάξης του 6ου Γυμνασίου Σερρών
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Κική Παυλικιάνη
Ο Ζωγράφος Μπάμπης Βαφειάδης με την ομάδα
του ρεπορτάζ του 6ου Γυμνασίου Σερρών Ανέστη
Μάρκο, Σέμη, Παυλίνα, Γιώργο και την υπεύθυνη
Καθηγήτρια & Ζωγράφο Κική Παυλικιάνη.

Μπάμπης Βαφειάδης:
Ζωγράφος, Μαθηματικός με  μεγάλη 
προσφορά στον πολιστισμό και στη
τέχνη. Ανθρωπος της διανόησης με
όραμα και ιδέες για την κοινωνία
τα προβλήματά της και τον πολιτισμό


Ερώτηση: Ηταν δύσκολα τα χρόνια που ήσασταν νέος για να ασχοληθεί κανείς με τη ζωγραφική;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ναι ήταν πολύ δύσκολη. Το μυαλό μας δεν πήγαινε για να κάνουμε ζωγραφική. Κατόπιν ήρθε η τάση για να ζωγραφίσουμε.
Ερώτηση: Πως ασχοληθήκατε με την ζωγραφική;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Βλέποντας τους άλλους ζωγράφους. Πιο μπροστά έκανα παρέα με τον Ρέγγο πήρα από κει μια σειρά. Όχι πως μου έμαθε τίποτα μόνο σχέδιο.
Ερώτηση: Ε, δεν είναι και λίγο πράγμα.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Αυτός είχε πάει στο Αγιο Ορος και εκεί ακολούθησε μια άλλη μορφή την Βυζαντινή που δεν είχε προβληθεί όπως τώρα.
Ερώτηση: Ασχολείστε με την ζωγραφική για κύρια ασχολία ή για χόμπι;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ούτε το ένα ούτε το άλλο μεικτό γιατί χάνεις πολύ χρόνο βέβαια δεν είναι αυτή κύρια ασχολία αλλά τρώει πολύ χρόνο.
Ερώτηση: Ποια είναι η κύρια ασχολία σας είστε Μαθηματικός;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Nαι.
Ερώτηση: Βλέπω ότι έχετε μεγάλη ποικιλία από πίνακες ότι βλέπετε είναι πραγματικό ή φανταστικό μερικές φορές;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Τα θέματα είναι και τα δυο που είπατε και άλλα και ότι βλέπω εικόνες και ένα ωραίο τοπίο να το ζωγραφίσω ή να κάνουμε παρέα και βγαίνουμε έξω στο ύπαιθρο εδώ στα Σέρρας έτσι αρχίσαμε είχε κάτι καλούς ζωγράφους εδώ δηλαδή ήταν μια θητεία «ιστορική περίοδος» λέγετε αυτή αφορά για κάθε θέμα που εξελίσσεται έχει μια ιστορική περίοδο, είναι ηερίοδος της γέννησής και της στερέωσής του, λοιπόν εκείνη περίοδος η ιστορική περίοδος που λέγετε υπήρξε εδώ στην Σέρρες. Και αυτοί οι ζωγράφοι μ’ αυτούς πηγαίναμε εκδρομές, το φθινόπωρο που τα φύλλα κιτρινίζουν, κοκκινίζουν και η φύση εμφανίζει χρώματα διάφορα είναι ζωγραφική περίοδος τότε βγαίνω έξω και λες τι ωραίο που είναι αυτό θα το ζωγραφίσω. Αυτό λέγετε υπαιθρισμος. Αυτό κάνουμε και εμείς.
Ερώτηση: Απομνημονεύεται την εικόνα ή...
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Οχι, όχι επί τόπου χιόνιζε και ζωγραφίζαμε και γι’ αυτό αρρωσταίνουμε.
Ερώτηση: Εχετε κρατημένα τοπία από εκείνη την εποχή; Θα ήταν πόλη ενδιαφέρον όλοι οι ζωγράφοι εκείνης της εποχής να κάνουν μια γκαλερί.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ναι, σωστό είναι αυτό 2-3 πέθαναν...
Ερώτηση: Ναι όμως τα έργα μένουν! Γιατί ζωγράφιζε περισσότερο παραδοσιακά και όχι μοντέρνα σχέδια ας πούμε η Σέρρες είναι μια πόλη που είχε σχέση με τον πολιτισμό δεν είναι μια γραφική πόλη ανέκαθεν  η Σέρρες θεωρείται μια πολύ προηγμένη για την ευρύτερη περιοχή δεν είναι έτσι. Γιατί εσείς προτιμήσατε να κάνετε τότε ύπαιθρο και δεν θέλατε να κάνετε την σύγχρονη ζωή των Σερρών;  Για παράδειγμα έχουμε καλλιτέχνες τις ίδιας περιόδου όπως ο Παναγιώτης Τάτσης κάνει ζωγραφική απ’ τις λαϊκές αγορές της Αθήνας το 1960-1980 δηλ. ενώ ασχολείται μ’ ένα λαϊκό στοιχείο κάνει το σύγχρονο λαϊκό στοιχείο όχι μια μνήμη από ένα παλιότερο παρελθόν το οποίο φθίνει δηλ βλέπω ένα είδος νοσταλγίας ανέκαθεν για το παλιό στην Σέρρες.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Δεν είναι αυτό, δεν είναι νοσταλγία για την Σέρρες και το παλιό... Αυτό είναι ένα μυστήριο.
Ερώτηση: Εχετε ταξιδέψει πολλή;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ναι βέβαια παντού πήγα στην Ελλάδα.
Ερώτηση: Κάτι άλλο τώρα στις εκθέσεις σας έρχονται άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη και έχουν κάποια ευαισθησία για την τέχνη.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Οι άνθρωποι που έρχονται για να δουν τις εκθέσεις είναι άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη και έχουν κάποια ευαισθησία για την τέχνη.
Ερώτηση: Κάτι άλλο τώρα στις εκθέσεις σας έρχονται άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη ή είναι και άσχετοι που μπαίνουν μόνο για να δουν;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Οι άνθρωποι που έρχονται για να δουν τις εκθέσεις είναι άνθρωποι που έχουν σχέση με την τέχνη και έχουν κάποια ευαισθησία για την τέχνη.
Ερώτηση: Τι υλικά χρησιμοποιείτε ποιος ήταν ο πρώτος πίνακας που ζωγραφίσατε;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ο πρώτος πίνακας ήταν η γυναίκα μου την έχω στο σπίτι. Τα υλικά είναι λάδια και κάνω κορνίζες με ξύλα.
Ερώτηση:  ¨Η οικογένειάς σας επηρεάστηκε από την ζωγραφική σας;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Και βέβαια. Τα παιδιά μου όμως δεν ακολούθησαν την ζωγραφική σαν επάγγελμα. Μόνο η μικρή μου κόρη ζωγραφίζει για χόμπι αν και το επάγγελμα της είναι παραπλήσιο.
Ερώτηση: Πόσο καιρό κάνετε για να φτιάξετε ένα έργο;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Εξαρτάτε τι έργο. Όμως συνήθως είναι λίγος.
Ερώτηση: Και οι τιμές περίπου;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Ανάλογα τι έργο θα βγει;
Ερώτηση: Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος σας συγχρόνως ζωγράφος.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Απ’ τους σύγχρονους Μπουζιάνης αν και έχει αρκετά χρόνια που πέθανε. Μετά είναι ο Τετσης. Τώρα μου αρέσει ο Σπεράντζος. Το να μελετάς τα έργα τους και να προσπαθείς να τα κάνεις και εσύ κάτι σαν αντιγραφή, είναι καλό.
Ερώτηση: Εχετε κοιτάξει ποτέ τον εαυτό σας στον καθρέφτη για να τον ζωγραφίσετε;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι ποτέ.
Ερώτηση: Πιστεύεται πως η ζωγραφική στη Σέρρες εξελίσσετε με την πάροδο του χρόνου;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Υπήρξε μια περίοδος που έχει μια καλή εξέλιξη τώρα όμως είναι σε μικρό σημείο.
Ερώτηση: Παραδίδετε μαθήματα σε κάποιους ανθρώπους;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Οχι.
Ερώτηση: Ποιο ήταν το τελευταίο σας έργο;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Το έφτιαξα το καλοκαίρι.
Ερώτηση: Δεν ζωγραφίζετε ιστορικά πρόσωπα;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι παλιά προσπάθησα αλλά όχι...
Ερώτηση: Εχετε ζωγραφίσει ποτέ αφηρημένη τέχνη.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Όχι θεωρώ τον εαυτό μου ότι δεν είναι αρκετά προχωρημένος για να κάνω αφηρημένη τέχνη.
Ερώτηση: Κάνατε αγιογραφίες;
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Πρώτος σκέφτηκα εγώ άλλα πρέπει να έχεις και κάποια πείρα. Και αυτό είναι η πιο κερδοφόρα επιχειρήσει ζωγραφικής.
Ερώτηση: Νομίζουμε πως αυτές ήταν οι ερωτήσεις μας. Λοιπόν κύριε Βαφειάδη σας ευχαριστούμε παρά πολύ και ελπίζουμε να ξανασυναντηθούμε σε κάποια έκθεσή σας.
Κ. ΒΑΦΙΑΔΗΣ : Και εγώ.
 
 

Αρθρο 2: DISNEYLAND
Αντώνης Τενεκετζής
Μαθητής Α' Τάξης  6ου Γυμνασίου Σερρών


      Ενας επίγειος παράδεισος για μικρούς και μεγάλους.
      Η DISNEYLAND βρίσκεται στο Παρίσι γεμάτη με πολυκαταστήματα πολύ όμορφα και πρωτό-τυπα, ξενοδοχεία, παραμυθένια παλάτια και πολλά παιχνίδια.
       Η DISNEYLAND διασχίζεται από την Main street USA και χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα. Την Discovery land, την Fantasy land, την Front land και την Adventure land.
MAIN STREET USA
      Η Main street USA αποτελείται από πάρα πολλά διαφορετικά μαγαζιά που αρκεί κανείς να βά-λει τη φαντασία του να δουλέψει για να καταλάβει για τι μαγαζιά μιλάμε. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι και στις άλλες land δεν υπάρχουν μαγαζιά αλλά σε πολύ μικρότερο αριθμό. Διότι το 90% της Main street USA αποτελείται από μαγαζιά.

DISCOVERY LAND
     Η Discovery land όπως μας μαρτυράει και ο τίτλος είναι η χώρα του μέλλοντος. Στη Discovery land υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί και πρέπει να επισκεφτεί κανείς γιατί αυτά τα πράγματα θα μείνουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη του. Το πιο ρεαλιστικό πράγμα που είδα στην DISNEYLAND το είδα ήταν στη Discovery land. Μιλάω για το Space mountain που σε κάνει πραγματικά να καρδιοχτυπήσεις. Πρόκειται για έναν πύραυλο που περνάει από διάφορα σκοτεινά δωμάτια με τόσο φως ώστε να μπορείς να δεις μόνο ότι είναι μπροστά σου. Είναι ένα φοβερό θέαμα για τους τολμηρούς και ένα απαίσιο θέαμα με τους φοβητσιάρηδες.
          Ολα τα παιχνίδια της στη Discovery land είναι φανταστικά αλλά αυτό που τα ξεπερνάει όλα είναι το Space mountain.

FRONT LAND
      H Front land είναι η χώρα της θρυλικής Αγριας Δύσης των Ινδιάνων και των ατμόπλοιων. Οι λάτρεις της Αγριας Δύσης θα αγαπήσουν ιδιαίτερα τη Front land και θα γίνουν ένα με αυτήν. Η Front land είναι τόσο που αν δεν υπήρχαν μερικές γέφυρες επικοινωνίας με το σήμερα θα νομίζεις ότι ζεις πραγματικά στην εποχή των cow-boys. Η Front land διαθέτει ένα τρενάκι που λειτουργεί σαν ξεναγός στον πραγματικά υπέροχο κόσμο της Αγριας Δύσης. Επίσης η Front land διαθέτει ένα ατμόπλοιο που σου επιτρέπει να κάνεις μια βόλτα στην ιδιωτική θάλασσα της Front land. Επιπλέον η Front land έχει ένα στοιχειωμένο σπίτι ένα αληθινά εξωπραγματικό θέαμα, τόσο αληθινό που είναι σαν να σου λέειΕ!! ναι λοιπόν υπάρχουν φαντάσματα.

FANTASY LAND
     H Fantasy land είναι μία η χώρα του ρομαντισμού και των παραμυθιών. Είναι μια land που τα ζευγάρια και οι ρομαντικοί θα αγαπήσουν ιδιαίτερα. Η Fantasy land δείχνει τα παλάτια και τα κάστρα όπου έγιναν τα παραμύθια και ήταν τόσο αληθινά που αν τα παραμύθια ήταν πραγματικά οι ήρωές τους έπρεπε να μένουν στη Fantasy land. Η Fantasy land περιέχει το παλάτι της Ωραίας Κοιμωμένης που έχει τα πιο όμορφα χρώματα απ’ όλα τα παλάτια, το παλάτι της Χιονάτης και άλλα πολλά παλά-τια.
     Εκτός όμως από τα παλάτια η Fantasy land περιέχει και άλλα πράγματα όπως ο Μικρόκοσμος που είναι διάφορα γεγονότα στον κόσμο, τον Ντάμπο το ελεφαντάκι το σπίτι του Πινόκιο και ένα τραινάκι το οποίο καθώς περνάει από ένα καταπράσινο λιβάδι όπου είχα δει ένα κουνελάκι, βλέπεις πολλά παραμύθια σε μικρογραφίες.

ADVENTUR LAND
     Η Adventure land είναι μια land που οι φίλοι της φύσης θα αγαπήσουν ιδιαίτερα. Το πιο όμορφο παιχνίδι είναι το Indiana Jones που σε πάει μια αρκετά τρομακτική βόλτα όπως ακριβώς και στις ταινίες της τηλεόρασης η οποία όμως αξίζει πραγματικά να τη δοκιμάσεις.
     Επίσης διαθέτει ένα φανταστικό πλοίο πειρατών να διασχίσει τις θάλασσες κόβοντας τα κύματα σε δύο. Διαθέτει επίσης ένα βαγόνι που σε οδηγεί στις μυστικές σπηλιές όπου έκρυβαν οι πειρατές τα αμύθητα λάφυρά τους. Τέλος, εκείνη η σπηλιά δείχνει μερικές σκηνές για το πως τους πλούσιους και ό,τι λεπτομέρεια μπορεί να περάσει από το μυαλό σου.
 


Αρθρο 3: Συναυλία Rolling Stones
Νίκος Αυγένος - Νίκος Αλεξανδρόπουλος - Δημήτρης Άβαλης
Μαθητές Β' Τάξης  6ου Γυμνασίου Σερρών


     Ασυναγώνιστοι από το ξεκίνημά τους , στη διάρκεια της δεκαετίας του ΄60, μέχρι σήμερα οι Rolling Stones εξακολουθούν να γράφουν ιστορία στο ροκ. Είναι οι μοναδικοί που κατορθώνουν να προξενούν υστερία στο πέρασμά τους. Αξεπέραστοι, πνευματικοί ροκ οδηγοί για πολλούς , μονίμως απογειωμένοι, ακούραστοι, προκλητικοί, ερωτικοί, ώριμοι, εκρηκτικοί, μοναδικοί, ανικανοποίητοι.
     Αν μάλιστα πιστέψει κανείς τον αρχηγό τους , τον Mick Jagger, <<οι Stones αποτελούν την προσωποποίηση του ροκ εν ρολ>>.Τι να πρωτοθυμηθούμε…Το κλασικό  <<Angie>>, το αξεπέραστο <<Satisfaction>>, το <<Emotional resque>> και αμέτρητα άλλα…Χωρίς αμφιβολία έχουμε να κάνουμε με το μεγαλύτερο ροκ εν ρολ συγκρότημα στον κόσμο.
     Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 1998
     Οι Rolling Stones αεικίνητοι, δυναμικοί, αειθαλείς , ξεσηκώνουν τις πάνω από 65.000 κόσμου που βρέθηκαν στο Ολυμπιακό Στάδιο για να παρακολουθήσουν το μοναδικό σόου της χρονιάς. Μπορεί οι οι Rolling Stones να μην είναι ακριβώς τα παιδιά της <<Γενιάς ΄98>>, αλλά μεγάλωσαν μαζί τους πολλές γενιές , η Γενιά ΄98 δεν έλειψε από την εντυπωσιακή και παράλληλα φαντασμαγορική συναυλία, που αναμφισβήτητα είναι το μουσικό γεγονός της χρονιάς. Στις 8.00 μ.μ. εμφανίστηκε το support group της συναυλίας , το συγκρότημα <<Ξύλινα Σπαθιά>>, που έπαιξε περί τα 50 λεπτά.
     Λίγα λεπτά μετά τις 9.30, ο Μικ Τζάγκερ και η παρέα του έκαναν την εμφάνισή τους στην τεράστια σκηνή. Πρώτο τραγούδι του σόου το <<Satisfaction>>. Η εμφάνισή τους έγινε με μια μεγάλη έκρηξη στην κυκλική γιγαντοοθόνη που δέσποζε στο κέντρο της σκηνής. Στη συνέχεια, άρχισαν να παρουσιάζουν ένα από τα μεγαλύτερα φετινά θεάματα στον κόσμο. Έπειτα από μια περίπου ώρα ξεφαντώματος ο Μικ Τζάγκερ παρουσίασε τα μέλη του συγκροτήματος .
     Εντύπωση προκάλεσε η αεικίνητη σκηνική παρουσία του Μικ Τζάγκερ, ο οποίος έτρεχε συνέχεια, πάνω κάτω, δεξιά αριστερά. Στις 10.45 ο τραγουδιστής των Stones είπε στο πλήθος , μιλώντας ελληνικά, ότι επρόκειτο να ερμηνεύσουν μια καινούρια σύνθεσή τους. Το σόου συνεχίστηκε έως τις 12.00 περίπου, αφήνοντας τελικά τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους όσους βρέθηκαν εκεί.



Αρθρο 4: GODZILA Ο Ελληνας δημιουργός
Γιώργος Αδαμούσης
Μαθητής Β' Τάξης  6ου Γυμνασίου Σερρών


ΜΙΑ ΣΑΥΡΑ ΣΑΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗΣ
Το καινούργιο θαύμα της ψηφιακής, κυρίως, τεχνολογίας ετοιμάζεται να εισβάλει στους κινηματογράφους όλης της χώρας! Λέγεται GODGILLA για να μαγνητίσει το βλέμμα σας, έχει φτιαχτεί με τα καλύτερα μέσα ειδικών εφέ που υπάρχουν σήμερα! Η τεχνολογία αλλάζει κάθε χρόνο και η κάθε ταινία χρησιμοποιεί τα δικά της «εργαλεία». Για να πάρει όμως ένα τέτοιο τέρας το μέγεθος που του ταιριάζει, ένα άλλο μαγνητικό στούντιο χρειάστηκε πολλά διαφορετικά κόλπα...

Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΈΛΗΝΑΣ
     Ολα ξεκίνησαν από μια μακέτα- γλυπτό αγαλματάκι που σχεδίασε ο Ελληνο- Γάλλος Πάτρικ- Τάτο- Πούλος την ημέρα ανεξαρτησίας. Ακολούθησαν μοντέλα και ρομπότ σε διάφορα μεγέ-θη. Ήταν από έξι ως εικοσιτέσσερις φορές μικρότερα απ’ το κανονικό. Κατασκευάστηκαν: κεφάλι, κορμός και χέρια για κοντινές σκηνές του τέρατος. Οι δημιουργοί τους είναι οι ίδιοι που κατασκεύασαν το αξέχαστο Alirn! Χρησιμοποιήθηκαν μινιατούρες κτιρίων, κινούμενες κινούμενες κατασκευές, τεράστια σκηνικά, πανορα-μικές λήψεις και εικόνες φτιαγμένες μέσα στα κομπιούτερ της αμερικάνικης εταιρίας Centro-polis Effrcts. Οι τελευταίες είναι αυτές, που επικράτησα στο μεγαλύτερο κομμάτι της ταινίας. Ετσι τετρακόσιες σκηνές από αυτήν είναι καθαρά ψηφιακές! Σκανάρισμα του μοντέλου, επε-ξεργασία και ο Godzilla ετοιμάστηκε να μοιάζει ολοζώντανος! Τα ψηφιακά ερπετόμορφα μάτια του Godzilla είναι σχεδιασμένα με ιδιαίτερη λεπτομέρεια.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ GODZILLA
Πολυνησία 1968. Σε ένα τροπικό νησί μια ατομική βόμβα προσβάλει με ραδιενέργεια όλους τους οργανισμούς που βρίσκονται εκεί κοντά. Ανάμεσα τους βρίσκεται ένα αυγό σαύ-ρας. 30 χρόνια μετά, γιγάντια νύχια σκίζουν ένα γιαπωνέζικο πλοίο από παντού. Το θέαμα ενός θαλάσσιου τέρατος σπέρνει τον τρόμο σε όλο το πλήρωμα! Στο έδαφος το Παναμά ανα-καλύπτονται ίχνη από πελώριες πατημασιές και ο επιστήμονας Nick Τατόπουλος καλείται να λύσει όλα τα μυστήρια. Πριν όμως καταλάβει τι συμβαίνει μια από τις αποβάθρες της New York γίνεται κομμάτια. Μια Σαύρα με μέγεθος ουρανοξύστη βγαίνει μέσα από τη θάλασσα. Ο πανικός, ο τρόμος και η καταστροφική δράση από το αποκτούν ‘μέγεθος’ όταν οι υπερανα-πτυγμένοι- λόγο ραδιενέργειας- σαύρα κάνει βόλτες στους δρόμους. Η πόλη παραλύει.

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Roland Hemerick
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Mathiou Brodering
                                     Tanreno Marie Pitilo
                                     Hang Hazaria



Αρθρο 5: METALLICA
Δημήτρης Καλαϊτζής - Κώστας Καρατζιάς
Μαθητές Β' Τάξης  6ου Γυμνασίου Σερρών


METALLICA: Masters of metal!!!
Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία γι΄ αυτό. Οι Metallica από το 1983 που κυκλοφόρησε το πρώτο LP, (<<Kill ΄em All>>) , μέχρι και σήμερα ήταν και θα είναι γνωστοί ως ένα από τα καλύτερα ( thrash και heavy ) metal συγκροτήματα που υπήρξαν στην ιστορία της μουσικής.Υπήρξαν ένα από τα λίγα metal συγκροτήματα που κατάφερναν και καταφέρνουν να αποκτούν όλο και περισσότερους fans ανά τον κόσμο, χωρίς να χάνουν τους παλιότερους.
    Kατά τη διάρκεια της καριέρας τους δέχτηκαν πολλά πλήγματα, με αποκορύφωμα τον θάνατο, του ( για πολλούς ) καλύτερο μπασίστα που υπήρξε, Cliff Burton. Ο Cliff ήταν η ψυχή του συγκροτήματος. Οι Metallica όμως δεν το έβαλαν κάτω. Προσέλαβαν τον Jason Newsted και συνέχισαν ( όπως θα επιθυμούσε και ο Cliff ) , την ανοδική πορεία με μοναδικό στόχο την κορυφή...
Τελικά το κατάφεραν και αυτό με το album ‘THE BLACK ALBUM’ ή όπως είναι πιο γνωστό ‘METALLICA’.
    Το συγκρότημα με τα δύο τελευταία albums που κυκλοφόρησε κατηγορήθηκε έντονα. Όμως όλοι περιμένουμε την απάντηση...
    Ολοι ευχόμαστε οι τουρμπίνες των Metallica να συνεχίσουν να δουλεύουν με τους ίδιους ρυθμούς και να συνεχίσουν να αποδίδουν στο maximum.
    Metallica ονομάστηκε το συγκρότημα που δημιούργησαν το 1981 ο 17χρονος Δανός ( αλλά εγκατεστημένος στο Los Angeles ) ντράμερ Lars Ulrich και ο Αμερικανός κιθαρίστας James Hetfield.
    Οι δύο εκσυγχρονιστές της metal μουσικής πρωτοσυναντήθηκαν όταν ο Lars έβαλε αγγελία σε τοπική εφημερίδα του L.A.
Στο αρχικό σχήμα των Metallica ο James ανέλαβε προσωρινά το μπάσο και τα φωνητικά , ο Lars τα ντραμς,
και ένας νέος από τη γειτονιά εν ονόματι  Lloyd Grant την κιθάρα. Όμως το σχήμα γρήγορα διαλύθηκε. Ομως μια εβδομάδα αργότερα ο Dave Mustaine ανέλαβε παρτενέρ του Lloyd, και το  group ξανάρχισε πρόβες.
    Μετά από ένα μήνα οι Metallica πήραν μέρος στο  CD <<Metal Massacre>>, μία συλλογή τραγουδιών νέων συγκροτημάτων. Το CD πούλησε 15.000 αντίτυπα.
   Ο Lloyd αποχώρησε από το group, και έτσι το συγκρότημα  έχει ως εξής: J.Hetfield- φωνητικά, D.Mustaine- κιθάρα, L.Ulrich-ντραμς, Ron Mc Govney-μπάσο/back vocals.
    Δυστυχώς όμως, άρχισε μία διαμάχη ανάμεσα στον James και τον Dave, για την αρχηγεία. Ο Dave το ‘ριξε στα ναρκωτικά και στο ποτό, και ο Lars με τον James αποφάσισαν ότι ο Dave πρέπει να φύγει από το συγκρότημα το γρηγορότερο. Τελικά ο Ron αποχώρησε και λίγο πριν το 1983 την θέση του πήρε ο Cliff Burton.
Οι Metallica μετακόμισαν στο San Francisco, ενώ ο Dave έμεινε πίσω ετοιμάζοντας κάτι...
    Τελικά το 1983 βρέθηκε χρηματοδότης για το πρώτο LP των Metallica. Ακούει στο όνομα Johnny Zazula.
    To group γι’ άλλη μια φορά μετακόμισε στην άλλη πλευρά των Η.Π.Α. Στο δρόμο συνέβη ένα τροχαίο. Υπεύθυνος ήταν ο Dave. Τελικά ο Dave εγκατέλειψε οριστικά το συγκρότημα. Τη θέση του πήρε ο Kirk Hammett.
    Η αρχική ονομασία του πρώτου album ήταν <<Metal Up Your Ass>>. Όμως στην πορεία μετατράπηκε σε <<Kill ‘em All>>.  Τελικά το <<Kill ‘Em All>> κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 1983, σημειώνοντας αρκετά μεγάλη επιτυχία πουλώντας 7.000 αντίτυπα στις Η.Π.Α.
    Ακολούθησαν κάποιες live εμφανίσεις στην Ευρώπη για να κυκλοφορήσει τελικά εώς 27 Ιουλίου του 1984 το 2ο album << Ride The Lighting >>.
    Το συγκρότημα κατηγορήθηκε για ξεπούλημα του thrash γιατί το 2ο album είναι σαφώς πιο αργό απ’ το πρώτο .
    Στην Ευρώπη το << Ride the lightning >>  πούλησε 85.000 αντίτυπα ενώ εξίσου καλά τα πήγε και στις Η.Π.Α.
Παρά το γεγονός ότι κάθε μέλος του συγκροτήματος είχε τις δικές του metal προτιμήσεις οι Metallica έμειναν ενωμένοι και συνδυάζοντας τις απόψεις τους, κατάφερναν πάντα να δημιουργούν υπέροχα albums.
    Ακολούθησε η συμμετοχή τους στο 6ο << Monsters of Rock Festival >> στο Ντόνιγκτον της Αγγλίας, όπου συμμετείχαν και οι ZZ Top, οι Marillion, οι Bon Jovi.
   Στη συνέχεια το συγκρότημα επέστρεψε στο studio για την ηχογράφηση του 3ου τους album, με ονομασία: << Masters of Puppets >>. Το << Masters of Puppets >> πρωτοκυκλοφόρησε στις 7 Μαρτίου του 1986, και έγινε χρυσό στις Η.Π.Α. και στην Αγγλία. Οι Metallica ανοίγουν στη συνέχεια την περιοδεία του Ozzy Osbourne. Ακολουθούν κάποιες live συναυλίες στην Ευρώπη. Η συναυλία στο Hammersmith Odeon στις 21 Σεπτεμβρίου ήταν η τελευταία live εμφάνιση των Metallica με την παρούσα σύνδεση...
    Στις 27 Σεπτεμβρίου, κι ενώ το συγκρότημα κατευθυνόταν προς το Saga της Κοπενχάγης, για μια live εμφάνιση στα πλαίσια τηςπεριοδείας του δίσκου << Masters of Puppets >> , το φορτηγάκι που μετέφερε τους Metallica γλίστρησε κι έπεσε σε ένα χαντάκι. Ολοι γλύτωσαν με απλές γρατζουνιές. Όμως ο 24χρονος Cliff Burton άφησε την τελευταία του πνοή του καταπλακωμένος από το φορτηγάκι.
    Ο πόνος και η θλίψη συνέτριψε το συγκρότημα. Ομως οι Metallica ξαναβρήκαν το θάρρος και τη δύναμη και έκαναν μια καινούργια αρχή, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα ήθελε και ο Cliff. Τη θέση του αδικοχαμένου Cliff πήρε ο Jason Newsted, ένας fan των Metallica. To ντεμπούτο του ο Jason το έκαν στις 5 Νοεμβρίου στην Ιαπωνία.
    Οι Metallica γύρισαν στις Η.Π.Α και άρχισαν τις προετοιμασίες για τον καινούργιο τους δίσκο με την ονομασία << ...And Justice for All >>, που κυκλοφόρησε τελικά στις 8 Σεπτεμβρίου του 1988.
    Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το Home video των Metallica ( φόρος τιμής στον Cliff ) << Cliff ‘em All >>.
    Ακολούθησε μια live περιοδεία με την ονομασία << Damaged Justice >> στα πλαίσια του << ...And Justice for All >>.
    Οι Metallica πρωτάθηκαν για βραβείο Grammy. Ομως, όπως όλοι πιστεύουν, το Grammy πήγε άδικα στους Jethro Tull. To group τελικά σταματά την πορεία του στα τέλη του 1989. Μια νέα περίοδος αρχίζει με τη νέα δεκαετία για τους Metallica. Το 1990 κερδίζουν ( επιτέλους ) το Grammy για το << One >>.
    Την ίδια χρονιά το group μπαίνει στο studio για την ηχογράφηση του 5ου τους album. Το << Black Album >> ή << Metallica >> έφτασε στην 1η ( !!! ) θέση του Billboard.
    Το συγκρότημα άνοιξε στη συνέχεια μια live εμφάνιση των Queen.
    Ακολούθησε μια live περιοδεία σ’ όλο τον κόσμο. Οι Metallica πέρασαν και από την Ελλάδα το 1993 σε μια εκπληκτική live εμφάνιση στην Αθήνα, που θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη όσων ήταν εκεί.
    Το group έμεινε άπρακτο για 2 περίπου, ώσπου να κυκλοφορήσει τελικά το 1996 τον 6ο τους δίσκο με την ονομασία << Load >>. Οι Metallica κατακρίθηκαν πολύ έντονα και κατηγορήθηκαν για ξεπουλημα του metal. Ομως ο δίσκος περιέχοντας αρκετά ωραία ( έως τέλεια ) τραγούδια, με κορυφή το << θεϊκό >> << Until It Sleeps >>, φτάνει
στο νούμερο 1 του Billboard.
    Την επόμενη χρονιά ( 1997 ) κυκλοφορεί το 7ο album των Metallica << Reload >> επίσης φτάνει στο νούμερο 1 του Billboard. Για άλλη μια φορά το group δέχεται τα << δηλητηριασμένα >> βέλη των αντιπάλων του...
    Σήμερα, το 1998 , κι ενώ όλοι περιμένουν την κυκλοφορία του νέου διπλού, live δίσκου τους, οι Metallica εργάζονται πυρετωδώς για να αφήνουν ικανοποιημένους εμάς. Ολους αυτούς, τους εκατοντάδες χιλιάδες fans τους.

 Και μην ξεχνάτε!: << METAL UP YOUR ASS >>!!!



Αρθρο 6: ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ
Μένια Ταρενίδου
Μαθήτρια Γ' Τάξης  6ου Γυμνασίου Σερρών


    Γεννήθηκε στη Βόννη στις 16 Δεκεμβρίου του1770 και πέθανε στη Βιέννη στις 26 Μαρτίου 1827. Αντιπροσωπεύει την κορυφή της κλασικής παράδοσης αλλά και το πέρασμα στη ρομαντική περίοδο της μουσικής.
Εμφάνισε σε νεαρή ηλικία ένα μεγάλο ταλέντο του πιανίστα και αργότερα εξελίχθηκε σ΄ έναν απ΄ τους καλύτερους σολίστες της εποχής του. Το μουσικό του ευαγγέλιο ήταν το «Καλά συγκερασμενο κλειδοκύμβαλο» του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Όταν τον άκουσε ο Μότσαρτ να παίζει, το 1757, είπε: «Αυτός ο νεαρός θα αφήσει τη σφραγίδα του στον κόσμο».
    Σαν συνθέτης παρ’  όλα αυτά ο Μπετόβεν ήταν ο αντίποδας του Μότσαρτ, του οποίου οι ιδέες ξεπηδούσαν αβίαστα από την πέννα του, ενώ ο Μπετόβεν, όπως δείχνουν τα περίφημα «Βιβλία σχεδιασμάτων» έπρεπε να σφυρηλατεί τις ιδέες του αργά και Βασανιστικά σε σημείο που το τελικό αποτέλεσμα να μη μοιάζει καθόλου με την αρχική ιδέα.
    Αν και συνέθεσε μόνο μια όπερα, τον «Φιντέλιο», ο Μπετόβεν ασχολήθηκε μ΄ όλες σχεδόν τις μουσικές φόρμες και σ΄ όλες εμφύσησε μια νέα και εντελώς προσωπική πνοή, όσον αφορά το περιεχόμενο και τη δομή τους. Οι συμφωνίες, οι σονάτες, η μουσική δωματίου κ.λ.π. είναι ίσως τα έργα που ακούγονται συχνότερα στα προγράμματα των συναυλιών.
  Από το 1800, άρχισε βαθμιαία να χάνει την ακοή του, ώσπου, στο τέλος, δεν μπορούσε πια να συνθέσει κι ούτε καν να ακούσει τη μουσική του. Αυτό το τραγικό γεγονός όμως δεν τον εμπόδισε να συνθέτει. Αντίθετα τα τελευταία του έργα του όπως η «Ενάτη Συμφωνία», η «Missa Solemnis» καθώς και τα τελευταία του κουαρτέτα εγχόρδων, είναι αριστουργήματα αν και γι' αυτόν όλα αυτά δεν ήταν καν ήχοι, αλλά νότες γραμμένες στο χαρτί και συναισθήματα που κανείς δεν μπορούσε να περιγράψει.